CMS og Digital Experience Platform

Sitecore

Én samlet platform til hele virksomhedens digitale oplevelser

Sitecore er baseret på Microsoft .NET platformen, der er Novicells foretrukne udviklingsplatform. Novicell og Sitecore er derfor et partnerskab mellem et af Danmarks største udviklingshuse og en af de førende CMS platforme på verdensplan.

Sitecore er en succeshistorie. Siden etableringen i Danmark i 2001 er Sitecore vokset til en succesfuld global softwarevirksomhed med mange større danske virksomheder på kundelisten og endnu flere internationale virksomheder. Sitecore startede som et CMS, content management system, men er siden udbygget til et omfattende indhold med produktkatalog og med fokus på hele kundeoplevelsen: Ecommerce, personalisering, email marketing, machine learning, analytics og meget mere, men selvfølgelig stadig pakket rundt om CMS'et og websitet. Det er Sitecores styrke; den samlede softwareløsning, der kan udbygges og ombygges til en levende organisation i vækst. 

Novicell som Sitecore Partner

Novicell er Sitecore Silver Solution Partner

Novicell er Sitecore Silver Solution Partner og vi har leveret en lang række løsninger på Sitecore Platformen.

Kan jeg skifte leverandør?

Ja, vi har i Novicell overtaget en række Sitecoreløsninger, og har opbygget stor erfaring med at evaluere og kvalitetssikre Sitecore-løsninger med det formål at overtage og videreudvikle den derfra. Vi hjælper jer altid gerne videre, hvis samarbejdet med en leverandør er gået i stykker eller I trænger til ny inspiration til at performanceoptimere løsningen - hvad enten det gælder videreudvikling, uddannelse eller eksekvering i jeres løsning.

Hvem bruger Sitecore?

Sitecore er en global virksomhed og har kunder på platformen i hele verden. Vores kunder tæller en række danske og internationale virksomheder.

 

 

Novicells Sitecore ressourcer og erfaring

+13

års erfaring med Sitecore

18

udviklere i vores Sitecore team

+40

Sitecore løsninger

Mød et udvalg af vores Sitecore kunder

Hvem vælger typisk Sitecore?

Den typiske kunde af Sitecore-platformen er en større virksomhed, offentlig institution, kommune eller organisation som ønsker at udnytte mulighederne i at have en samlet platform til administration af alt fra content og kommunikation til commerce og data. Det er en kraftfuld sammensætning som kan forbedre brugeroplevelsen både for redaktører og for kunder. Længere nede på siden fremhæver vi nogle af de bedste funktioner i platformen, så scroll ned og læs mere om marketing automation, multisites, sprogversionering og ehandel med Sitecore-platformen.

Case

Arriva

PendlerPlus

Den mobile platform, der gør det lidt sjovere at være pendler.

Samarbejdet og dynamikken i udviklings-processen har været fortrinligt. Man kan ikke lige slå op i en bog og læse, hvordan en pendler webapp skal fungere eller se ud, og derfor var samarbejdet helt afgørende. Novicell har været gode til finde løsninger, der er brugervenlige og samtidig lette for os at håndtere.

Anders Rasmussen, Kunde- og kvalitetschef, Arriva Danmark

Læs mere om Arriva-casen

Case

Sol og Strand

Selvbetjeningsunivers for sommerhusudlejere bygget i Sitecore

Deltag i Novicells webinar om selvbetjeningsløsninger

Bliv klogere på hvordan man leverer værdifulde selvbetjeningsløsninger til forskellige brancher på vores webinar den 8. juni 2020.

Her kommer vi ind bag log-in løsningerne hos både B2C og B2B-virksomheder. Vi kigger ind hos Sol & Strand, Skagenfood og HC-CARGO for at se, hvordan kunder kan betjene sig selv

Læs mere og tilmeld dig her

Webinarer og træning i Sitecore

Vi afholder løbende seminarer og webinarer om Sitecore. 

Følgende 3 webinarer kan du se ved at udfylde formularen som kommer frem når du klikker på knappen. 

Webinar om personalisering i Sitecore

Bruger du Sitecore, men er ikke kommet i gang med at udnytte personaliserings-mulighederne, så er dette webinar for dig. Her får du indsigt i, hvordan man definerer forskellige kundegrupper/målgrupper, registrerer data fra interaktioner med dem og hvordan man så kan skabe personaliserede budskaber.

