Digitalt salg

E-handel, E-commerce, Digital Commerce eller bare webshops

...uanset ordvalg har Novicell de rigtige forretningsrådgivere og digitale kompetencer til at levere fremragende kundeoplevelser og øge dit salg digitalt

E-handel er blevet en platformsdisciplin med fokus på personlige oplevelser og godt købmandskab

E-handel vokser eksplosivt både i omsætning, og udbredelse i disse år.

Det startede som små afgrænsede webshops på tilfældigt navngivne domæner gemt godt væk fra det pænt designede website. Men i dag har e-handel udviklet sig til at være en oplevelses-, data- og platformsdisciplin, hvor kunderne kan handle og betjene sig selv via en lang række platforme med hver deres specifikke brugeroplevelser og designudtryk:

  • Det moderne website med den fuldt integrerede webshop, som skyder data rundt mellem forretnings systemer i voldsom fart.
  • De sociale medier som facebook og instagram med tilknyttede shopping-oplevelser, gør kunderne i stand til både at finde og købe dine produkter direkte i deres feed og uden at forlade deres foretrukne platform.
  • Marketplaces som Amazon, Zalando, Ebay og Alibaba giver virksomheder mulighed for at sælge og servicere kunder globalt uden en fuldt udviklet international organisation med lokale fragtaftaler og lagre, og ikke mindst på platforme, som kunderne allerede er dybt involverede i.

Alle brancher er i dag repræsenteret på nettet med e-handel i det ene eller andet format:

  • Skal du handle dagligvarer, besøger du dit supermarked online.
  • Skal du købe ind til forbedringer på huset, besøger du et online byggemarked.
  • Skal din virksomhed have nye kontormøbler, så besøger du en bolig og indretningsvirksomhed online.
  • Skal du have elektricitet, så kan det også købes online.
  • Selv hvis du skal have et nyt hus, kan det i dag shoppes online.

Personlige kundeoplevelser og omnichannel e-handel

Personalisering er en fællesbetegnelse for en række muligheder for at målrette budskaber og funktionalitet direkte mod brugeren eller målgruppen. Målet er at bygge bro mellem den effektive storskala e-commerce platform og den personlige betjening i en butik, hvor servicepersonalet kender dine præferencer.

Personalisering kan være forskellen mellem den gode og den dårlige kundeoplevelse, og kræver et stort kendskab til brugeren på de parametre, du ønsker at personalisere ud fra. Det betyder, at du skal vurdere konkrete brugscenarier, for de data du indsamler og personaliserer ud fra, så du skaber værdi med dine data. Hvis du gør det rigtigt, kan du skabe en komplet omnichannel løsning rettet mod kunden på de rigtige tidspunkter og de rigtige steder i kunderejsen.

Det kan være noget så simpelt, som at kundens personlige oplysninger er autoudfyldt, når de køber en vare på din e-commerce platform. Eller at kundens telefonnummer genkendes, når kunden ringer, så sagen allerede er åben for din kundeservicemedarbejder, når de har kunden i røret.

Værdien for kunden er, at du kan servere relevant indhold og levere effektive købsprocesser. Værdien for din forretning er, at det skaber høje konverteringsrater og loyalitet blandt dine kunder. Det er desuden af stor værdi at automatisere processer som ellers ville være tidskrævende eller umulige at løse i så stor skala med mennesker bag roret.

Omnichannel i praksis

Opsalg og krydssalg

Præsenter kunden for produkter, der typisk købes sammen med produkter kunden køber eller som andre i samme segmenter har købt.

Genkendelse af kunden ved køb online og offline

Kobl kundeprofiler med online og offline markørdata og tilbyd kunden relevante produkter som krydssalg i online og offline interaktioner.

Autoudfyld personoplysninger ved køb.

Opdater kundens data på tværs af alle systemer.

Åbn kundeservicedialoger med alle kundens data foran servicemedarbejderen for bedst mulig service.

Skab 1-kliks købsmuligheder for simple intuitive købsoplevelser.

Personlige budskaber

Skab segmenter ud fra onlineadfærd og server mail-flows og bannere med personlige marketingbudskaber.

