Webanalyse

Et must inden for online marketing

Webanalyseværktøjer

Forretning online starter med data, og hos Novicell benytter vi os af forskellige værktøjer til analyse af website data. Fra rensning, opsamling og bearbejdning af data over hardcore analyse til de visualiseringsværktøjer, der kan benyttes til at synliggøre data over for de forskellige interessenter i en organisation.

I mange tilfælde vil dataarbejdet foregå i samarbejde med vores dataafdeling.

Data er guld, og det er vigtigt, at virksomheder har retvisende og korrekte data, som de kan træffe deres forretningsbeslutninger på baggrund af. Derfor vil vi ofte starte med at gennemgå en potentiel kundes eksisterende data for at undersøge, om der er tendenser og indsigter, som vi kan benytte i fm. deres online marketing.

Derudover vil der oftest være en kritisk stillingtagen til, hvorvidt data er retvisende. Det kan f.eks. være, hvis Google Analytics ikke er sat korrekt op.

 

Få et KPI-setup, der virker 

Vores mantra er "forretning online". Det er det fordi, at alt det vi laver, skal kunne betale sig, og derfor måler vi på alle indsatser. Kort sagt; vi undersøger hvor godt indsatserne præsterer.  

Læs her, hvordan sætter du KPI'er for din online indsats.

Forretning, forretning, forretning

I en del tilfælde vil der samtidig være behov for en grundig gennemgang af de KPI’er, der er sat op i det nuværende web analytics værktøj – om de f.eks. har en reel værdi for forretningen, eller om der andre, mere forretningskritiske mål, som bør sættes op.

I en del tilfælde vil det være nødvendigt at opsætte tilpassede og avancerede KPI-mål op, der kræver et system som Tealium eller Google Tag Manager. Systemer, der bl.a. gør det nemmere og mere agilt for en analyse-ekspert at arbejde med mål, uden at være afhængig af en udvikler eller programmør.

Når data sættes i praktisk anvendelse

Når vi taler web analytics vil udgangspunktet for data i de fleste tilfælde være Google Analytics (sekundært Facebook Analytics), hvorfra der kan trækkes masser af indsigter.

Ofte er der dog behov i virksomheden for at kombinere data med data fra eksterne systemer og/eller visualisere data på en mere lettilgængelig måde. Typisk til brug for personer højere oppe i ledelsen, hvor der er benhård fokus på enkelte nøgletal.

Nogle af de forskellige værktøjer vi bl.a. anvender:

 

Google Analytics Certification 

Hovedparten af vores konsulenter har taget Google Analytics Individual Qualification certificeringen, hvilket er med til at understrege vores ekspertise inden for Google Analytics.

Interesseret i at høre mere om, hvordan vi kan flytte din forretning vha. data?

Kontakt mig for opsætning eller check af jeres nuværende installationer