YouTube annoncering

Vær hvor dine kunder er! Vores kære YouTube er efterhånden allemandseje. Derfor bør du også være synlig i verdens 2. største udstillingsvindue. Støt, uddan, engager og overbevis dine kunder via YouTube annoncering.

Der afspilles over en milliard YouTube-timer på verdensplan hver eneste dag. Det giver en potentiel stor rækkevidde og gør YouTube til en spændende platform med et enormt potentiale.

Novicell hjælper dig godt på vej med annoncering på YouTube og kan være behjælpelig med både intern uddannelse, sparring samt opsætning og eksekvering - alt efter dit behov.

Vi har hjulpet en lang række virksomheder med at opfylde deres mål på YouTube. Blandet har vi i fællesskab med Fårup Sommerland og Musikhuset Aarhus skabt en succesfuld tilstedeværelse og effektive kampagner på YouTube. Læs også vores YouTube Case om Pilgrim længere nede på siden.

YouTube annoncering: Videochecklisten

Grundlaget for effektive YouTube kampagner består af kvalitetsindhold og gode videoproduktioner. Så før du scroller videre ned ad siden, så giver vi dig her Videochecklisten - den grundige udgave, der giver dig 12 punkter, der får dig godt i gang, igennem og i mål med dine videoproduktioner.

YouTube annonceringstyper

YouTube giver mulighed for at annoncere mod mange forskellige målretningskriterier som f.eks. interesser, remarketing, emner eller demografi.

YouTube kalder deres annonceringsform for Trueview og opdeler den i to forskellige annonceringsformer: In-stream og In-display.

YouTube In-display

In-display Trueview videoannoncer vises i søgeresultatet på YouTube, lidt som man kender det fra almindelige AdWords annoncer.

Derudover er der også mulighed for at opnå visninger i højre side af YouTube, mens en video afspilles. Ydermere vises annoncerne som promoverede forslag på YouTubes forside.

Ved in-display videoannoncer betaler du først, når en besøgende klikker på annoncen.

YouTube In-stream

In-stream er reklamerende videoannoncer, som vises, før den besøgende kan se den ønskede video. Reklamerne kan skippes efter 5 sekunder, hvis den besøgende ikke finder indholdet interessant.

Der betales, når brugeren har set 30 sekunder af videoen eller hele videoen, hvis den er under 30 sekunder.

 

In-Stream annoncer vil man ofte anvende til en branding video, hvor man forsøger at udbrede kendskabet til virksomheden. Derfor er det vigtigt, at virksomhedens USP’er (Unic selling points) fremgår tydeligt - og gerne tidligt - i videoen, så brugeren er klar over afsenderen. Det er desuden vigtigt, at videoen er personlig og indeholder en form for call-to-action, så brugeren ved, hvordan virksomheden kontaktes. Yderligere er det vigtigt, at indholdet er fængende i de første 5 sekunder, således at brugeren bliver motiveret for at se videoen færdig. 

Besøgende der af egen fri vilje ser videoen færdig, må anses som engagerene brugere, som vil være interessante for de fleste virksomheder.

YouTube Case: Sådan virkede det for Pilgrim

Smykkevirksomheden lavede in-stream videoannoncering for deres forårskollektion og fik gode resultater. 

159841

eksponeringer

9

øre (Cost per View)

37%

afspilningsfrekvens

Optimer din YouTube kanal

Mange glemmer ofte at have fokus på deres egen kanal, når de arbejder med YouTube som medie. En stor del kommer i stedet til at handle om annoncering.

Vi mener dog, at selve YouTube kanalen er et meget vigtigt element, ikke mindst fordi det skal afspejle virksomhedens eget udtryk og på sin vis agere landingpage.

Det er derfor vigtigt, at kanalen fremstår med en stor grad af gennemsigtighed til virksomhedens website. Derudover er det vigtigt at skabe engagerende indhold, som brugerne kan interagere med, ligesom vi kender det fra andre sociale medier.

Det er altså ikke nok bare at lave reklamer og andet kommercielt indhold, men det er en god ide at indtænke en strategi for, hvad formålet og indholdet på kanalen skal være. Dette er selvfølgelig afhængigt af virksomhedens type og branche. Derfor skal kanalens indhold også afspejle formålet. Er formålet at sælge produkter, branding eller øge kendskabsgraden?

Dernæst skal du overveje, hvem målgruppen for kanalen er, og hvilken værdi du ønsker at levere til dem. Det er vigtigt at tænke målgruppen ind, når man udvikler videoer, da disse gerne skal afspejle deres adfærd, interesser og behov.

På den måde bliver kanalen endnu en værdifuld platform, som kan generer relevant trafik til dit website.

Annoncering i egne videoer

Foruden de traditionelle video annonceringer, hvor man forsøger at booste udvalgte videoer, kan man også lave mindre annoncer i egne videoer på kanalen.

På videoerne kan man lave små annoncer, som diregere brugeren direkte ind på websitet ex. Via en call-to-action tekst eller fremvisning af gode tilbud.

Shopping-annoncer på Youtube

Med shopping-annoncer på YouTube er købsmulighederne kommet helt tæt på forbrugerne, der hvor de er. Det kræver dog, at din virksomhed kører med videoer på Youtube.

Kom godt i gang med shopping-annoncer

Vil du vide mere om YouTube annoncering?

Send mig en mail, og lad os snakke om dine muligheder