Webinar: Hvornår skal jeg opgradere Sitecore?

Chefen for Novicells Sitecore-afdeling,  Christian Tilsted, præsenterer den beslutningsmatrix, som Novicell bruger, når vi skal anbefale kunder, om det er tid til at opgradere Sitecore-løsningen.

Derudover deler han de erfaringer, som Novicell har fået gennem håndteringen af en stribe Sitecore-opgraderinger.

Brug 30 minutter på at blive klogere på din opgraderings-projektplan: Hvilken metode skal man vælge, hvad skal man forberede, hvordan undgår man nedetid og hvor stor en opgave er det egentligt at opgradere sin Sitecore-løsning?

Webinar om Marketing Automation i Sitecore

Kender du det med at bruge kostbar tid på at trække lister ud af Sitecore, sortere, filtrere og dernæst flytte data over i andre systemer? Og vil du lære, hvordan du kan slippe for det? Sitecores Marketing Automation værktøj kan hjælpe dig med at automatisere mange af de manuelle processer, som du måske har omkring håndtering af data fra dit website.

Webinaret giver eksempler på

  • Opsamling af kundeleads
  • Håndtering af tilmeldinger til nyhedsbrev
  • Automatisering af kundedialog med kontaktformularer

Webinaret er for dig, der arbejder i en Sitecore løsning og gerne vil vide mere om, hvordan du kan arbejde smartere ved at bruge mindre tid på manuelle opgaver.

Klik på knappen og udfyld formularen, så kan du se Novicells Sitecore-webinarer.

Åbn formularen og lad mig se webinarerne om Sitecore

Sitecore udpeges som markedsleder af Gartner år efter år

Sitecore er en af verdens absolut førende webplatforme. De er gang på gang endt blandt lederne af Gartners Magic Quadrants inden for Web Content Management og Digital Experience Platform. Og det er de, fordi mulighederne i platformen er mange og værktøjerne  kraftfulde.

"Leader in Web Content Management" for niende år i træk

"Leader in Digital Experience Platform" for andet år i træk

Sitecore CMS er et markedsledende end-to-end marketingværktøj

Hvorfor skal jeg vælge Sitecore?

Sitecore er brugervenligt og nemt at arbejde med for redaktørerne. Med platformen får du et stærkt fundament for at lave personalisering, opbygge kunderelationer med kvalificerede dataforbindelser og marketing automation, samt leve op til best practice inden for omnichannel.

Personalisering i Sitecore

Personalisering er blandt de funktioner, som altid bliver fremhævet om Sitecore-platformen.

Personalisering handler om at kunne præsentere relevant indhold til brugeren. Det vil typisk sig,e at indholdet brugeren bliver præsenteret for udvælges ud fra de faktorer, som er gemt om brugeren fra tidligere besøg og anden registreret adfærd fra andre systemer. Det kan f.eks. være historik fra kundens browser samt tidligere kampagner, besøg, køb, transaktioner og lignende.

Sitecore kommer med en række personaliseringsmuligheder ud af boksen. Herudover kan vi udbygge med yderligere regler og filtre, og levere skræddersyede komponenter og variationer af indholdsvisning, som vises, når en bruger opfylder nogle specifikke adfærdskrav eller andre segmenteringsinformationer.

Vi har god erfaring med at få bragt disse muligheder i spil hos vores kunder. Men det generelle billede blandt virksomheder, der anvender Sitecore, er nok desværre, at personaliseringsmulighederne i Sitecore ikke udnyttes optimalt. Vi har afholdt flere træningssessioner og webinarer om netop dette emne.

Se webinar om Personalisering i Sitecore

Sitecore på alle dine markeder

Effektiv værktøjer til sprogversionering, internationalisering og oversættelse i Sitecore

Sitecore har også en styrke i løsninger, der skal kunne huse forskellige sprogversioner af samme site. Hvis man opererer på mange markeder, hvor engelsk ikke er det fremherskende sprog og dermed kan udgøre en barriere, kan det være, at jeres webløsning skal indeholde dansk, engelsk, spansk, mandarin, fransk eller arabisk. Og så er oversættelse og vedligehold af mange sprog en næsten uoverstigelig opgave. I så fald er det essentielt at oversættelsesprocessen er strømlinet og så automatisk som overhovedet muligt.

