Inbound marketing

Marketing automation

Ram din målgruppe med de rigtige budskaber på det rigtige tidspunkt

Med marketing automation kan du kommunikere personligt og relevant med dine kunder og brugere  - i stor skala. Dermed guider du kunden i komplekse købsprocesser og understøtter længerevarende kundeforhold.

Marketing automation er både relevant for BtB-salg eller abonnementstjenester, hvor leverandøren og selve samarbejdet er lige så vigtigt som produktet. Men også online shops som skubber til kunderne gennem eksempelvis abandond basket, genkøbsflows og relaterede produktbudskaber.

Det er stadigt sværere at nå målgruppen, fordi forbrugerne drukner i mængden af indhold, som er irrelevant for de fleste
Marianne Holmgaard img

Marianne Holmgaard

Chef, Inbound Marketing

 

 

Inbound marketing kan tiltrække potentielle kunder gennem værdifuldt indhold, som klæder brugeren på og helst skaber et langvarigt kundeforhold.

Relevant indhold kræver indsigt i brugernes adfærd og kundernes behov. Den indsigt får du 1-1 gennem en direkte dialog med kunden. Men hvordan får du relevant indsigt i 100 kunders interesser og behov - eller fra 100.000? Eller fra potentielle kunder, der endnu blot undersøger markedet uden at ringe op til din salgsafdeling?

Svaret er marketing automation.

Loyale kunder kræver viden, relevant indhold og de rigtige systemer

For at opnå gode resultater med marketing automation skal du lægge en strategi for, hvordan du kan opsamle leads og guide dem igennem kunderejsen. 

Derudover skal du overveje, hvordan du guider modtageren på de kritiske punkter i kunderejsen. De såkaldte 'Moments of truth'. Her overvejer brugeren jer som leverandør. De små sandhedsøjeblikke sker nemlig både før, under og efter et køb. Derfor skal du være til stede med det rigtige indhold på det helt rigtige tidspunkt i hele kunderejsen.

Det er tidskrævende og vanskeligt at håndtere manuelt. Her kommer et marketing automation system ind i billedet. Med et automation system kan du automatisere kommunikationen på baggrund af triggers, som aktiverer en serie af målrettede budskaber. Det kan være download af en e-bog, som udløser et kommunikationsflow, som opsælger emnet og de produkter, bogen understøtter.  

 

Med marketing automation software kan du...

Indsamle adfærdsdata automatisk

Du sporer kundens aktivitet og adfærd i relation til din forretning og kobler data til kundens profil.

Designe kunderejse og kontaktpunkter

Du sender automatisk indhold i beslutningsprocessen, og støtter dermed kunden på kritiske punkter i kunderejsen.

Strategisk leadscoring

Du opstiller kvalificerende kriterier for leadets aktiviteter, som definerer, hvornår leadet er klar til en salgsdialog.

Så du kan...

Følge op på både leads og kunder med nyttigt og personaliseret indhold.

Få leads til at føle, at du forstår deres bekymringer, udfordringer og spørgsmål.

Opbygge et tættere forhold til dine leads, før salget starter.

Spare tid og ressourcer ved at eliminere manuelle processer.

Administrere flere kundeemner, end sælgerne er i stand til på egen hånd.

Inbound marketing guide

Vi har lavet en guide med hele 40 sider fyldt med idéer til nye marketingtiltag og virksomhedens digitale strategi.

Hent guiden

Fuldt udbytte af Novicells øvrige forretningsområder

Content Marketing Strategi

Fundamentet i marketing automation er indholdet. Men mange oplever, at det er vanskeligt at opnå det fulde udbytte af content-indsatsen. Ofte fordi, der ikke ligger en klar strategi bag. Derfor starter et content-forløb altid ud med at identificere KPI'er, vurdere indhold og kanaler samt kortlægge formålet med indsatsen.  

Persondata og GDPR guide

Indsamling og håndtering af persondata er et kerneelement i marketing automation. Med EUs General Data Protection Regulation (GDPR) er der kommet stor bevågenhed omkring virksomheders og organisationers brug af persondata.

Novicell rådgiver indenfor persondata og vi tager et klart digitalt fokus på området.

Du kan starte med at hente vores guide til persondataforordningen.

Hent guiden

Marketing automation software

Hos Novicell er vi teknologiuafhængige og fokuserer på, om værktøjet kan det, vores kunder efterspørger.
Vi leverer bl.a. løsninger fra følgende partnere:

Flere CMS'er indeholder også gode muligheder for marketing automation.

Vil du høre mere om marketing automation?