Online markedsføring

Nå dine mål

Analyse og værtøjer

Online markedsføring skal skabe opmærksomhed omkring din forretning blandt de rette målgrupper og resultater gennem leadgenerering og salg. Det kan ske med mere eller mindre kreative kampagner via adwords, youtube, sociale medier, google shopping eller andre kanaler.

Men hver af disse kanaler fungerer på deres egne præmisser og med vidt forskellige priser. Det kan være svært at sammenligne effekten af de forskellige kanaler, hvis du ikke har metoden på plads for at skabe ensartet rapportering. Novicells online markedsføringskonsulenter er specialister i at skabe kampagner, der rammer de rigtige mennesker med de rigtige budskaber, og vi har rapporteringen på plads, så du kan se hvilke resultater kampagnerne skaber.  

Google Analytics

Med Google Analytics får du et værktøj, der fortæller dig, hvordan dine online aktiviteter performer. Det giver dig mulighed for at måle på, om du når dine mål, og hvordan du når dem.

 

 

 

 

Læs mere om google analytics

Business intelligence

Business intelligence er en struktureret tilgang til dataindsamling, som kan sammenkøre forskellige datakilder eksempelvis fra din online markedsføring og dine salgsresultater for at beregne ROI på kampagner.

 

Læs mere om business intelligence

Google Tag manager

Google Tag Manager (GTM) er et effektivt trackingværktøj til effektmålling. Det giver dig mulighed for at opsætte tracking på dine vigtigste målepunkter - eksempelvis tilmedlinger, delinger, start af video og køb - så du kan holde øje med, om du når målene for din online kanal

 

Læs om google tag manager

Digital Strategi og KPIer

Hvad er de vigtigste mål for jeres digitale kanal? Hvor meget skal I flytte dem? Og hvor skal I sætte ind for at optimere performance? Novicells KPI-setup hjælper med at finde svarene.

 

Læs mere om digital strategi og KPIer

Hvis du vil vide mere om analyser og målsætninger for din online markedsføring, så kontakt mig