Google Ads

Vær synlig i verdens største søgemaskine

Vil du have mere kvalitetstrafik til dit website? Så kommer du ikke uden om Google Ads, der - i sin grundform - er annoncering i verdens største søgemaskine.

Novicell har arbejdet med Google Ads i +10 år, og kunderne varierer i brancher og størrelser:

  • Fra små, lokale startups til ecommerce-mastodonter med milliardomsætning på tværs af flere lande
  • Fra store B2B-koncerner, der vil have stor volumen af salgs-leads, til mindre B2C-webshops med stringent fokus på deres dag-til-dag salg og ROI.

Google Ads er altså en relevant marketing-kanal for hovedparten af de virksomheder, der vil noget seriøst med deres online marketing, og ofte er Google Ads et af de første steder, man starter.

Google Ads giver relevant trafik – hurtigt

Google Ads startede oprindeligt under navnet Google Adwords, men er med tiden blevet udvidet til også at indeholde annoncering på Shopping, Maps, Display-annoncering (banner), Youtube og meget andet.

Kernen i Google Ads er dog Google Adwords, hvor du placerer dine annoncer blandt Googles organiske søgeresultater – i toppen eller bunden. Du styrer selv de søgeord og annoncetekster, du vil findes på, og hvor mange penge du vil bruge.                       

Fordelen ved Google Ads er at du lynhurtigt og meget effektivt kan ramme et meget stort publikum inden for din målgruppe, der aktivt søger efter netop dit produkt.

Hvor mange andre typer markedsføring "pusher" budskaberne ud, rammer Google Ads– med den rigtigte opsætning - brugere, som aktivt søger efter noget. F.eks. et produkt eller en ydelse.

Det samme gør søgemaskineoptimering – også kaldet SEO. Men, hvor SEO er en langsigtet strategi, hvor der kan gå måneder, før du virkelig ser en effekt af dine tekniske optimeringer, indhold og linkbuilding, kan du få relevant trafik via Google Ads i løbet af 5 minutter.

 

Fuld kontrol over søgeord og budgetter

Med korrekt opsætning (og f.eks. sammenkobling med et system som Google Analytics) giver Google Ads et meget præcist indblik i hvilke søgeord, annoncer og kampagner, der fungerer og ikke fungerer. Hvis et søgeord koster dig mange penge og ikke resulterer i nogle salg/leads, kan du derfor med det samme vælge at stoppe annonceringen på præcis dette søgeord.

Driver du fx en online skobutik, hvor du gerne vil i kontakt med nye, potentielle kunder til din nye serie af herresko, opretter du en annonce og vælger hvilke søgeord, der skal aktivere din annonce. Det kunne f.eks. være "sorte herresko". Du kan også ekskludere søgeord, fx "brugte sorte herresko".

En anden fordel er, at du nemt selv kan sætte en ramme for, hvor meget du er villig til at ofre - både i samlet budget og pr. klik. Dette sikrer, at du altid har hånd i hanke med at dit marketing-spend ikke løber løbsk.

Fuld kontrol over søgeordsmålretning

Fuld kontrol over budget/spend

 

Målret på baggrund af demografi, device og geografi

Overvåg og optimer dine annoncer i realtid

Opsæt tracking og mål dine konverteringer fra Ads

Andre annonceringsmuligheder i Google Ads

Udover annoncering blandt Google Søgeresultater giver AdWords også mulighed for at annoncere endnu bredere via Googles Display-netværk (banner-annoncering på flere millioner forskellige websites) samt via Google Shopping (produkt-annoncer direkte i søgeresultaterne), Gmail og på Youtube og Maps.

Læs mere om de forskellige discipliner her:

Google Ads hos Novicell

Novicell er et officielt Google AdWords Partnerbureau, og vores konsulenter har en lang række certificeringer inden for Google AdWords (både fundamentals og forskellige produkt-specifikke certificeringer såsom search/display/mobile etc).

 

Hvordan arbejder vi med Google Ads?

Selvom vi har et stærkt samarbejde med Google, er vores klare førsteprioritet at skabe værdi for vores kunder vha. online annoncering og Google Ads. Vi tager heller ingen andel af det mediespend, som vores kunder bruger på Google AdWords, men fokuserer helt og aldeles på, hvad der giver bedst ROI for kunden. 

Af og til vil AdWords ikke være den rigtige løsning for en virksomhed, hvorfor vi anbefaler andre kanaler.

Vi arbejder tæt sammen med vores kunder. Først bliver vi enige med kunden om målene med annonceringen. Er det nye leads? Mere trafik? Flere salg? Alt kan måles via Google Analytics, og vi opsætter konverteringsmål for disse relevante mål.

Herefter analyserer vi, hvilke potentielle søgeord der er i "markedet". Dette kombineres med hvor stor søgevolumen, der er på de forskellige søgeord, hvad der forventes i klikpriser, og hvordan konkurrencen er.

Vi grupperer kampagner efter forretnings- og produktområder og optimerer løbende ud fra hvilke annoncer/søgeord, der fungerer/ikke fungerer. VI holder altid fokus på ROI og pris pr. konvertering for annonceringen.

Google Ads skabte resultater hos Proshop 

Som led I en større cross-channel strategi for Proshop, dannede annoncering vha. Google Ads afgørende resultater for den overordnede strategi. 

Læs mere om casen her.

Proshop

Online markedsføring bærer frugt

Fokus på Google Ads, Google Shopping-annoncering og dynamisk remarketing giver tydelige resultater. Her sammenlignes første halvår 2018 (inkl. Black Friday og julehandlen) med samme periode året før.

114%

Stigning i Return on Ad Spent (ROAS)

33%

Fald i klikpris (CPC)

117%

Stigning i online omsætning

160%

Stigning i fortjeneste fra Google Ads

Har du brug for sparring eller rådgivning?

Har du brug for strategisk sparring eller rådgivning til Google Ads?

Tag fat i en af vores certificerede Google Ads-konsulenter og få en snak om, hvordan vi kan hjælpe med at løfte og vækste jeres marketingindsats på Google Ads.