Management Brief:

Står du på et stærkt digitalt fundament?

Lad dig inspirere af digitale frontrunners

Digitale frontrunners

Kan du hurtigt flytte din virksomhed i den digitale retning, som du har lyst til? Understøtter dit digitale fundament dine kunders adfærd både offline og online? Udnytter I problemfrit data, der ligger spredt i forskellige afdelinger og systemer? Og har du et digitalt setup, der gør dig i stand til problemfrit at afprøve nye og forskellige digitale retninger?

Hvis din virksomhed ikke har 0- og 1-taller i sit DNA, så kan du sandsynligvis genkende ovenstående som reelle udfordringer. På dette Management Brief sætter vi fokus på, hvordan man kan skabe et digitalt fundament til at drive kontinuerlig innovation og en god digital forretning. Det kræver nemlig at man kan flytte sig hurtigt og at man kan handle med sine kunder digitalt på mange platforme og via mange forretningsmodeller. Derfor træder vi et skridt tilbage og diskuterer: Hvordan bygger man et digitalt fundament, der ruster virksomheden til at konkurrere i fremtiden? Og hvordan leder man sin virksomhed på rejsen og tage de næste digitale skridt? Det bliver nemlig helt afgørende i morgendagens konkurrencesituation, hvor din virksomheds evne til at handle digitalt med kunder vil blive endnu mere forretningskritisk.

Vi har samlet en talerrække, der har haft fingrene helt nede i maskinrummet og arbejdet med digitale fundamenter og digitale kundeoplevelser igennem mange år.

Hvad kan du forvente?

På dagen vil du møde ”practitioners”, der faktisk selv har prøvet at digitalisere kerneforretninger. De kan bringe værdifuld erfaring videre og også komme med løsningsforslag på, hvordan succesfulde digitale fundamenter kan opbygges – og ledes.

Du vil også blive klogere på begreber som Microservices og Evolutionary Architecture på et strategisk niveau. Microservices er en udbredt tankegang blandt danske og internationale eksperter, og er idéen om at bygge sin it-arkitektur op på en måde, der giver fart, agilitet og som sikrer digitalt fokus i virksomheden. Det udgør i øvrigt også en fundamental anderledes måde at lede sin it-organisation på – og det kan du også blive meget klogere på!

Det digitale fundament er stærkt, når hele virksomheden kan bygge videre på det: En arkitektur som giver mulighed for, at CMO'en implementerer en marketing automation strategi, at CSO'en skifter CRM eller gør plads til, at der i en enkelt forretningsenhed kan arbejdes med en specifik digital forretningsmodel – uden at infrastrukturen skal gentænkes hver gang. Kort og godt: En dynamisk platformsarkitektur, som underbygger de strategiske prioriteringer, som de enkelte ledere selv kan løbe med.

Pris

Kr. 2.995

Tid og sted

Tirsdag den 18. august 2020

Børsen, Børssalen
Slotholmsgade 1
1216 København K

Deltag her

Program og talere

12.30 — 13.00
Velkomst og registrering
13.00 — 13.10
Velkommen
Betina Hagerup, Direktør for Dansk Erhverv
Tommy Ahlers
13.10 — 13.30
Digitalisering og agilitet er morgendagens konkurrenceparametre
Tommy Ahlers, Investor, iværksætter og MF'er
Udover at være tidligere Uddannelses- og Forskningsminister samt business angel i DR-programmet ”Løvens Hule” er Tommy Ahlers i kraft af sit mangeårige virke som investor og iværksætter nærmest identisk med digital entrepreneurship. Tommy er særdeles velbevandret i at arbejde med virksomheder med en meget høj grad af digital parathed og han vil fortælle om, hvor omstillingsparate morgendagens virksomheder bør være – og hvorfor.
Tommy er i dag folketingsmedlem for Venstre, men har en lang erhvervskarriere bag sig. Han startede sin karriere som strategikonsulent i McKinsey & Company og har derefter været aktiv i en lang række virksomheder, f.eks. ZYB, Vodafone, Podio og Citrix. Indtil sommeren 2019 var Tommy Ahlers Uddannelses- og Forskningsminister.
Kristian Hjort-Madsen
13.30 — 14.00
At drive digitalisering i virkeligheden
Kristian Hjort-Madsen, Koncerndirektør for Digitalisering, IT og Innovation, Alm. Brand
Kristian Hjort-Madsen er koncerndirektør i Alm. Brand, hvor han er ansvarlig for at drive digitalisering og innovation på tværs af koncernens tre forretningsområder: bank, forsikring og pension. Han fortæller, hvordan man vinder markeder ved at digitalisere sin kerneforretning, og hvorfor Alm. Brand har været nødt til at drive aggressiv digitalisering. Det har bl.a. også krævet en ny ledelsesmæssig tilgang.

