Kom i gang med Business Intelligence

Træf strategiske beslutninger på baggrund af fakta

Med

Virksomhederne efterspørger i stigende grad overblik og dataindsigt, der gør det nemmere at fokusere indsatser fremadrettet. Business Intelligence leverer netop dette.

Udnytter din virksomhed egne og eksterne data til at træffe kvalificerede, forretningsmæssige beslutninger?

22. februar 2017

Kl. 09:00 - 11:00

Middelfart

Seminaret er afsluttet

23. februar 2017

Kl. 09:00 - 11:00

Frederiksberg

Seminaret er afsluttet

24. februar 2017

Kl. 09:00 - 11:00

Højbjerg

Seminaret er afsluttet

31. maj 2017

Kl. 09:00 - 11:00

Højbjerg

20 pladser tilbage

17. maj 2017

Kl. 09:00 - 11:00

Frederiksberg

9 pladser tilbage

Med Business Intelligence får du indsigt i markedets bevægelser og forretningens udvikling generelt. Metoden viser også hvilke dele af forretningen, der kræver større fokus og optimering. Endelig kan data gøre dig klogere på dine kunder og deres individuelle adfærd.

Faren ved Business Intelligence er dog, at det bliver til en masse ’støj’ i hverdagen, som du alligevel aldrig får anvendt. Derfor kræver det en strategisk tilgang og en god visualisering, så der hverken er for lidt eller for meget information.

Data skal være let tilgængelige, live opdaterede og dynamiske, så virksomheden kan agere agilt i hverdagen. Med det rigtige setup bliver Business Intelligence hurtigt uundværligt i forhold til at træffe vigtige forretningsmæssige beslutninger.

Men hvordan kommer du i gang? Business Intelligence eller Predictive Analytics kan være meget komplekst – men du kan faktisk få stor værdi ud af et simpelt setup. Vi gennemgår, hvordan du bedst starter ud med dataarbejdet.

Det får du ud af seminaret

Business Intelligence Manager, Jens Hagbard Grønkjær, gennemgår, hvordan BI kan hjælpe din virksomhed til at finde nye forretningsmæssige muligheder og til at bruge jeres ressourcer optimalt.

På seminaret får du eksempler på:

  • Hvilke interne og eksterne datakilder, der er relevante at analysere
  • Hvilke værktøjer, du bør starte ud med
  • Hvordan du målretter BI til forskellige afdelinger: Salg, produktion, økonomi, HR…
  • Hvordan datakilder og KPI'er kan visualiseres i dynamiske dashboards
  • Hvordan du udnytter offentligt tilgængelige målgruppedata (fx Danmarks Statistik)

Jens viser konkrete eksempler på danske virksomhedscases (både BtC og BtB), der har droppet mavefornemmelsen og nu anvender Business Intelligence til at få brugbar information skubbet ud til de rigtige personer – på det rigtige tidspunkt.

Hvem er seminaret for?

Seminaret er for dig, der sidder med ansvaret for salg, marketing og/eller forretningsudvikling i en større virksomhed. Du behøver ikke have erfaring med Business Intelligence i forvejen.

Vi opretter nye datoer løbende, efterhånden som seminarerne bliver fyldt op.

Seminarerne foregår som et oplæg til dialog, og der vil efterfølgende være mulighed for en 1-1 samtale. Du får naturligvis også dagens materiale/præsentation tilsendt efterfølgende. Kontakt os for yderligere information på tlf. 86 19 05 50 eller info@novicell.dk.

Andre seminarer

Call to action!

9. maj 2017

Som ansvarlig for virksomhedens digitale profil kender du jeres overordnede mål og skal sikre, de er forankret i det digitale design. Men hvordan sørger du for, at alle parter har fokus på samme bold? At både digitale designere og udviklere (front- og backend) målretter websitets opbygning mod virksomhedens forretningsmål?

Læs mere

Kom dine internationale kunder i møde

16. maj 2017

Opererer jeres virksomhed i flere lande, eller tænker I på at åbne uden for landets grænser? Så bør du overveje et professionelt oversættelsesmodul som plugin til din digitale platform.

Læs mere