21. november på Børsen

Digitale salgsmuligheder

inden for B2B

Hvordan skaber man samspil mellem de klassiske offline salgsdiscipliner og de nye digitale salgsmuligheder?

På seminaret vil HC Cargos Ecommerce, Marketing and Sales Director Gitte Kristensen præsentere, hvordan HC Cargo er blevet digital frontløber i Bosch-koncernen med +60% af omsætningen online.
Novicells CTO Adam Peter Nielsen vil give eksempler på, hvordan man kommer i gang med eller accelererer digitalisering af salget. Som en afslutning vil Daniel Nissen fra Intenz sætte fokus på, hvad det kræver af salgsmedarbejderen, når en salgsorganisations hverdag bliver digital.

Målgruppe: CEO, CSO, E-commerce managers

- og for dig, som kender situationer som:

  • jeres sælgere ringer ordrer ind til back-office kolleger
  • jeres kunder har ikke adgang til kundespecifikke priser online
  • jeres kunder ringer til sælgeren for at lave genbestillingsordrer 
  • jeres kunder kan ikke konfigurere produkter korrekt online pga. manglende produktinformationer
  • jeres kunder bliver ikke præsenteret for relevante tilkøbsmuligheder online
  • du har hovedbrud over hvilke kanalkonflikter, online salg kan skabe

Vi kommer omkring løsningsmuligheder på alle disse aspekter - og så leverer vi også vigtige indsigter, der kan hjælpe dig til at skrue den optimale B2B ecommerce-løsning sammen.

Disse virksomheder har deltaget i seminaret i Aarhus:
Grundfos, AVK, JYSK, Alumeco, Würth, KEN STORKØKKEN, C. C. Jensen, CBP, Villy Jensen, Hoyer Motors, Mascot, Vibocold A/S, Hydrema, Alumeco, Kruuse, Prelectronics, Devoteam, Triax, DCS ApS, HIN A/S, Tetrapak, Fibertex, Glaseksperten, Kvadrat, Refurb.

Seminaret afholdes i samarbejde med 

Tilmeldingen foregår via Dansk Erhverv

Tilmelding 

Skriv til info@novicell.dk, hvis du ikke medlem af Dansk Erhverv, så hjælper vi dig med tilmeldingen.

Tid & sted

Tidspunkt: Den 21. november fra 13.00-17.30
Sted: Børsen, 1217 København K

Program

13.00     Ankomst og registrering

13.15     Velkommen og introduktion af dagens program

13.30     Case-oplæg: HC-CARGOs ecommerce-løsning 
              v/Ecommerce, Marketing and Sales Director Gitte Kristensen, HC-CARGO

Del 1: Hvordan er HC-CARGO blevet digital frontløber i Bosch-koncernen med +60% af omsætningen online?

Gitte giver et indblik i HC-CARGOs onlinestrategi, -mål og -målgrupper og kaster lys over, hvordan virksomheden inden for en kort årrække er lykkedes med at transformere klassisk B2B offline salg til online salg bl.a. ved at arbejde med at vænne kunderne og organisationen til onlinekøbsadfærd.

Del 2: Hvordan understøtter HC-CARGOs ecommerce-løsning deres kunderejse og salg?

Med mere end 30.000 varenumre, 25.000 online brugere og en årlig omsætning på ≥400 mio. kr. har HC-CARGO mange data og transaktioner at holde styr på. I oplægget får du et ”kig ind i maskinrummet” på den egentlige ecommerce-løsning – fra bestilling til fakturering.

Bliv inspireret af hvordan HC-CARGO:

  • med løsningens søgemotor skaber samspil mellem online og offline salg - og skaber konverteringer til begge kanaler
  • holder styr på stamdata
  • arbejder digitalt f.eks. med dynamic pricing for optimering af konverteringer og profitabilitet
  • arbejder aktivt med udvikling af markedsmuligheder og med at løse kanalkonflikter og om ’way-to-market’ distributionen i Automotive Aftermarket
  • med deres korte og meningsfyldte kundeoprettelses-flow har sikret, at nye kunder kan komme hurtigt i gang med at handle hos HC-CARGO.

