Annoncering på sociale medier

Forøg relevansen af dine SoMe annoncer

Annoncering via sociale medier er blevet et naturligt valg for danske og udenlandske B2B og B2C virksomheder. Med den rette indsats kan sociale medier nemlig hjælpe virksomheder med at få nye kunder.

I modsætning til Google AdWords' søgeannoncering, hvor annoncerne udløses på baggrund af forbrugerens intention (fx søgninger på bestemte søgeord), finder sociale medier frem til potentielle kunder ved hjælp af de informationer, som brugerne deler og skaber via deres interaktioner. I stedet for at vise annoncer til forbrugeren reaktivt, når de søger på internettet, kan sociale medier proaktivt annoncere over for nøje udvalgte målgrupper, inden brugerne er begyndt at lede efter dit produkt eller din service.

Sociale medier er et godt valg til annoncering, fordi du kan bruge enorme mængder data om forbrugerne til at definere og ramme din målgruppe. De avancerede målretningsmuligheder forøger relevansen af din annoncering og giver mulighed for stor personalisering. Sociale medier udmærker sig også som annonceringskanal på grund af pålidelig konverteringstracking, gode brugeroplevelser på mobile enheder og mange spændende annonceformater.

Kom i gang

Annoncering via sociale medier kan hjælpe dig med at nå dine forretningsmål. Det gælder, uanset om du skal udbrede kendskabet til din forretning, skabe efterspørgsel, få nye leads, øge salget eller konverteringerne på dit website.

Sådan arbejder vi med sociale medier

Hos Novicell hjælper vi vores kunder med at opnå deres forretningsmål ved hjælp af annoncering på Facebook, Instagram og LinkedIn. Vi bruger mange forskellige værktøjer – helt afhængig af de forretningsmål, annonceringen skal understøtte. Vi arbejder fx med:

  • Oprettelse af kampagner samt udvikling af tekst og billeder til annoncer
  • Definition af målgrupper baseret på demografi, interesser, adfærd og købsmønstre
  • Custom audience – annoncerning over for dine kunder og besøgende på dit website
  • Look a like audience – find frem til personer, der ligner dine kunder
  • Remarketing
  • Leadgenerering
  • Dynamiske produktannoncer
  • Opsætning af Facebook Pixel
  • Tracking og rapportering af resultater

Video-guide

Vores online marketing konsulent Pernille Jacobsen viser og fortæller, hvordan du implementerer Facebook Pixel, så du kan komme i gang med at sammenkoble annoncering på Facebook med brugeradfærden på dit website.

Kom i gang med Facebook Pixel

Vil du vide mere?

Kontakt mig og få mere at vide om, hvordan du bruger annoncering på sociale medier til at skabe resultater for din forretning