Online Annoncering

LinkedIn Annoncering

Skab kvalificerede leads

LinkedIn er et socialt medie, som er målrettet erhvervslivet. Det er verdens største professionelle sociale medie, og i Danmark har over 2,2 millioner en profil.

Hos Novicell varetager vi mange kunders LinkedIn annoncering, og har du brug for hjælp til LinkedIn, hvad enten det omhandler en strategi for, hvordan din virksomhed skal bruge platformen, hvordan I skal lave content, eller hvordan og om I bør opsætte en betalt kampagne, så er du velkommen til at tage fat på os.

Annoncering på LinkedIn

Annoncering på LinkedIn er noget, der virkelig har udviklet sig over de sidste par år. Der er sket markante ændringer i den måde man opsætter betalte LinkedIn kampagner på platformen, og der er kommet langt flere muligheder end der har været tidligere.

Så har du tidligere annonceret på LinkedIn uden succes? Så skal du måske overveje om det ikke er værd at forsøge igen. 

Der er flere forskellige annonceformater du kan vælge når du annoncere på linkedIn. Du kan bruge almindelige tekstannoncer med et billede, video eller Lead Gen Forms.

2200000

Danskere har en profil på LinkedIn

+51000

Aktive danskere på daglig basis

Sådan arbejder vi med LinkedIn annoncering:

Hos Novicell tager vi altid udgangspunkt i det mål, som kunden har. Er det mere trafik til en landingsside, tilmeldinger til et nyhedsbrev eller salg af et specifikt produkt? Når det er fastlagt, kigger vi på hvilke medier, som kan være med til at understøtte udførslen af dette mål enten som en sekundær kilde eller en primær kilde.

Derefter ser vi på, hvordan vi bedst kan ramme din målgruppe på LinkedIn ud fra de segmenteringsmuligheder, der er. Skal vi bruge stillingsbetegnelser i segmentet eller giver det mere mening at gå efter specifikke grupper. Her har vi stor erfaring med at researche os frem til de rette målgrupper.

Det er vigtigt, at man hele tiden overvåger performance på de kørende kampagner, og det er ligeså vigtigt at man tilkobler konverteringssporing via sit LinkedIn Insight Tag.

 

Identificering af din målgruppe på LinkedIn

LinkedIns annonceadministrator giver dig mulighed for at målrette mod helt specifikke segmenter. På LinkedIn er størstedelen af medlemmerne beslutningstagere i en virksomhed. De mest anvendte og udbredte målgrupper og segmenteringsmuligheder er listede nedenfor:

Branche, virksomhedsstørrelse, jobtitel

Demografiske variabler

Uddannelse

 

Interesser

Erhvervserfaring/anciennitet

Hvad koster det at annoncere på LinkedIn?

Man kan ikke komme udenom, at LinkedIn er en dyr platform at annoncere på, og at dine klikpriser her ofte er markant højere, end de er på Facebook, Instagram eller Snapchat. Men hvis dine konverteringer også er det mere værd på LinkedIn, kan det ende med at være en god forretning. På LinkedIn kan du vælge mellem CPM (pris per tusinde visning) eller CPC (pris per klik) som budmodel. 

Når man har fastlagt sin målgruppe på LinkedIn, kommer annonceværktøjet selv med et forslag til bud og også en indikation på, hvad andre byder for at ramme den valgte målgruppe. Herved kan du let danne dig et overblik over konkurrencen på den målgruppe, som er interessant for dig og din virksomhed. 

10 gode råd til flere nyhedsbrevs-signups 

En leadgenererings-strategi består af en kortlægning af de kanaler, din målgruppe befinder sig på. Brug LinkedIn Lead Gen Forms og indsaml leads op på baggrund af dit mest værdifulde indhold. 

Læs her, hvordan du kan benytte LinkedIn til at indsamle nyhedsbrevs-signups.

Vil du høre mere om LinkedIn annoncering? 

Har du brug for strategisk sparring eller rådgivning omkring jeres tilstedeværelse på LinkedIn? 
Tag fat i en af vores erfarne konsulenter og få en snak om, hvordan vi kan hjælpe med at løfte og vækste jeres marketingindsats på LinkedIn.