Giv live opdateringer på køb undervejs, returvarer og varen, der er tilbage på hylden.

Relevante priser og sortimenter

Visning af personlige prisaftaler eller sortimenter.

Har du behov for et product information management system til din e-commerce platform?

En god beskrivelse og de rigtige produktdata og billeder kan øge dit salg betydeligt

Dine varer og serviceydelser er mere attraktive for dine kunder, hvis du pakker dem ind i de rigtige produktdata. Med et stort produktkatalog er opgaven med at oprette og vedligeholde produkter tidskrævende. Det kan gøres væsentlig mere effektivt, hvis du bruger et product information management system, hvortil du kan importere, rense, strukturere og videreservere produktdata til e-commerce platformen og til kunden, der bruger webshoppen i browseren. Det rigtige system kan være det, der gør forskellen mellem blot at præsentere et varenummer på en købsside eller tilbyde kunden et lækkert fuldspecificeret produkt med billeder, relevante produktdata, live lager- og ordrestatus og kundens specifikke pris.

På den måde kommer kunden tættere på dit produkt og køber forhåbentlig ind i din webshop frem for konkurrentens.

Læs mere om product information management systemer

Hvordan laver man brugervenlig søgning i en webshop?

Gør det let for kunden og for google at finde dine produkter i din e-handelsløsning

Mange e-handelsløsninger kan i dag filtrere produkter ud fra pris, popularitet eller senest tilføjet. Men ved at gøre produktspecifikationerne søgbare og filtrerbare inden for bestemte kategorier, giver du kunden langt stærkere værktøjer til at finde det relevante produkt. Kan kunden fx søge på diameteren af en lampe på dit site? Eller skal kunden finde en lampe flere niveauer nede i menuen og scrolle igennem hele dit katalog for at finde den rigtige?

Det er muligt at prioritere produktdata i søgeresultater, så en søgning på eksempelvis 'iPhone' vil rangere kerneproduktet, dvs. selve telefonen, højere end et iPhone cover.

Kvaliteten af dine produktdata er vigtig for kundeoplevelsen i din e-handelsløsning

Dine søge- og filtreringmuligheder er aldrig bedre end kvaliteten af dine produktdata.

For kunden betyder en høj ensartet datakvalitet i de bagvedliggende forretningssystemer en bedre søgefunktion og flere filtreringsmuligheder i din e-handelsløsning. Og for mange kunder er netop søgning og filtrering altafgørende for, om de overhovedet gider bruge webshoppen.

Case: HC-CARGO bruger søgefunktionen til at skabe en god og intuitiv brugeroplevelse i deres e-handelsløsning

HC-CARGO er en reservedelsleverandør og digital frontløber i Bosch-koncernen med +60 % af omsætningen online.

Novicell har bygget en hurtig, avanceret søgefunktion i deres e-handelsløsning, og præsentationen af søgeresultaterne er skræddersyet efter HC-CARGOs ønsker.

HC-CARGO sælger reservedele til autoværksteder over hele verden. Som specialiseret BtB forhandler har virksomheden et enormt produktkatalog bestående af mere end 30.000 varenumre. Med så stort et produktkatalog er det essentielt med en god søgefunktion, da en menustruktur med samtlige kategorier og produkter hurtigt bliver uoverskuelig. Det er her, man kan nedsætte friktion i kundeoplevelsen, ved at gøre søgningen så intuitiv som muligt.

For en simpel søgning kan type-ahead hjælpe kunden. Type-ahead autoudfylder med forslag til søgetermer, mens kunden taster. Det nedsætter også risikoen for stavefejl.

Som en del af søgefunktionen og produktkataloget findes der yderligere 500.000 Original Equipment Manufacturer (OEM) numre i produktkataloget. OEM numre er produktnumre på originale reservedele fra bilproducenten. Hvert OEM nummer er indekseret i produktkataloget, så søgeresultatet viser, hvilke alternative reservedele fra andre leverandører, der kan erstatte den originale reservedel. Det hjælper mekanikeren på værkstedet til at vælge den rigtige del til den rigtige pris. Samtidig er alle reservedele indekseret, så det er muligt at se, hvilken bil og hvilken årgang af bilen reservedelen passer i.

