Management Brief:

Tænker I kundecentricitet som strategisk disciplin?

Er din virksomhed “easy to do business with”? I takt med at udbuddet af varer, services og leverandører bare stiger og stiger, øges vigtigheden af “ease of doing business with”. Når virksomheder designer og bygger løsninger, er det derfor helt centralt at gøre det med udgangspunkt i en forståelse for kundens problem og kundens adfærd.

Og når det så kommer til digitale løsninger, kan det være endnu sværere at lære sine kunder at kende, fordi de sidder bag en skærm - potentielt mange tusinde kilometer væk, og du har måske aldrig snakket med dem, endsige mødt dem. Så hvordan lærer vi at forstå vores digitale brugere og deres udfordringer?

På dette Management Brief vil en række profiler invitere dig indenfor og inspirere dig i krydsfeltet mellem Design Thinking, adfærdsdesign, ledelse og digitalisering. De vil også introducere dig til nogle værktøjer, der kan anvendes til at forstå kundens behov, til at få styr på kunderejsen og få skabt varige forandringer i organisationen. Eller kort sagt: Dagen handler om, hvordan vi kommer mere effektivt hen til et digitalt slutresultat, der får succes. Det, du laver på dine digitale platforme, er forretningskritisk, derfor skal du have styr på, at du hjælper kunden med det rigtige problem og med det rigtige værktøj.

Tænker I strategisk? En succesfuld kundecentreret approach indebærer mere end friktionsløse interaktioner med kunder på tværs af kanaler. At blive brugercentrisk helt ind til benet handler om at gøre det til en strategisk disciplin, om organisering, om metoder og om at anvende kunderejsen og brugerindsigter som omdrejningspunkt for virksomhedens aktiviteter. Og jo mere viden du opsamler om din målgruppe, desto bedre kan du blive til at sætte nye, små eksperimenter i søen og flytte din forretning derhen, hvor du vil.

Priser, tilmeldingsbetingelser og corona-information

Early Bird pris indtil 20. april: DKK 1.995 ex moms

Pris efter 20. april: DKK 2.995 ex moms

Vi følger naturligvis corona-situationen tæt. Du kan aflyse din deltagelse op til 5 dage før arrangementet. Du kan læse mere om, hvilke forholdsregler vi tager ved fysiske arrangementer: Corona-forholdsregler og vores generelle tilmeldingsbetingelser her. 

Tid og sted

Mandag den 10. maj 2021

Børsen, Børssalen
Slotsholmsgade 1
1216 København K

Deltag her

Program og talere

12.30 — 13.00
Velkomst og registrering
13.00 — 13.10
Velkommen
Michael Lund-Andersen, Client Service Director, Novicell
Jacob Hvam
13.10 — 13.40
Den digital kunderejse
Jacob Hvam, Strategic UX & Design Director, Novicell
Mange nye ideer og mange nye services fejler. Design Thinking-metoden kan hjælpe dig med at fejle på et tidspunkt, hvor du har råd til det og samtidig har så mange små speedbåde sat i søen, at der snart er en succes på vej. Så gør det nemlig ikke så ondt “to kill your baby”. Jacob Hvam vil introducere dig til, hvordan man starter sin rejse i forhold til at kende sin brugere/kunder og at identificere kundernes rigtige problem – og dermed sikre, at du har kortere vej til succes med din næste digitale løsning.

Jacob Hvam er go-to-person, når opgaven er et brugervenligt produkt eller design af en innovativ service. Han har mere end 15 års erfaring i Design Thinking, co-creation processer og digital strategi fra større danske og internationale firmaer.

Thomas Wedell-Wedellsborg
13.40 — 14.00
Løs det rigtige kundeproblem: Brug Reframing
Thomas Wedell-Wedellsborg, Forfatter til bøgerne "What's Your Problem?" og "Innovation as Usual" (Harvard Business Reveiw Press)
Thomas Wedell-Wedellsborg er en international anerkendt kapacitet i krydsfeltet mellem innovation og ledelse. I dette indlæg og i sin højaktuelle bog: “What's Your Problem?” fortæller Thomas levende om at træde et skridt tilbage og validere, at du er i gang med at løse det rigtige problem – for der er ikke noget farligere end det rigtige svar på det forkerte spørgsmål. Du vil blandt andet få indsigt i en enkel tretrins-metode: Frame, Reframe, Gå videre. (Indlægget er en video-optagelse lavet til dette Mangement Brief).

