Google Shopping

 

Google Shopping - et must for ecommerce

Google Shopping(PLA) er en ekstrem effektiv annonceringsform da det giver dig mulighed for at vise produktbilleder og priser til dine kunder direkte i søgeresultatet. 

Resultaterne taler for sig selv for 5 af vores større kunder, som bruger Shopping annoncer oplever:

  • Konverteringsrate øget med 290 %
  • Andelen af transaktioner steget med 55 %
  • Omsætning øget med 31 %. 

Vi er derfor ikke i tvivl. Har du en webshop, bør du opsætte Google Shopping kampagner. 

Sådan fungerer Google Shopping

Gennem et produktfeed, som uploades via Google Merchant Center, hentes produkter ind til annoncer, som administreres i Google Ads(AdWords). Google shopping feedet kan enten være en statisk fil, som opdateres manuelt, leveres via et værktøj som eksempelvis Datafeedwatch eller et XML-feed med automatisk træk fra din shop.

I Google Ads opretter du Shopping-kampagner, hvor du kan gruppere og sætte budjusteringer på produkterne samt vurdere effekten af kampagnerne - helt som du er vant til med andre kampagnetyper i Google Ads. 

Modsat søgeannoncer vises annoncerne ikke på baggrund af søgeord opsat i Adwords, men ud fra oplysningerne i dit produktfeed. Det stiller derfor helt andre krav til optimering af annoncerne. 

Læs mere om Google Shopping ads.

Google Shopping - en altafgørende platform for Proshops succes

Google shopping har været en stærk medvirkende faktor til Proshops flotte resultater igennem de seneste år. Strategien vi har udarbejdet for dem har skabt flotte resultater nationalt så vel som internationalt. 

Læs hele casen

 

Hvad får jeg ud af at bruge Google Shopping?

Gennem arbejdet med en række store danske og udenlandske webshops har vi erfaret, at Google Shopping-annoncerne har en højere konverteringsrate end search og display. Det skyldes ikke mindst muligheden for at annoncere direkte på produkter med billede, pris og produktinformation. 

Derudover får du med Google Shopping:

√  Målrettet annoncering på alle dine produkter

√  Automatisk produktfeed med up to date vareinformationer

√  Annonceform med høj konverteringsrate blandt andet pga. den visuelle præsentation

√  Mulighed for at opprioritere sæsonkampagner

√  Mulighed for at kommunikere forskellige kampagnebudskaber på forskellige produktkategorier

√  Byd op på relevante segmenter baseret på deres tidligere adfærd(RLSA)

 

Er du interesseret i mere omkring ecommerce? Læs vores e-handelsanalyse af de største webshops i Danmark.

Hvad kan vi hjælpe med?

Novicells online marketing konsulenter er naturligvis AdWords Advanced Certified, som er din garanti for kompetent rådgivning. 

Skal du i gang med Google Shopping, vil du typisk blive kontaktet af Jannick Andersen eller Morten Svinth, der er vores certificerede Google Shopping eksperter. De hjælper i gang med opsættelse af Google Merchant Center, produktfeeds, Shopping kampagner samt løbende optimering af annoncerne for størst muligt udbytte.

Ring på 86 19 05 50 og få en snak om dine Google Shopping muligheder.

Book et uforpligtende møde med én af vores certificerede konsulenter