Videndeling

Afholdte seminarer

Indsigt og udsyn

Hvert år afholder vi en række seminarer med over 500 deltagere alene i Danmark
Her på siden kan du se emnerne fra vores afsluttede seminarer.

Seminarer 2020

Management Brief 

Vi havde fornøjelsen af at invitere inden for i den smukke Børssal på Børsen. Dagen bød på en række inspirerende talere, herunder investor, iværksætter og MF’er Tommy Ahlers; og fælles for alle talerne var, at de har arbejdet med at digitalisere kerneforretningen i deres virksomhed.

Vi satte fokus på, hvordan man kan ruste sin virksomhed digitalt til at konkurrere i fremtiden. Derfor trådte vi et skridt tilbage og diskuterede: Hvordan bygger man egentligt et digitalt fundament og en infrastruktur, der ruster virksomheden til det? Og hvordan leder man sin virksomhed til at tage de næste digitale skridt?

 

 

Digitale frontrunners

'OffDig Week 2020'

I forbindelse med Danmarks største, virtuelle event og læringsplatform om offentlig digitalisering: OffDig Week 2020 deltog vi med et live caseoplæg:

Caseoplæg Renodjurs: Bedre borgeroplevelser med brug af data

Offentlige organisationer har masser af data, der kan opsamles og afrapporteres, men hvordan får man værdi ud af data? Den virkelig værdi af data opstår, når data bruges til at forbedre brugeroplevelse.

Jens Hagbard Grønkjær, Business Intelligence Director vil fortælle om processen for afdækning af en borgerrejse, og med udgangspunkt i en case fra RenoDjurs vise hvordan data forbedrer brugeroplevelsen. RenoDjurs henvendte sig til Novicell med et ønske om at forbedre borgernes oplevelse omkring dagrenovation og tømning af bundfældningstanke. Løsningen indsamler en række informationer om eksempelvis tømningsstatus og -tidspunkt, og stiller disse informationer til rådighed for borgerne. Løsningen forenkler også administrationen samt skaber mere effektive arbejdsprocesser.

Vil du vide mere? Så er Jens din kontaktperson

Fordele og muligheder med en Customer Data Platform

På seminaret præsenterede Jens Hagbard Grønkjør, hvordan man kan skabe forbedrede kunderejser og -oplevelser med en CDP. Deltagerne blev taget med på processen hen imod at få en CDP med afsæt i dataindsamling, -bearbejdning og -anvendelse og fik forklaret hvordan den kan afføde salg.

Vil du vide mere? Så er Jens din kontaktperson

Inbound Masterclass

På Inbound Masterclassen delte vores egne Inbound eksperter ud af deres viden om, hvordan deltagerne bedst muligt kan udnytte deres marketing automation system til at forfølge deres KPI’er og forbedre brugeroplevelsen. Uanset hvilken marketing automation platform – for eksempel Apsis, Mailchimp, ActiveCampaign, Agillic, Hubspot, Act-On, Heyloyalty eller lignende - som de har investeret i.
Dialogen var god, og deltagerne gik fra vores Inbound Masterclass med kontakt til andre i lignende stillinger og med mulige løsninger til netop deres arbejde.
Seminaret blev afholdt som et partnerseminar med FDIH.

Vil du vide mere? Så er Nana din kontaktperson.

Personalisering i Sitecore 

En af Danmarks førende Sitecore-eksperter viste deltagerne forskellige måder at komme i gang med at personalisere budskaber i  Sitecore med afsæt i praksisnære eksempler fra virksomheder, der allerede arbejder med personalisering. Så deltagerne kunne blive endnu mere relevant for deres kunder. 

Vil du vide mere? Så er Christian din kontaktperson.

Seminarer 2019

Flyt og følg forretningen med data

Med afsæt i produktet Novicell Insights gav Digital forretningsudvikler og dataafficionado Kristian Bilenberg en grundig gennemgang af, hvordan man kan dokumentere sine digitale succeser og udpege optimeringsmuligheder.
Seminaret var bygget op om en lang række eksempler hentet fra den lange række af KPI-setups, som han selv og Novicell har opsat for eksempelvis Pressalit, Waoo, Kamstrup, Krifa, Hotel Vejlefjord, Vilomix, Lantmännen, KosanGas, etc.

Sådan skaber du killer content, der konverterer

Fem af vores content-entusiastiske oplægsholdere indenfor strategi, kommunikation, UX, design og video gav deltagerne inspiration og viden om, hvordan du kan optimere dine konverteringer ved at skabe killer content.

Strategisk Kundeservice

Skab bedre kundeoplevelser med integreret kundeservice. 

Toke Lund, Heidi Collin og Carl Hye Thaisen fra helphouse fortalte om hvordan integration af høj kundeservice gennem hele kunderejsen - både online og ofline - giver øgede forretningsresultater og højere kundetilfredshed.

Halvdagsseminaret var arrangeret i samarbejde med FDIH og helphouse.