Det giver en god kundeserviceoplevelse at kunden nemt og med sikkerhed kan finde præcis den reservedel, der kan erstatte en original del.

Bosch-kunder finder det rigtige produkt med søgning på enkeltprodukter og bundles

For at føre denne tanke helt til dørs, kan man også søge på sin bils nummerplade. Søgningen giver en oversigt over bilens data, og en oversigt over både reservedele og del-reservedele i bilen. Det vil sige, at et opslag på en nummerplade, giver bilens stamdata, og oplyser hvilken generator, der sidder i bilen og hvilken bolt, der sidder i den generator. En værdifuld indsigt som kan gøre det lettere for B2B-kunden, altså mekanikeren på værkstedet, at vurdere om hele reservedelen skal udskiftes, eller om det kan betale sig at skifte en del-reservedel.

Læs mere om casen på HC-CARGO

God søgning er både godt for dine kunder og dine kolleger i salg og kundeservice

Der er uendeligt mange muligheder for at kategorisere og strukturere dine produktdata. Udsnittet herunder er derfor blot til inspiration. Det vigtigste er, at det giver mening at kunne filtrere på et givent dataniveau for kunden, for dine sælgere eller kundeservicemedarbejderen, - som ofte også ender som superbrugere af din søgefunktion.

Lagerstatus

Varen er på lager

Varen er ikke på lager

Varen er udsolgt fra leverandør

Materialer

Stoffet i tøjet

Læderet i tasken

Træsorten i møblet

Metallet i skruen

Dimension

Diameter

Længde

Form

Vægt

Farver og mønstre

Gul

Neutrale farver

Metallic

Prikker

Funktion

Indendørs

Udendørs

Vådrum

Fødevaregodkendt

Versionerer eller varianter

Software-version

E-bog eller paperback

Udgivelsesår

Mængden i pakken

Sofaen i forskellige farver

Vis kunden den rette pris i webshoppen

Det lyder simpelt men med kontrakter, offentlige SKI-aftaler, kampagner, rabatordninger, mængderabatter, kundeklubber og tilmed produktsalg på flere interne og eksterne platforme, skal teknikken bag webshoppen være skruet sammen, så det viser kunden den rigtige pris ved hvert besøg.

E-handel skaber transparens i priser og konkurrencevilkår

Prissætning er en central del af en forretningsstrategi. Der ligger mange overvejelser og analyser til grund for prissætning af produkter og ydelser, og aldrig har det været så let at sammenligne priser på produkter for forbrugeren, som med udviklingen af digital handel. Tilmed på tværs af valuta og sprogbarrierer.

Du kan næsten være sikker på, at dine kunder har sammenlignet prisen på dine produkter med dine konkurrenters tilsvarende produkter. Det kan være på en prissammenligningsportal som Pricerunner, eller fordi de handler på en af de mange online marketplaces som Amazon eller eBay.

For at holde en konkurrencedygtig pris, kan du overvåge priser fra dine kernekonkurrenter, eller bestille overvågning direkte fra prissammenligningsportalerne, så du kan tilpasse din prissætning efter konkurrencen.

Case: POWERs prisrobot holder priserne konkurrencedygtige i webshoppen og på de fysiske hylder

For POWER har Novicell bygget en prisovervågningsrobot, som sammenligner priser fra konkurrenter og justerer priserne på POWERs e-commerce platform. POWER har derfor altid konkurrencedygtige priser, der matcher prisudviklingen på produkter. Prissætningen opdateres mange gange i døgnet og sikrer, at POWER altid er opdateret med de bedste priser og leverer opdaterede priser til prissammenligningssites. POWER har valgt at give kunderne de samme priser i butikken som på deres ecommmerce platform. Derfor sendes priserne også til deres ERP system, SAP, som opdaterer de elektroniske prisskilte i alle de fysiske butikker.

Prissammenligningsrobotten er tilmed blevet en del af deres markedsføring.

Læs mere om løsningen til Power

Både B2B og B2C kunder kræver opdateret lagerstatus og gratis, fleksibel, lynhurtig fragt, når de handler digitalt

Logistik er alt det, der involverer at indkøbe, lagre og fragte varer mellem producenten og slutkunden. Logistik er et område, der har fået stor bevågenhed i de senere år, fordi udviklingen både går hurtigt, men også fordi udviklingen peger i flere retninger.

