Vækst din forretning globalt med søgemaskineoptimering

Inspirationsseminar om international SEO

Vi har valgt at udskyde seminaret, men nye datoer er selvfølgeligt på vej.
Er du tilmeldt, er du sikret en plads på seminaret på den nye dato.

Har du en stærk international SEO-strategi? Får du det optimale ud af din organiske trafik? Er der balance imellem mål, strategier og budgetter i din virksomhed? På seminaret får du konkret viden om, hvordan din forretning kan vinde kunder og klare sig bedre end konkurrenterne - ved at være synlige på de vigtigste søgemaskiner på globalt plan. 

 
93 % af alle onlineoplevelser starter på en søgemaskine. Ved at forstå forskellene i brugernes søgeadfærd, landets kultur og efterspørgslen på de enkelte markeder for danske såvel som internationale B2B og B2C virksomheder har du en klar konkurrencefordel. 

Kom med til inspirationsseminar om international SEO, hvor Novicell har inviteret Proshop og Geberit med for at fortælle om deres resultater og erfaringer med international SEO fra en global virksomheds perspektiv. Og Languagewire fortæller om, hvordan man skræddersyer sit content til de internationale markeder.

Det får du ud af seminaret 

Vi giver dig strategisk forståelse for den vigtigste søgemaskine, Google, og klæder dig på til, at du kan definere jeres egen internationale SEO-strategi. Du får praktiske eksempler på vigtigheden af international SEO og dets mange facetter som teknikken bag, søgeadfærd, UX og finurlige eksempler på kulturforskelle landene imellem. Seminaret er sat sammen, så du får en dyb forståelse af, hvordan en international SEO-strategi skal udføres i praksis for at skabe bedre forretning. 

Helt konkret får du 

  1. Præsenteret en step-by-step analysemodel: Den giver dig en forståelse af de forskellige steps din internationale SEO-strategi skal indeholde. 
  2. Forståelse for hvorfor international SEO er forretningskritisk
  3. Tre praktiske indsatsområder: Vi præsenterer de tre største faldgruber, du skal prioritere for at få succes med international SEO og få det maksimale ud af Google og de andre søgemaskiner. 
  4. Inspiration til dit internationale SEO-arbejde: Vi præsenterer cases fra virksomheder, der er lykkedes med at realisere deres internationale SEO-potentiale.

Målgruppe 

Seminaret er for ledere og beslutningstagere i B2B- og B2C virksomheder, som ønsker at definere en international SEO-strategi i deres virksomhed, der sikrer synlighed, salg og leads via søgemaskinerne.
Kendskab til SEO er ikke en forudsætning for deltagelse.

Program

12.30-13.00     Registrering og kaffe

13.00-13.45     Velkomst v/Novicell

                        International SEO: How to: Strategi, forretning og prioriteringer
                       v/ Sune Schulze, Novicell

13.45-14.10     Kaffepause

14.10-14.40     Kundecases 

                       31. marts i Aarhus: Proshop: International SEO-indsats som strategisk salgsværktøj
                       v/ Ivan Jæger Christiansen, Adm. Dir.

                       2. april i København: Geberit: International SEO-indsats som strategisk salgsværktøj
                       v/ Franciska Andersen, Online Marketing Manager, Nordic Marketing

14.40-15.10     Resultater med oversættelser og vigtigheden af skræddersyet content
                       v/ Languagewire

15.10-15.50     Talkshops, hvor du kan få sparring med Novicells eksperter og Languagewire

                       Talkshop 1: Din internationale SEO-strategi

                       Talkshop 2: Forbedring af dit globale webindhold

15.50-16.00     Tak for i dag

 

Vi serverer kaffe og kage til arrangementet

Seminarets indhold er skræddersyet af Novicell og afholdes som et partnerseminar i samarbejde med FDIH og Languagewire.

Tilmelding går via FDIH. Du kan kontakt os på info@novicell.dk, hvis du ikke er medlem af FDIH
og modtage en rabatkode til gratis deltagelse.
Du er meget velkommen :-)

Aarhus den 31. marts

På Lystbådehavnen, Fiskerivej 12, Aarhus

Tilmeld mig 

København den 2. april

På SoHo, Flæsketorvet 68, 1711 København

Tilmeld mig

Seminarerne plejer at blive fuldttegnet, så vi tillader os at afmelde studerende og konkurrenter, hvis der ikke er plads. Hvis det er dig, får du selvfølgelig besked inden seminaret.