Kristian er Ph.d. fra IT-universitetet i København og har stor digital erfaring fra flere store danske finansvirksomheder herunder BEC og PFA. I 00’erne var Kristian chefarkitekt i Finansministeriets departement, og han er en ivrig deltager i IT- og samfundsdebatten gennem blogs, talks, konferencer og oplæg i ind- og udland.

Kristian vil primært dele ud af sine erfaringer med nye teknologier og organisations- og ledelsesudvikling i en ny digital verden. Det hele tager udgangspunkt i hans nuværende position i Alm. Brand, hvor han er ved at indføre et agilt set-up, et mere moderne perspektiv på ledelse og udvikling af et startup-mindset i en 227 år gammel finanskoncern.

30 minutters pause
Toke Lund
14.30 — 15.00
Ryk din platform fra hinanden. Case-baseret inspiration
Toke Lund, Direktør for International Ecommerce og Digital Strategi, Novicell
Toke Lund vil med sikkerhed inspirere dig med sine erfaringer inden for at rådgive store virksomheder i at flytte sig digitalt. Han vil advokere for, hvorfor etablerede virksomheder bliver nødt til at rykke deres monolit-platforme fra hinanden og ruste sig til en mere digital fremtid, der indebærer, at de kan servicere kunderne på mange salgskanaler. Men han vil også give helt konkrete eksempler på, hvordan det gøres.

Toke er Direktør for International Ecommerce og Digital Strategi i Novicell og arbejder til dagligt med digital strategi og ecommerce for større danske og europæiske virksomheder.

Han startede sin karriere som konsulent ved Qvartz Management Consulting og har arbejdet ved både LEGO og Salling Group i ledende stillinger inden for ecommerce, digital transformation og strategi. Toke er uddannet cand.oecon fra Aarhus Universitet og har desuden en EMBA fra IMD i Schweiz.

Michael Christiansen
15.00 — 15.30
Det gode købmandskab. Agilitet er ikke en luksus, men en nødvendighed
Michael Christiansen, Professionelt bestyrelsesmedlem og rådgiver, tidligere CEO i SILVAN, Fakta og ILVA
Med sin mangeårige ledelseserfaring i virksomheder, der er gået online, ved Michael Christiansen hvordan man leder store organisationer i den digitale retning. Michael har insisteret på at bevare det gode købmandskab, selvom online-konkurrencen er hård, men det kræver, at det digitale fundament, salgsprocesser og KPI´er er nøje gennemtænkt på tværs af kanalerne, så de understøtter hinanden. Michael vil også give sit besyv om, hvordan man får sat digitalisering på ledelses- og bestyrelsesagendaen.
Michael har arbejdet i ledende stillinger i så interessante virksomheder som SILVAN, Fakta og ILVA, og er bestyrelsesmedlem i en række selskaber: Dagrofa, Bygma, KFI Erhvervsdrivende Fond, PriceShape, Ka-ching, Golf Experten, Unisport og Selskabet for Virksomhedsledelse (VL). Michael har dermed en solid, praktisk ledelseserfaring inden for både B2C, B2B og teknologivirksomheder. Han arbejder i dag som aktivt bestyrelsesmedlem, rådgiver og investor - og er dagligt involveret i at sikre den digitale dagsorden.
Networking
15.30 — 16.30
Let anretning og networking
Vi håber, at I har lyst til at bruge en times tid sammen med de øvrige deltagere over lækker tapas og forfriskninger
Tilmelding

Tilmelding er lukket

Hvis du er tilmeldt, men ikke har fået et link til deltagelse, så skriv til info@novicell.dk

Ny dato!
Samme stærke
talere!