I den ene ende af e-handelsskalaen findes de grænseløse marketplace-giganter som Amazon og Alibaba, der kan levere hvor som helst og hvornår som helst i hele verden. I den anden ende findes de uafhængige mindre producenter, der sælger direkte til slutkunden i deres egen webshop. Begge muligheder trives i høj grad, fordi digitale løsninger og automatiseringsprocesser gør stadig mere komplekse logistiske scenarier økonomisk mulige.

Der er en række processer, som kan tilpasses og målrettes, så du leverer et serviceniveau og en hastighed, der matcher kundens forventninger. Vi giver dig her værktøjerne til at vurdere dine logistikbehov fra flere forskellige perspektiver.

Automatiserede returprocesser skaber sikkerhed for kunden, når de handler i din webshop

Med dedikerede retursystemer (Return Materiel Authorization (RMA)) kan du sikre at varer, der sendes retur, bliver håndteret efter bestemte standarder og indenfor de tidsfrister, du lover kunden. Retursystemet logger, hvis en vare sendes retur fra kunden og sporer derfra igennem dit returhåndterings-setup baseret på et autorisationsnummer eller et serienummer.

Dermed får kunden automatisk den nødvendige information om hvor langt returforsendelsen er nået, om returneringen er accepteret og hvornår og hvor meget, kunden vil blive refunderet for varen.

Ud over kundeserviceelementet, kan du også kæde disse data sammen med dine lagerstyringsdata, så lageret holdes opdateret og eventuelle afskrivninger på beskadigede eller defekte varer bogføres.

Lagerhoteller, showroomhoteller og andre fullfillment services

Outsourcing af lager og pakning til en ekstern leverandør kan frigive plads og mandskab med forretningskendskab til andre opgaver. Desuden kan du hurtigt etablere et nyt lager i et lokalområde, og dermed opnå kortere forsendelsestider og lavere fragtomkostninger til et nyt eller voksende marked.

Automatisering af lagerstyring og opdateret lagerbeholdning giver kunden vished om køb og leveringstider

Du kan monitorere lagerbeholdninger og holdbarhedsdata eller helt automatisere genopfyldningen af lageret, når beholdningen er lav. Det stiller krav til jeres datastruktur og jeres ERP-system, men kan til gengæld forkorte lagerbinding og optimere lageromsætningen.

Ved at integrere til tredjepartstjenester kan I få datafeeds angående outsourcede ydelser som fragt eller lagerstyring, som kan benyttes til at automatisere processer eller levere mere relevante marketingtiltag overfor kunder.

Med en intelligent integreret webshop kan du sende varer til kunden direkte med drop shipping

Drop shipping er en e-commerce løsning uden lagerbeholdning. Når en kunde bestiller en vare, sendes den direkte fra en producent til slutkunden, så der ikke sker nogen unødvendig håndtering af varen. Hvis du sælger varer som drop shipping, kan du integrere med dine leverandører og få sikre lagerdata og live priser ud i din e-commerce platform, som kunden kan se. Kundens ordre sendes automatisk direkte videre til din leverandør for pakning og forsendelse. Helt uden din involvering.

Click and collect giver kunden tid og ro til at hente varen, når det passer

Kunden kan bestille varen til afhentning fra et drop point efter kundens eget valg. Det betyder, at kunden ikke skal være hjemme til levering, men kan hente varen nemt og bekvemt tæt på hjem eller arbejde.

Case: ILVA

Vores kæde har store ambitioner for den nye løsning. Og det betyder blandt andet, at den i perioder skal kunne håndtere titusindvis af samtidige brugere. Her har vi naturligvis skelet til det arbejde, som Novicell har lavet for bl.a. Power – det er sådanne resultater, der giver ro i maven, når man giver håndslag på aftalen.

Michael Christiansen, CEO, IDdesign

Internationalisering af e-handel: 

  • Oversættelsesmoduler
  • Marketplaces
  • Sprogversionering

Det har aldrig været lettere at markedsføre, sælge og levere varer på tværs af verden, og alligevel begrænser mange danske virksomheder sig til det danske marked.