Oversættelsesopgaven kan løses i Sitecore med oversættelsesintegrationer til tredjeparts leverandører. Når en ny side publiceres på hovedsitet kan redaktøren oprette en oversættelsesopgave i Sitecoreplatformen, som skubber teksten ud til en oversætter. Teksten oversættes direkte i en integreret oversættelsesplatform af en oversætter hos udbyderen og skubbes tilbage i Sitecore, hvor teksten oprettes som en ny version af samme side på et nyt sprog med originalsidens opsætning. Det er en yderst effektiv proces for at vedligeholde store sites med mange sproglag, og hvis man ikke lige har en dedikeret marketingafdeling til at udarbejde tekster på de enkelte sprog.

Mange webløsninger i samme platform?

Sitecore er en god multisite-platform

Multisite betyder, at samme løsning indeholder en række forskellige websites, som alle administreres ét sted. Multisite-webløsninger bliver ofte udviklet til organisationer med mange brands, hvor hvert brand skal kunne præsenteres med særskilt branding. Det fungerer også godt til komplekse organisationer med mange subsites, intranet, kampagnesider, eller underselskaber, som alle kan huses i den samme løsning. Det gør det let for redaktørerne, men det er også simplere at integrere sin øvrige arkitektur til én platform frem for flere forskellige.

Ehandel med Sitecore Experience Commerce

Sitecore er en velegnet løsning til kunder i enterprisesegmentet, som ønsker at have en software-platform til at løse hele deres commerce infrastruktur. Sitecore Experience Commerce er den eneste kommercielt tilgængelige entreprise platform, der er bygget til at administrere både content, commerce og data. Vi kan skræddersy andre platforme til at kunne levere denne redaktøroplevelse, men Sitecore er bygget op omkring denne bredspektrede value proposition i sin grundform.

Marketing automation i Sitecore-platformen

I sitecore platformen ligger også marketing automation som en mulighed. Med sitecores marketing automation kan du udvælge segmenter, udvikle mail flows og sende mails til specifikke segmenter på det helt rigtige trin i købsprocessen. Mail flows kan automatiseres og startes når brugeren udfører en særlig handling. Denne handling trigger mailudsendelsen, og derfor kan de personaliseres til denne specifikke handling og rulle gradvist ud i større skala til andre high impact events i kunderejsen. Marketing automation er et stærkt værktøj til at ramme kunder med det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt.

Læs mere om Marketing Automation

Mange integrationsmuligheder i Sitecore-platformen

Platforms-arkitekturen er bygget til at kunne skaleres og udvikles med integrationer til andre dele af virksomhedens infrastruktur. Det kan være med de standardintegrationer også kaldet ”connectors”, som kommer med platformen ud af boksen. Det gælder eksempelvis Salesforce og Microsoft Dynamics 365. Og dertil kommer en række integrationer fra forskellige teknologipartnere, som leverer en standardintegration til Sitecore. Og hvis I benytter andre software-produkter, så kan det løses med skræddersyede integrationer via API eller andre end-points. Det kan altid lade sig gøre, det kommer blot an på din eksisterende infrastruktur og dine krav til dit IT-landskab, hvordan det skal løses.

Sitecores standardintegrationer

Sitecore har et tæt partnerskab med blandt andre Microsoft og Salesforce, og tilbyder standardintegrationer til Microsofts Dynamics Suite og Salesforce Suite. 

  • Microsoft Dynamics 365 for Sales and Retail
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce CRM
  • med flere...

Sitecore er et skalerbart digitalt økosystem

Platformen leverer god performance og er simpelt at skalere når din forretning kræver det. Desuden er Sitecore et kendt system og det vil sige at der findes mange Sitecoreudviklere og udviklingshuse i Danmark, hvis du vil være uafhængig af din leverandør eller skal in-source arbejdskraft til udviklingen af platformen.

Der er masser af Sitecore-moduler, der kan udbygge dit digitale økosystem 

  • E-commerce (Sitecore Experience Commerce)
  • Marketing (Stylelabs Marketing Content Hub)
  • PIM, Product Information Management (Stylelabs Marketing Content Hub)
  • DAM, Digital Asset Management (Stylelabs Marketing Content Hub)
  • MRM, Marketing Resource Management (Stylelabs Marketing Content Hub)
  • Marketing Automation (Sitecore Experience Platform)
  • Personalisering (Sitecore Experience Database)
  • Machine Learning (Sitecore Cortex)
  • + standardintegrationer til et væld af partnersystemer og andre 3. partssystemer

Bruger du allerede Sitecore? Få tjekket om din platform er i topform....

