Videndeling

Tidligere seminarer hos Novicell

Hvert år afholder Novicell en række seminarer med op til 1.000 deltagere i alt om året - alene i Danmark.

Her på siden kan du se emnerne fra vores afsluttede seminarer. Er du særligt interesseret i bestemte emner? Så kontakt Marketing Manager, Mette Skole Mikkelsen for materialet.

 

Tilbage til aktuelle seminarer

2. halvår 2018

Digital forretningsudvikling med kunden i centrum

Øg udbyttet med relevans og loyalitet hos kunderne

Vend kundeservice på hovedet. Automatiser det basale, brug personlig kundeservice til at være proaktiv. Toke Lund gjorde os klogere på, hvordan flere og flere virksomheder lykkes med at binde commerce sammen med deres digitale marketing indsatser.

International SEO, der flytter din ecommerce forretning

Sæt fokus på samspillet mellem SEO og IT-arkitektur i et internationalt og forretningsmæssigt perspektiv

CTO Adam Peter Nielsen og SEO teamchef Jens Peter Nielsen præsenterede strategier for og konkrete anbefalinger til marketing og tekniske platforme inden for international ecommerce for at vise hvilke SEO-, system- og dataindsatser, du skal fokusere på for at lykkes nu og på den lange bane. 

Har du styr på din digitale kampagnestrategi

Læg den bedste strategi for dit online marketingmix

Novicells digitale marketingeksperter Pernille Jacobsen, René Bygballe og Morten Svinth fortalte om, hvordan man bedst udnytter de nye annonceringsmuligheder inden for Facebook, SnapChatLinkedin og Youtube for at give et indblik i, hvordan man arbejder strategisk med sin markedsføring. 

Partnerseminar om SEO med Siteimprove

Målrettet arbejde med SEO giver en høj ROI

SEO teamchef Jens Peter Nielsen og Nicholas Toft fra Siteimprove fortalte om de seneste tendenser inden for søgemaskineoptimering, og hvordan man søgemaskineoptimerer på eget website for at rangere så højt som muligt i Google og i andre søgemaskiner.

Partnerseminar om Data Orchestration med Tealium

Data og kundeoplevelsen er tæt forbundne begreber og ét af de absolut vigtigste konkurrenceparametre. 

Senior Digital Online Konsulent Phillip Sander Nielsen satte sammed med Thomas Lee fra Tealium fokus på fremtidens metode til at håndtere data på tværs af teknologier og kundernes touchpoints i real-tid.

1. halvår 2018

Fremtidens e-commerce - strategier og platforme

Fra Shopify til Amazon: Hvor bevæger din forretning sig hen?

Teknologichef Adam Peter Nielsen anbefalede strategier og platforme inden for ecommerce. Hvilke muligheder opstår i 2018? Og hvordan bliver du klar til fremtidens markedsdynamikker og international handel?

Marketing og Tech trends

... som dine kunder og konkurrenter allerede kender

IT-arkitekt Asger Laursen gennemgik udvalgte trends inden for teknologi og digital marketing. Vi dykkede ned i tendenserne og inspirerede til nye digitale tiltag inden for AI, messenger annoncering, chatbots osv..

Få kontrol over data med Dynamicweb

PIM og persondata til ecommerce 2018

Hvorfor bør du arbejde struktureret med data i forhold til PIM-systemer og Persondataforordningen (GDPR)? Og endnu mere vigtigt - hvordan? Vi satte fokus på Dynamicweb som all-in-one ecommerce platform, hvor netop GDPR og særligt PIM har været platformens helt store udviklingstiltag i løbet af det seneste år.

2. halvår 2017

Styr på Persondataforordningen?

Sådan kommer du i gang

Efterhånden er du nok klar over, at Persondataforordningen rammer i 2018. Din virksomhed vil sikkert også gerne have en plan for, hvordan I griber det an. IT-arkitekt Asger Laursen gav gode råd til at starte processen op.

"Seminaret gav et komprimeret og et fint overblik over forskelle på den nuværende og den kommende persondataforordning"

Business Intelligence til e-commerce

Sådan får du værdi af dine e-handelsdata

På seminaret gav vi en række perspektiver på, hvordan data kan skabe værdi for e-handelsvirksomheder. Vi præsenterede også helt konkrete redskaber, som kan gøre dine data brugbare for dine medarbejdere i deres daglige arbejde.

"Jens præsenterede cases og gav en rundvisning i mulighederne i Power BI. Det var fint, at der var nyt med."

Inbound marketing i praksis 

Flere og flere kigger mod inbound marketing, fordi massebudskaber og tilfældigt spredte annoncer ikke længere trænger igennem muren af støj. Mere fokus på aktiviteter, som tiltrækker og opkvalificerer leads til salg er fremtiden. Men skal du nødvendigvis investere flere hundrede tusinde i store marketing hubs for at være med på inbound-bølgen? Svaret er nej.

"Seminaret var rigtig godt og brugbart. Det var meget konkret og handlingsorienteret. Tak for en god formiddag!"

PIM 2017

Få fuld kontrol over data - alternativet koster

Præcise søgeresultater, god kundeservice, effektiv ordrehåndtering og ordrestørrelse i butikken ligger alle under for ét centralt element; datakvaliteten i din forretning. Seminaret gav indblik i, hvorfor masterdata og Product Information Management spiller hovedrollen i forretningskritisk e-commerce.

"Adam præsenterede god baggrundsinfo og generel viden inden for området. Samtidig fin indføring i de tre PIM-systemer, der blev nævnt."

Få ledelsen til at investere mere digitalt

På seminaret kom de to strategikonsulenter med eksempler fra deres arbejde som onlineansvarlige og strategikonsulenter. Seminaret inspirerede til at vurdere  egen digitale performance og spotte de bedste muligheder for at øge performance.