Marketplaces: Ebay, Amazon, Zalando, Alibaba og alle de andre

Begrebet "marketplace" dækker over forskellige muligheder, du som handlende har for at sælge dine varer på andre platforme end dine egne. Det kan være Google Shopping, Ebay, Amazon eller deciderede prissammenligningssider som Pricerunner. E-avenues giver dig en platform, der rækker ud over din egen hjemmeside og dermed et større publikum. Hvis du vælger at arbejde med denne type online handel, så vær opmærksom på, at det kræver en god datastruktur at levere produktbeskrivelser og metadata, så dine produkter bliver vist rigtigt i de forskellige platforme.

Læs mere om marketplaces

Sælg på det lokale sprog i hele verden med sprogversionering af webshoppen

Tal et sprog kunden forstår. I toppen af mange websider finder du ofte et par faner, hvor du kan vælge sprog. Hvis du vælger dansk, får du en dansk version af indholdet, og hvis du vælger engelsk, får du en engelsk version. Du kan også vælge at servere kunden den rigtige version automatisk.

Med sprogversionering kan du nemlig også vise forskellige versioner af dit website til forskellige kunder baseret på data fra deres browser. Besøger kunden fra Tyskland, kan du vise en tysk version af din hjemmeside med priser i euro. Besøger kunden fra Belgien, kan du lave forskellige sprogversioner af sitet, som understøtter henholdsvis flamsk eller fransk alt efter hvilket sprog, kundens browser foretrækker. Og med betaling i euro.

Der er mange kombinationsmuligheder, og du har sågar muligheden for at lave forskellige versioner af engelsk til amerikanere, australiere, indere og briter med tilhørende lokal valuta, når det giver mening.

Læs mere om international SEO til ehandel

Professionel oversættelse af tekst og produktdata - direkte i din webshop

Du kan integrere din e-commerce platform til et oversættelsesmodul som f.eks. LaguageWire eller Lionbridge. Et oversættelsessystem giver dig mulighed for at få oversat dele eller hele versioner at dit website af professionelle oversættere. Eller få læst korrektur af det indhold, du selv laver på andre sprog.

Fordelen ved at integrere et oversættelsesmodul er, at du kan sende en side til oversættelse, og derefter kommer siden tilbage i den samme opsætning - direkte i dit CMS.

Case: Proshop

Vi har arbejdet sammen med Novicell i mange år og har stor værdi af deres indsigt i vores forretning og evne til hele tiden at videreudvikle og optimere vores online marketing setup. De udfordrer os konstant over en meget bred palette af discipliner, og resultaterne taler for sig selv. 

Mikael Kolding, Marketing Manager hos Proshop

Det gode betalingsflow i webshoppen

Betalingssituationen er det øjeblik, hvor kunden skifter fra at være en besøgende på din platform til at være en betalende kunde i din webshop. Det er en tillidssituation, hvor kunden ikke blot afgiver sine betalingsoplysninger, men tilmed en række personoplysninger for at blive oprettet i din e-commerce platform og lukke aftalen mellem jer. Det kræver, at din platform leder kunden gennem et veldesignet, brugervenligt betalingsflow, hvor kunden trygt kan afgive følsomme oplysninger med ro i maven.

Men et betalingsflow skal også være dynamisk og i stand til at genkende kunden, så oplysninger ikke skal genindtastes ved gentagne køb på din e-commerce platform. Det kræver, at din platform eller betalingsløsning selv genkender kunden ud fra nogle få, definerede oplysninger. Det handler om at gøre flowet fra shop til betaling så kort, gnidningsfri og relevant som overhovedet muligt. Dette opnår du ved at levere en personaliseret service til dine kunder.

Selve afregningen kan ske på en række forskellige måder. Det kan være

  • en enkelt kreditkortbetaling for et enkeltstående salg
  • gentagne betalinger for abonnementsordninger
  • betaling via mobilepay
  • eller en afbetalingsordning, der deler kundens betalinger ud over en række afdrag.