Med flere bogudgivelser på forlaget Harvard Business Review Press har Thomas for længst slået sit navn fast som en international kapacitet inden for innovation og problemløsning. Han har arbejdet med internationale virksomheder som Cisco, Microsoft, Time Warner og Caterpillar, og hans arbejde inden for innovation har bl.a. ført til en anerkendelse som “Top20 International Thinker” hos HR Magazine.

Martin Bro Trasmundi, CMO, Lendme og Michael Lauritzen, CEO, Testaviva
14.00 — 14.30
Ekspertdiskussion: Kunderejsen – Born Digital
Martin Bro Trasmundi, CMO, Lendme og Michael Lauritzen, CEO, Testaviva
Her inviterer vi to virksomheder på scenen, som er ”born digital” og dermed naturligvis også har skullet forholde sig til at bygge en forretning op omkring en 100% digitaliseret kunderejse. Det har budt på nogle spændende udfordringer og læringer, hvor eksperimenter med både design, UX og informationsarkitektur har været en central del af at optimere kunderejsen. Både Martin og Michael har digital konsulenterfaring, og har dermed også en solid ballast for at diskutere forskellen på, hvordan den ideelle kunderejse ser ud i en pæn powerpoint, og hvad der så kan ske, når man møder virkeligheden.
30 minutters pause
Michael McKay, Head of Design Thinking and UX, Ørsted​
15.00 — 15.30
Design Thinking i Ørsted
Michael McKay, Head of Design Thinking and UX, Ørsted
Michael McKay tager os med om bag kulisserne i Ørsted og fortæller, hvordan Ørsted anvender Design Thinking som strategisk værktøj. Det handler om mere end simpel træning i metoderne – det handler om mindset, kultur, processer og om at turde at gå i gang. Derfor er Michaels indlæg også fyldt med konkrete eksempler og stærke historier fra Ørsted, som vi andre kan lade os inspirere af.

Med en mangeårig erfaring inden for ledelse, produktinnovation, Design Thinking og globale lancering af innovative produkter og services, står Michael McKay i dag i spidsen for at implementere Design Thinking som disciplin i Ørsted. I sin karriere har han tidligere været forbi Amazon, PayPal, eBay, Nokia, LEGO og adskillige start-ups, og han er derfor en ægte practitioner.

Henrik Dresbøll
15.30 — 16.00
Forstår din ledelse behovet for forandring?
Henrik Dresbøll, CEO, WElearn
At blive ægte kundecentriske kræver, at topledelsen forstår behovet for forandring i organisationen. Så hvordan får du sat det på ledelsesagendaen og hvordan overbeviser du din topledelse om, at de ikke har patent på at definere problem og løsning, men at processer og adfærd skal være en anden i morgen end i går – hele vejen rundt i organisationen? Og hvordan lykkes du med at få det til at ske? Som CEO i WElearn har Henrik Dresbøll rådgivet et utal af danske virksomheder om, hvordan man kalibrerer med topledelsen om at skabe forandringer gennem fokus på adfærd.

Henrik Dresbøll har arbejdet med kommunikation, læring og adfærdsændring gennem mere end 15 år og har blandt andet hjulpet LEGO Education, KOMPAN, Intersport, TEMPUR, Kulturministeriet, COWI og Odense ZOO. Henrik vil give dig et engageret indspark til at arbejde med effektive forandringsprocesser. Henrik Dresbøll er også aktuel med bogen "Få det til at ske - kom fra intention til handling", som gennemgår en række velafprøvede metoder og greb til adfærdsforandringer og samler det i fire enkle skridt: Gå småt, gå bredt, gå hurtigt og gå igen.

Networking
16.00 — 17.00
Let anretning og networking
Så er det tid til at netværke! Brug en times tid i godt selskab med de øvrige deltagere. Vi sørger naturligvis for lækker tapas og forfriskninger
Tilmelding