1. halvår 2017

Kom igang med Business Intelligence

Træf strategiske beslutninger på baggrund af fakta

Virksomhederne efterspørger i stigende grad overblik og dataindsigt, der gør det nemmere at fokusere indsatser fremadrettet. Business Intelligence leverer netop dette. Udnytter din virksomhed egne og eksterne data til at træffe kvalificerede, forretningsmæssige beslutninger?

"Jens gav en god overordnet gennemgang sammen med praktisk visning."

Sådan får du succes som online ansvarlig

Effektive metoder til at prioritere indsatser og skabe fremdrift

Som virksomhedens online ansvarlige vil du selvfølgelig gerne sikre, at dine digitale indsatser understøtter og udvikler din virksomheds forretning bedst muligt. Seminaret gav inspiration til, hvordan du analyserer, planlægger og synliggør resultaterne fra den digitale kanal.

"Seminaret præsenterede både relevante problemstillinger og konkrete værktøjer til at komme videre med."

Kom dine internationale kunder i møde

Best practice inden for sprogversionering og international SEO

Opererer jeres virksomhed i flere lande, eller tænker I på at åbne uden for landets grænser? Seminaret gennemgår best practice inden for sprogversionering og international SEO. Partnerseminar med LaguageWire.

"Oplægsholderne gik meget i dybden med relevante emner."

Call to action!

Nå dine forretningsmål gennem optimeret UX

Som ansvarlig for virksomhedens digitale profil kender du jeres overordnede mål og skal sikre, de er forankret i det digitale design. Men hvordan sørger du for, at alle parter har fokus på samme bold? At både digitale designere og udviklere (front- og backend) målretter websitets opbygning mod virksomhedens forretningsmål?

"Inspirerende foredrag om forskellige måder at måle KPI'er på. Spændende cases og forslag. Nørdet på den fede måde."

Dynamicweb 9

Solid e-commerce platform, der skaber resultater

Seminaret satte fokus på Dynamicweb som all-in-one e-commerce platform med masser af nye, spændende muligheder inden for personalisering, multishop og produkthåndtering. Cases er Pilgrim, Danish Agro og HC Cargo (Bosch). Partnerseminar med Dynamicweb.

"Det var præcis den information, jeg havde brug for for forståelsen af det nye i DW9!"

2. halvår 2016

Tag din email marketing til næste niveau

Nyhedsbrevet er en af de bedst konverterende marketingsdiscipliner - sikkert også i din virksomhed. Derfor kunne man til seminar hos Novicell lære, hvordan man får mest ud af sin Email marketing. 

"Det var godt, veltilrettelagt og informativt. Og fyldt med små, fine og praktiske idéer, som man kunne tage hjem og arbejde videre med."

Sæt værdi på din digitale markedsføring

En vigtig del af digital markedsføring er den efterfølgende effektmåling. Den store mængde af data, der kan inddrages, skal analyseres og derefter hjælpe jeres virksomhed med at lave målrettet markedsføring. Novicells digital markedsførings afdeling lærte til dette seminar fra sig med de bedste værktøjer og metoder. 

"Henrik havde valgt en virkelig god vinkel at snakke ud fra. Det satte en masse gode tanker i gang. Jeg blev overrasket. FEDT!"

Webprojekter der udvikler din forretning

Et redesign eller en ny webløsning kan hjælpe med at udvikle din forretning. Til dette seminar gav Novicell en præsentation på konkrete metoder og værktøjer, der vil hjælpe dig til at vælge rigtig mht. KPIer og teknologier - både før og efter selve udviklingsopgaven.

"Seminaret gav et rigtigt godt overblik over, hvordan et projekt kan køre - præsenteret i et højt tempo."

1. halvår 2016

Usability anno 2016

Skal der burger på menuen?

Nye muligheder for brugervenlighed bliver præsenteret hele tiden. Derfor er det vigtigt at være på forkant og benytte sig af de muligheder, der kommer. Hos Novicell er vi meget opmærksomme på, hvad der rører sig inden for ny usability og til dette seminar blev der fortalt om, hvad I kan gøre for jeres virksomheds brugervenlighed. 

"Kim gav et godt og brugbart overblik over muligheder ved at holde fokus på UX. Og han kunne tilmed underbygge det med gode eksempler fra 'virkeligheden' samt fra indsamlet data."

Marketing Automation

Fra teknik til praktik

På seminaret tager vi dig med på en spændende rejse fra den helt lavpraktiske, tekniske implementering af Marketing Automation til de mere strategiske betragtninger om prioritering, ressourcer samt indsatsen med at udvikle din digitale tilstedeværelse. 

"Der var en god balance i informationerne, og jeg fik flere værktøjer i kassen, som jeg overvejer at implementere i et fremtidigt setup."

Inbound Marketing

Få introduktionen til årets vigtigste marketingbegreb

Inbound marketing er hypet som et af de vigtigste indsatsområder i marketing. I virkeligheden er begrebet en fællesbetegnelse for discipliner, der proaktivt skaffer kundehenvendelser. På Novicells seminar kom vi med konkrete eksempler på inbound marketing tiltag - med udgangspunkt i både teknologi og cases.

"Det er altid rart at få jeres gode tips fra nogen, der har 'hænderne i skidtet' til daglig og virkelig har praktisk erfaring med, hvad der virker og ikke virker. Martin er en dygtig formidler, og der var god mulighed for at stille spørgsmål."

The Digital Journey: Mobile Behavoir

From Google's point of view

I en verden, hvor hjemmesider skal passe til flere devices, kan det være en jungle at finde det rigtige design. Til seminaret her hos Novicell kom Kamil Tavas fra Google og lærte fra sig og klædte folk på til den digitale rejse.