Uanset hvordan du vælger at lade kunden betale, skal det selvfølgelig afspejle kunderelationen. Hvis du er en stor B2B-virksomhed, er mobilepay måske ikke den oplagte løsning. Det handler om at skabe relevans i de services, du tilbyder kunde. Det gælder både selve betalingsløsningen, men ligeså vigtigt er det, at du kan tilbyde en række ydelser i forbindelse med betalingen.

Skab optimal sikkerhed omkring din ecommerce platform med et sikkerhedstjek

Cybersikkerhed er ikke en luksus men et must

Før du deployer din ecommerce platform, skal der udføres et sikkerhedstjek, der sikrer din løsning mod hackere og andre uvelkomne gæster. Vi anbefaler at outsource den opgave, da det er en kompleks proces, og udgiften til opgaven er lav i forhold til den skade, dit omdømme og din omsætning kan blive udsat for, hvis sikkerheden i systemet kompromitteres. Vi udfører sikkerhedstjek på e-handelsløsninger og andre webvendte IT services, for at sikre vores kunder og deres løsninger bedst muligt.

Læs mere om Novicells sikkerhedsydelser

Case: PLUS

Novicell har løftet vores platform og givet værdifuld strategisk sparring til hele vores digitale setup. Vi følte os i trygge hænder helt fra starten og er fortsat glade for samarbejdet.

Lars Højsgaard, Direktør hos PLUS

Låser I forretningen med arkitekturen?

Evolutionær arkitektur og microservice arkitektur

Med en evolutionær tilgang til IT-arkitektur kan du gradvist integrere nye systemer. Uanset om det er systemer, der trænger til udskiftning på grund af forældelse, eller nye systemer, der kræves efterhånden som kravene til dit setup ændrer sig. Behovet for et PIM-system (Product Information Management) opstår måske, efterhånden som din ecommerce-forretning modner. Det kan også være, at dit enterprise resource planning system (ERP) eller customer relationship management system skal udskiftes. Med en microservice it-arkitektur kan du sågar indfase systemer gradvist for at sikre, at overgangen sker så udramatisk som overhovedet muligt.

Læs mere om it-arkitektur og microservices

B2B e-handel vokser

B2B ecommerce revolutionen er i fuld gang. Igennem en årrække har forbrugermarkedet stjålet billedet fra virksomheder, der handler med andre virksomheder. Men udviklingen indenfor B2C ecommerce og pionererne inden for B2B segmentet har vist det enorme vækstpotentiale for B2B virksomheder, som sælger online.

Desuden er kunderne så fortrolige med online handel fra deres privatforbrug, at de også i deres arbejdsliv foretrækker at handle online på samme friktionsløse vilkår, som når de køber rejser, tøj og elektronik til sig selv.

Det betyder imidlertid, at kunderne sammenligner B2B kundeoplevelsen ikke bare med dine konkurrenter i B2B segmentet, men også med B2C segmentet. For en B2B forretning er det derfor essentielt at tænke som en B2C forretning og tage det perspektiv for at udvikle virksomhedens distributionskanaler og forretningsmodeller.

Hent Novicells rapport om B2B Ecommerce

Rapporten indeholder 3 sektioner:

  1. What are the Market trends?
    1. The impact of Amazon
    2. The impact of Alibaba
    3. Why are marketplaces winning in the B2B market?
    4. How is this relatable to you?
  2. What are the Customer Pains in B2B Ecommerce?
    1. Lack of Price Transparency
    2. Poor ”Ease of doing business”
    3. What about Self-Service?
    4. Drowned in Irrelevant Content
  3. What are the Business Pains and Gains of engaging in B2B Ecommerce?
    1. Handling cost per order
    2. Limited Data Insight
    3. The effect on Online Marketing
    4. Increase Conversion Rate
    5. Gain Mobile Leads
    6. Gain Data Control

Hent rapporten her 

Uddrag af insights fra rapportens afsnit om

markedstrends inden for B2B Ecommerce

 

B2B Ecommerce landskabet

Online handel er nået langt videre end blot en webshop. En moderne ecommerce platform kan selvfølgelig håndtere webshop funktionalitet med produktdata, kurv og check-out-flow. Men for seriøse ecommerce spillere er commerce-arkitekturen hele infrastrukturen og forretningslogikken i virksomheden, dvs et ecommerce-setup, der består af en datamotor og dataflows mellem en række uafhængige systemer, der behandler data dedikeret til produktinformation (PIM), digitale assets (DAM), fragt og logistikstyring, betalingsløsninger, prissætning, personalisering og segmentering, websiteindhold (CMS), kundeservice og så videre. Alt sammen for at din forretning kan være åben 24 timer i døgnet for kunder i hele verden.

