Sådan vælger du CMS

Et CMS (Content Mangement System) er kort sagt et system til at varetage indholdet på et website. De fleste af vores online løsninger bygger på et CMS.

Når du finde det CMS, der egner sig bedst, er det alfa og omega, at systemet kan understøtte forretningsprocesserne i din virksomheden og skabe vækst. Det er derfor også vigtigt at få afdækket de konkrete behov, som systemet skal kunne opfylde.

Hos Novicell har vi tradition for foretage en behovsanalyse, når vi opstarter et projekt med en ny kunde. Vi har gennem årene foretaget en række analyser, hvor vi ud fra de konkrete behov identificerer de forskellige muligheder og på baggrund heraf kommer med en anbefaling. Nogle parametre, man især bør tage højde for, når man vælger et CMS, er følgende:

  • Antal samtidige brugere
  • Antal udviklere på platformen
  • Moduler og standardfunktionalitet
  • Muligheder for integration
  • Licensstruktur

Valget af CMS har vidtrækkende og ofte mangeårige konsekvenser. Det er altså afgørende, at man tager det rigtige valg første gang. Derfor er omkostningerne til en behovsanalyse givet godt ud. Det kan lyde utroligt - men på bare en dag eller to kan vi komme rigtig langt ved hjælp af en workshop.

Kontakt os og få afklaret dine behov

Novicell er CMS-uafhængige

Vi tager udgangspunkt i virksomhedens reelle behov og ressourcer, når platformen skal vælges. Målet er at optimere forretningen - og det betyder ikke altid den mest avancerede løsning.

Vi er ikke dedikeret til ét bestemt CMS, men vi udvikler primært løsninger på følgende platforme.

Med mere end 18 års erfaring har vi god erfaring med de forskellige platformes fordele og ulemper. Se vores mange cases her.

Har din virksomhed brug for en ny webløsning?

Jeg står klar til at tage en uforpligtende snak, hvor vi kan tale om jeres behov for et nyt CMS