Marketing Automation
– som virker for salg og marketing

Deltagerne på seminaret fik helt konkrete tips og råd til, hvordan de kan arbejde med automation i såvel salgs- som marketingafdelingen. Og viden om, hvordan man kommer i gang med at automatisere sin salgs- og marketingindsats og får skabt målbare resultater. 

TECH-Trends 

Asger Laursen tog os  med på en rejse ind i informationsrevolutionen og gav sit bud på, hvor udviklingen var på vej hen med målet at svare på, om vi kan lære at være et skridt foran – i stedet for bagved?

Video, Video, Video

Kom godt i gang med at lave effektivt videoindhold som understøtter din forretning. 

Novicells egne digitale eksperter Aske Kornum Andersen og René Bygballe tog afsæt i egne produktioner og tilgang til det strategiske arbejde med video. Oplevelsesportalen DuGlemmerDetAldrig kommer og løftede sløret for, hvordan en fokuseret indsats med video-indhold har øget deres konverteringer markant.

Umbraco 8 - skal du opgradere?

Stifter af Umbraco Niels Hartvig og vores CTO Adam Peter Nielsen gav en præsentation af de nye features i Umbraco 8 og anbefalinger til, om deltageren burde overveje at opgradere til Umbraco 8.

Vi var også med her

Konferencen 'Den Digitale Borger'

Konferencen fokuserede på den gode digitale dialog mellem borgerne og det offentlige. Vores Chef for Online og Digital Design Henrik Rivera holdt oplægget: 'Vi er bare mennesker'.

Henrik tog deltagerne med på rejsen som digital borger i Danmark med udgangspunkt i sine helt egne erfaringer. For Henrik ER jo også en digitale borger. Oplægget handlede om hvem han mødte, hvilken information han fik, og hvorfor havde/har han svært ved at bruge offentlige digitale løsninger? Sat på spidsen: Behøver det digitale møde med det offentlige virkeligt være radikalt anderledes end at købe en bog på Saxo? Med udgangspunkt i sig selv og en case fra Favrskov Kommune viste Henrik, hvordan tilgængeligt webdesign kan give ham en bedre brugeroplevelse.

Agillic Summit 2019

Novicell var med på Agillic Summit, hvor temaet var ”The naked truth about omnichannel”.

Vores Digitale forretningsudvikler Tina G. Nielsen var med i paneldebatten om personalisering, der er et drøneffektivt værktøj. Du kunne besøge vores stand og få konkrete indspark til dit personaliserings- og segmenteringssetup. Er det tunet til både nuværende og fremtidige udfordringer. Eller ved du, hvordan du kan få endnu mere ud af jeres data?
Tina står klar til hjælpe - du kan skrive til hende her

BrightonSEO

Europas største søgemaskine-konference, hvor mere end 3.500 søgemaskine-nørder deltager.

International SEO Manager Kenneth W. Christensen holdt oplægget ” Er SEO relevant i 2019” for 400+ deltagere. Oplægget tog afsæt i resultaterne fra Novicell UKs analyse af UK's 80 største E-commerce shops fra et SEO-perspektiv, hvor mere end 50 SEO-faktorer var taget i betragtning. Er du interesseret i at høre, om SEO har en signifikant positiv effekt på både omsætning og profit og om hvilke SEO-faktorer, du skal allokere dine resourcer til, hvis du vil have success i søgemaskinerne i 2019? Så bare grib fat i Kenneth.

Digitaliseringsmessen 19

Vi var med på Digitaliseringsmessen som tiltrak 2000+  mennesker og ca. 120 udstillere.

Den årligt tilbagevendende messe understøtter det fællesoffentlige mål om øget digital kommunikation ved at sætte fokus på digitale løsninger og effektiviseringsmuligheder i kommunerne. Vores fokus var tilgængelighed på websites, og du kan tage fat i Anja, hvis du vil vide mere.

Sitecore Personalisation – How to get started

Vi var med i London for at høre meget mere om personalisering med Sitecore.

Personalisering er et af de stærkeste værktøjer i Sitecore platformen, og vi fik et grundigt indblik i mulighederne. Seminaret blev afholdt af Novicell UK i London, og på seminaret fik deltagerne mulighed for at møde en række internationale og engelske virksomheder.

E-handelskonferencen 2019

Novicell havde inviteret Danske Spils Head of CRM og Digital Marketing Jesper Thyssen med på scenen. Sammen med vores Direktør for strategi Toke Lund holdt de oplægget: "Kunden i centrum – fra floskel til handling". Oplægget tog afsæt i hvordan Danske Spil har arbejdet med digitale brugerrejser og skabt endnu stærkere kunderelationer.

Web Summit 2019

For 3. år i træk var Novicell værter for en stor gruppe danskere med strategisk ansvar for virksomhedens digitale tilstedeværelse.

5. november 2019 inviterede vi sammen med Agillic til Meet up for danske Web Summit deltagere til et stort netværksarrangement. Her var over 220 deltagere samlet, og der blev delt viden, oplevelser og masser af digitale visitkort.

Commerce Excellence 2019

På Commerce Excellence 2019 i Oslo holdt  vores Direktør for Digital Strategi & International Ecommerce Toke Lund oplæg om 'Effective and agile commerce'.