Marketplaces for B2B - også branchespecialisterne

Men udover en webshop er ecommerce også et eksternt platformsspil. Giganter som Amazon, Alibaba og Ebay er blevet en del af de strategiske overvejelser, man som B2B virksomhed skal tage stilling til, når man kaster sig ud i digital handel. Uanset om det begrænser sig til Danmark eller strækker sig ud over landets grænser. Marketplaces kalder vi dem. Det er platforme, hvor dine varer kan markedsføres og sælges. Endog med mulighed for at lade hele ordrehåndteringen ske med platformenes egen infrastruktur. Og uden at du skal opbygge et internationalt distributionsnetværk for at betjene kunder på nye markeder.

Men vær opmærksom på, at du afgiver dine salgsdata til en potentiel konkurrent.

Læs mere om Marketplaces

 

Selvbetjening er mersalg

Selvbetjening lyder som en spareøvelse, som går ud over kundetilfredsheden. Men faktum er at 86% af BtB kunder foretrækker at kunne aflevere ordre selv frem for at tale med en sælger. Ser man på håndteringsomkostningerne pr kanal, er der heller ingen tvivl om, at kombinationen af ecommerce og selvbetjeningsfunktioner er en sikker vinder.

Mail: 33$

Telefon: 10$

Ecommerce: 1$

Automatiserede forretningsprocesser

Ecommerce er i sig selv ikke en vindersag. Selvom omkostningsoverblikket ovenfor viser, at det kan koste ned til $1 pr ecommerce ordre, så viser differentierede beregninger, at det dækker over et stort spænd og afhænger af ecommerce modenhed i organisationerne. Særligt virksomheder, der ikke strømliner deres forretningsprocesser efter online-kanalen, mister den konkurrencemæssige fordel til ineffektive forretningsgange og manuelle processer og koster op mod $22 pr ecommerce-ordre.

Der er mange penge at hente med effektive og automatiserede forretningsprocesser.

Hent Novicells ecommerce rapport spækket med indsigter fra B2B verdenen

Novicell har lavet en rapport om ecommerce markedstrends og strategiske prioriteter indenfor ehandel for B2B segmentet.

Toke Lund, Novicells Internationale Ecommerce Direktør, har skrevet rapporten.

Klik på linket, og vi sender dig rapportens 3 sektioner med 3 dages mellemrum. 

Læs rapporten her

Hvordan laver Novicell ecommerce på Umbraco CMS?

En webshop til Umbraco CMS

Umbraco har ikke et ecommerce-modul, men det betyder blot, at der er større fleksibilitet til at sammensætte en ecommerce-løsning med præcis de systemer, du ønsker. Der er flere muligheder for at vælge et ecommerce-system, der fungerer godt sammen med Umbraco. Det er muligt at bygge en Umbraco webshop sammen med Ucommerce, som er et selvstændigt ecommerce system, der integrerer let og simpelt med Umbraco. 

Novicell kan også levere en Umbraco ecommerce-løsning baseret på micro service arkitektur, og det er præcis micro service-tankegangen, som vores største og mest ambitiøse kunder køber ind i. 

Læs mere om Umbraco CMS og ecommerce

En webshop med Drupal Commerce

Hvordan laver Novicell ecommerce på Drupal CMS?

Drupal har en samling ecommerce-moduler (Drupal Commerce moduler) som del af den indbyggede funktionalitet. Det betyder, at der er stor fleksibilitet til at sammensætte præcis den ecommerce-løsning, du ønsker.

Læs mere om Drupal som webshop

Vil du vide mere om, hvordan Novicell kan styrke jeres digitale salg eller kickstarte en digital salgstransformation, så tag fat i mig