Personalisering i Sitecore
Personalisering er blandt de funktioner, som altid bliver fremhævet om Sitecore-platformen.
Personalisering handler om at kunne præsentere relevant indhold til brugeren. Det vil typisk sige, at indholdet, brugeren bliver præsenteret for, udvælges ud fra de faktorer, som er gemt om brugeren fra tidligere besøg og anden registreret adfærd fra andre systemer. Det kan f.eks. være historik fra kundens browser samt tidligere kampagner, besøg, køb, transaktioner og lignende.
Sitecore kommer med en række personaliseringsmuligheder ud af boksen. Herudover kan vi udbygge med yderligere regler og filtre og levere skræddersyede komponenter og variationer af indholdsvisning, som vises, når en bruger opfylder nogle specifikke adfærdskrav eller andre segmenteringsinformationer.
Vi har god erfaring med at få bragt disse muligheder i spil hos vores kunder. Men det generelle billede blandt virksomheder, der anvender Sitecore, er nok desværre, at personaliseringsmulighederne i Sitecore ikke udnyttes optimalt. Vi har afholdt flere træningssessioner og webinarer om netop dette emne.
Se webinar om personalisering i Sitecore