Novicells Sitecore Health Check identificerer udfordringer i din Sitecore-platform.

Vores Sitecore-eksperter giver dig konkrete anbefalinger til at forbedre performance på dit website. Så hvis du aldrig har fået en ekstern gennemgang af din Sitecore-platform, så har du muligheden her med Novicell som uvildig partner.

Læs om Sitecore Health Check

Hvad er Sitecore?

Sitecore er en webplatform til administration af websites. Det kendes typisk som eT content management system eller CMS, men Sitecore indeholder ikke blot CMS-funktionalitet men også en lang række omkringliggende services og moduler, som fungerer sammen eller hver for sig. Samlet set udgør Sitecore et helt økosystem af software-produkter, og Sitecore selv kalder sig Digital Experience Platform, og andre bruger den lidt bredere betegnelse Web Content Management (WCM).

Sitecore er en Digital Experience Platform

Sitecore er proprietær software med licensomkostninger og de medfølgende fordele og ulemper, som en lukket kommercielt drevet software-platform medfører.

CMS teknologi generelt er i dag en ganske moden teknologi og der er ikke den store afgørende forskel på funktionaliteten inden for de forskellige platforme. Sideskabeloner og arbejdsgangene omkring udformning af content, redigering af eksisterende indhold osv. er så veludviklede, at de fleste platforme kan leve op til de basale krav for at levere en effektiv arbejdsplatform for moderne virksomheder. Men der er dog forskelle, som oftest vil kræve et nærmere kendskab til brugsscenarierne for den enkelte virksomhed.

Open source eller proprietær software

Et valg, der altid bliver diskuteret når det gælder IT, er forskellen på open source software og proprietær software. Hvordan man som organisation vælger hvilke dele af teknologi-landskabet, der skal være open source og hvilken del, der skal være proprietær er ofte et spørgsmål om præferencer og tillid til leverandøren end et objektiv valg. Overordnet er der nogle kendetegn, som man kan hæge sin beslutning op på, men når alt kommer til alt vil det være et subjektivt valg.

Open source er kendetegnet ved at være baseret på frit tilgængelig kode, som kan implementeres og videreudvikles til netop det behov, det skal løse - uden licensomkostninger. Inden for CMS vil det typisk være Umbraco eller Drupal, der nævnes her. Proprietær software er omvendt licensbaseret enten som engangsomkostning, eller som løbende afregning som eksempelvis Software as a service (SaaS) eller Platform as a Service (PaaS) produkter.

Sitecore er proprietær software med en licensomkostning, men den omkostning kommer til gengæld for, at platformen indeholder en masse funktionalitet ud af boksen og lever op til en række kvalitets- og sikkerhedskrav som Sitecore definerer. Dertil kommer at platformen løbende videreudvikles for at kunne levere nye features, nye moduler eller for at leve op til nye krav fra markedet eller de instanser, der regulerer det. Og så er Sitecore unægtelig mere end et CMS og spænder langt bredere som Digital Experience Platform.

Hvad er teknologien bag Sitecore?

Sitecore er baseret på .NET teknologi, som oprindeligt er udviklet af Microsoft. Det er en velkendt teknologi i udviklerkredse og i Danmark findes der mange dygtige udviklere med ekspertise i .NET. I Novicell er vi 18 Sitecore udviklere og +100 .NET udviklere samlet set.

Sitecore er en højt specialiseret webplatform med et hav af ekspansionsmoduler og muligheder for at udbygge systemet med integrationer til 3. parts software.

Historien bag Sitecore

Sitecore er en succeshistorie. Siden etableringen i Danmark i 2001 er Sitecore vokset til en succesfuld global softwarevirksomhed med mange større danske virksomheder på kundelisten og endnu flere internationale virksomheder. Sitecore startede som et CMS, content management system, men er siden udbygget til et omfattende indhold med produktkatalog og med fokus på hele kundeoplevelsen: Ecommerce, personalisering, email marketing, machine learning, analytics og meget mere, men selvfølgelig stadig pakket rundt om CMS'et og websitet. Det er Sitecores styrke; den samlede softwareløsning, der kan udbygges og ombygges til en levende organisation i vækst.

Få svar på dine spørgsmål om Sitecore

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak om dine muligheder med Sitecore