Du får også viden om, hvordan HC Cargo sikrer, at salgsselskabet og sælgerne bliver medspillere – og ikke modspillere – på onlinerejsen

14.45     Pause og snacks

15.15     Hvordan skaber man samspil mellem de klassiske offline og de digitale salgsmuligheder i B2B?
             v/CTO, Adam Peter Nielsen, Novicell

Adam har med sine 15 år i branchen rådgivet mange B2B-virksomheder om hvordan man kommer i gang med eller accelererer digitalisering af salget. Adam kommer hele vejen rundt om emner som:

  • Hvordan kan virksomheder succesrigt erstatte de mange interne manuelle salgsprocesser med kunders online self-service
  • Hvad for noget data skal B2B-virksomheder have styr på, så kunder og sælgere altid kan finde de samme produkter i forskellige systemer og på forskellige kanaler, herunder om PIM og DAM-systemer
  • Hvordan kan ecommerce-løsninger skabe et smidigt købsflow og samtidig være forretningsunderstøttende ved f.eks. at rangere søgeresultater strategisk

16.15    Er jeres salg gearet til forandring – eller forhindring?
            v/Konsulent David Nissen

David hjælper virksomheder med at udvikle deres kommercielle organisation og har fingeren på pulsen med dugfrisk forskning om, hvor salg og kundeloyalitet bevæger sig hen. 
David vil give indsigt i:

  • Hvorfor er det svært at få salg til at transformere sig?
  • Hvordan skal salget ændret sig og hvorfor skal vi gå fra ”gøre salg” til at ”tænke salg”
  • Hvordan kan du som salgsleder eller implementeringsansvarlig designe din transformationsproces så din salgsorganisationen bliver medspillere

17.15    Dialog og afrunding

17.30   Tak for i dag og et glas bobler

Om oplægsholderne

Om Gitte Kristensen, HC-CARGO

Gitte har arbejdet intenst med digitaliseringen af salget ved HC-Cargo i flere faser. I dag foregår 60% af HC-CARGOs salg on-line, hvilket er ret imponerende taget i betragtning af virksomhedens kompleksitet.

Om HC-CARGO

HC-CARGO er forhandler af komponenter og elektriske dele til eftermarkedet for autodele (f.eks. belysning og reservedele) i Europa – og er en del af den tyske Bosch-koncern. Hovedkvarteret ligger i Esbjerg, men HC-Cargo har salgsselskaber i 9 lande og eksporterer deres varesortiment til +100 eksportmarkeder og har p.t. over 30.000 varenumre og 25.000 brugere på deres online salgskanal. HC-CARGO sælger både direkte til uafhængige autoværksteder og igennem grossister.
Læs om HC-CARGOs løsning her

Om David Nissen, Intenz

David hjælper virksomheder med at udvikle deres kommercielle organisation og har fingeren på pulsen med dugfrisk forskning om, hvor salg og kundeloyalitet bevæger sig hen. David har en baggrund som leder hos Dansk Supermarked og en længere karriere som salgskonsulent i FMCG-segmentet.

Om Intenz

Mange virksomheder har svært ved at omsætte strategi til handling – det handler om mennesker.
Intenz arbejder med at udvikle og styrke den resultatskabende adfærd i organisationen – det kan fx være inden for kultur, ledelse og salg.  Vi udvikler og træner organisationer, så mindset og færdigheder ikke er barrieren for at nå i mål og skabe resultater.

Om Adam Peter Nielsen, Novicell

Adam Peter Nielsen har en omfattende, teknisk viden og forretningsmæssig forståelse oparbejdet gennem mange år erfaring med løsningsarkitektur på flere hundrede webproduktioner. Han kender derfor fordele/ulemper ved diverse teknologier og webservices på markedet – også på tværs af brancher.

Senest har Adam bl.a. været primær konsulent på større projekter hos så forskellige organisationer som Rigsrevisionen og Smukfest.