Kristian Bilenberg

Seniorkonsulent, Digital Strategi

Kristian jagter dataindsigter, der kan forbedre bundlinjen og kundeoplevelsen.

Han færdes hjemmevant i Analytics, Power BI og på direktionsgangen, når han skal forstå en virksomheds forretning og udpege de største digitale muligheder. I detektivarbejdet udvælger han de analyser, som giver ham præcis de kvantitative og kvalitative data, han skal bruge for at formulere og teste de bedste hypoteser.

Hans digitale hjerte banker i høj grad for at hjælpe virksomheder med at identificere og visualisere de digitale KPI’er, der bedst understøtter virksomhedens overordnede forretningsmål. Senest har han sammen med Data Value-afdelingen udviklet Novicell Insights, der giver et KPI-overblik i Power BI, så du nemt opdager, hvad der skal fikses, og hvad der skal fejres i den digitale kanal.

Kristian har haft de fleste digitale discipliner igennem hænderne igennem de seneste 20 år. Siden 2014 har han hjulpet en stribe af Novicells største kunder som strategikonsulent. Eksempelvis Krifa, Danske Spil, Nykredit, LINAK, GF Forsikring, Domea.dk, DEIF, Lantmännen Unibake, HC Cargo, ILVA, osv. Og inden da høstede han digitale erfaringer som specialist og leder i TDC’s onlineafdelinger. Bl.a. som ansvarlig for TDC’s digitale kundeservice.

Uddannelsesmæssigt er Kristian bachelor i økonomi fra Aarhus Universitet og journalist. Dette er suppleret med bl.a. cand.it.-studier samt projektleder- og lederuddannelse hos TDC.

Når han holder fri, dyrker han sport og sin familie. Landevejscykling er den store passion, som de seneste år har bragt ham på Stelvio, Italiens højeste bjerg og de stejle belgiske brosten i Flandern. Han er også manden bag Team Novicells dashboards, som i 2019 hjalp med at give cykelkollegerne den bedste sæson nogensinde. https://www.novicell.dk/blog/data-fik-team-novicell-paa-landevejen/

Send mig en email