Ivan Jæger Christiansen

CEO, Proshop
Holder oplæg i Aarhus

International SEO-indsats som strategisk salgsværktøj

Hør hvordan Proshop har grebet deres online salgsindsats an på deres 6 udenlandske markeder: Fra den overordnede salgsstrategi på markederne til deres seo-strategi - hør hvordan et fokus på netop SEO-indsatsen har gjort en forskel økonomisk.

Ivan Jæger Christiansen, Adm. Dir. for Proshop
Ivan er direktør i Proshop, som er en af Danmarks absolut største webshops med en årlige omsætning på over en milliard danske kroner.
Proshop startede i 1995 som en almindelige detailforretning. I dag handler 3.000 – 4.000 kunder fra 7 forskellige lande i forretningen hver dag, og 160 medarbejdere arbejder benhårdt på at skabe en god forretning - og samtidig gøre forretningen modstandsdygtig over for nye spillere på markedet.

Fransiska Andersen

Online Marketing Manager, Nordic Marketing, Geberit
Holder oplæg i København

International SEO-indsats som strategisk salgsværktøj

Geberit har arbejdet intensivt med SEO de sidste 2 år, og vi har opnået god indsigt i vores website setup og målbare resultater på rankingen, men har også indset, at synlighed på søgemaskinerne er en proces, der aldrig stopper. Hvor stort et SEO-system er nødvendigt? Hvordan skal ressourcerne fordeles mellem optimering af IT-systemer og fine-tuning og produktion af nye tekster? Hvad gør vi med ”Position 0” og ”Voice Search? Og hvordan sikrer vi, at vi fange kundernes interesse, som egentlig er det, det hele handler om? Geberit har lagt en SEO-strategi, som nu skal implementeres på 7 markeder. Denne vil Franciska præsentere hovedpunkterne i.  

Franciska Andersen, Online Marketig Manager, Nordic Marketing hos Geberit
Fransiska er Nordic Online Marketing Manager og leder digitale udviklingsprojekter på deres fire nordiske og tre baltiske markeder. Geberit har 2-4 brands i hvert land og i alt 20 hjemmesider, syv micro sites og to konfiguratorer. Fokus er på søgeordsoptimerings- og konverteringsprocessen på de enkelte sites. Franciska håndterer desuden projekter indenfor WebAR-løsninger, CRM-integrering, App løsninger til de professionelle og alt andet, der har en digital/online snitflade.

Sune Schulze

SEO Lead i Novicell

International SEO: How to: Strategi, forretning og prioriteringer

Du får konkret viden om SEO & international SEO – hvilke steps skal din strategi indeholde? Hvad er det vigtigste, og hvad de hyppigste faldgruber? Du får viden om hvordan du vælger, hvilket land du skal starte med og også et indblik i de tekniske aspekter og Navigation & UX. Oplægget slutter med at præsentere hvordan forståelsen for de enkelte markeder og målgrupper samt kulturforskelle er afgørende for en international SEO-succes.

Sune Schulze, SEO Lead i Novicell
Sune Schulze er SEO Lead hos Novicell og hjælper virksomheder og organisationer med at komme til tops i søgemaskinernes organiske resultater. Han har en strategisk tilgang til søgemaskineoptimering og anser ikke SEO for at være en isoleret taktisk disciplin, hvor det hovedløst handler om at skaffe trafik for trafikkens skyld. Kvalitet er vigtigere end kvantitet, for i sidste ende skal de besøgende konverteres til kunder. Derfor bør SEO-arbejdet være en del af strategien og kobles op på virksomhedens forretningsmål.

LanguageWire

LanguageWire er en af verdens førende platforme for sprog- og indholdstjenester. LanguageWire blev grundlagt i år 2000, og hjælper brands med at nå deres fulde globale potentiale via unik teknologi og automatiserede workflows. Med et verdensomspændende netværk af sprogeksperter og en intuitiv onlineplatform i ryggen gør vi det nemt at administrere globalt indhold.