Forandring gennem data

Forandring gennem data  

Hvordan skaber du værdi af data i praksis? 

I en tid hvor næsten alt er digitaliseret, er omfanget af tilgængelige data næsten uoverskueligt. Ingen er i dag i tvivl om, at der ligger et enormt forretningspotentiale gemt i uudnyttede data, men det kræver en målrettet og strategisk tilgang at skabe værdifuld forandring gennem data.

I Novicell har vi hjulpet mange forskellige typer af virksomheder og organisationer til at blive mere datadrevne og vi vil på dette seminar fortælle om deres løsninger, hvordan de arbejder med data og hvilke erfaringer, de har gjort sig.  

Vi glæder os til at byde jer velkommen!

Tid og sted

Torsdag den 11. november 
Kl. 08:30 til 13:00 

Konferencesalen, Novicell HQ
Søren Nymarks Vej 6
8270 Højbjerg

Deltag her

Hør oplæg og praktiske eksempler fra:

Hotel Vejlefjord CBP Danhostel Copenhagen City UC Syd Beierholm
Kamstrup VVS Plus Hin Sweet Deal
AVK Hisense Erling Christensen Møbler Garuda

Program

08.30 - 09.00

ANKOMST, REGISTRERING, KAFFE OG MORGENCROISSANTER

09.00 - 09.15

VELKOMMEN HOS NOVICELL, PRÆSENTATION AF DAGENS PROGRAM

09.15 - 10.00

Data er det nye olie

Toke Lund, Enterspeed
v. Toke Lund, Enterspeed
#digital transformation #datadrevetforretning
Data er det nye olie, og der er uendeligt meget data rundt omkring i virksomheder og organisationer – så potentialet er enormt. Udfordringen for de fleste er dog, at det typisk skal raffineres en hel del inden, det kan bruges som brændstof til virksomhedens vækst og den digitale transformation. Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at topledelsen bruger tid på at forstå arbejdet med at raffinere data og forstå hvilke ting, der er vigtige i den digitale transformation.
Toke Lund har med sine mange års erfaring fra LEGO Group og Salling Group samt arbejdet med mange forskellige typer af virksomheder og organisationer i forbindelse med sit arbejde som konsulent erfaring i at anvende og forstå data og digital transformation. På dette oplæg vil fokus være digitale kanaler i LEGO, tilbudsaviser i Salling Group og digital transformation af modne virksomheder.

10.15 - 11.00

SPOR 1: BRANCHESPECIFIKKE DATALØSNINGER

Du kan vælge i mellem 5 forskellige branchespecifikke løsninger. Vælg den branche eller dataløsning som der passer bedst til din virksomhed eller som du blot ønsker at blive klogere på! 

Få styr på hotel-cockpittet med automatiseret rapportering!

Mogens Elhauge, Creative Director
Mogens Elhauge, Creative Director
#hotel #spektra #bookinger
Hør hvordan data kan hjælpe dig til at sikre overensstemmelse imellem dine budgetmål og dine fremtidige bookinger, så du kan reagere på forkant og sikre færre tomme senge fremover.
Hotel Vejlefjord og DFE Danhostel Copenhagen City er nogle af de kunder, vi har hjulpet til at blive mere datadrevne. I dag måler begge effekten af alle deres salgs- og marketingkanaler holdt op mod bookinger og omsætning for at kunne navigere på daglig basis i stedet for én gang om måneden - og på bagkant. Løsningen muliggør, at hotellet sammenligner status med budget på nøgletal og kan justere marketingkampagner for at sikre fuld belægning på alt fra forskellige værelsestyper, wellness, konferencer, selskaber og møder.

Datadrevne abonnementsløsninger

Jens Hagbard Grønkjær, Business Intelligence Director
v. Jens Hagbard Grønkjær, Business Intelligence Director
#abonnementsløsning #forsyningsselskab #KPI’er
Som forsyningsselskab, som ofte er virksomheder, som er karakteriseret ved at sælge deres ydelser på abonnement, er det essentielt for deres forretningsmodel, at de hele tiden har styr på salgs- og ordreværdi på de forskellige varegrupper.
Waoo har integreret Novicell Insights med deres ordredatabase, så de hele tiden kan få det reelle billede af salg. Hør hvordan Waoo holder styr på deres vigtigste KPI’er og hvad de bruger data til i hverdagen.

Få hjælp fra data til at sikre, at du tiltrækker nye studerende til rette tid

Christian Ejby, Business Developer
v. Christian Ejby, Business Developer
#uddannelse #performancetal #KPI’er
UCSyd og Garuda anvender Novicell Insights til at se performancetal for de forskellige marketing- og salgsaktiviteter, de anvender til at tiltrække nye studerende.
Ved at UCSyd og Garuda hele tiden har fokus på disse tal, så kan de se, hvilke parametre de skal skrue op for med henblik på at optimere på deres digitale tilstedeværelse, samtidig med at de kan minimere risikoen for at bruge ineffektive marketing- og salgsfremmende kroner på kanaler, der ikke fremmer performance. Christian vil fortælle, hvordan UCSyd og Garuda anvender værktøjet til at sikre, at de tiltrækker nye studerende i rette tid.

Styr på de værdifulde B2B-konverteringer

Helle Damsgaard, Client Director Lykke Liv Elmose
v. Helle Damsgaard, Client Director og Lykke Liv Elmose, Global Digital Manager, AVK
#B2B #digitalekonverteringer
Hvordan holder man styr på de vigtigste digitale konverteringer i en multinational B2B virksomhed? Lykke fra AVK bruger et KPI-værktøj, som hun har fået udviklet hos Novicell. Værktøjet sætter både antal og beløb på værdien af de vigtigste konverteringer og viser, hvor hun er foran eller bagud ift. det budget, hun har lagt for sin digitale kanal.
Hos AVK er de vigtigste digitale konverteringer salgshenvendelser, produktforespørgsler, produktdownloads og tilmeldinger til My AVK-universet og nyhedsbreve. I KPI-værktøjet kan AVK finde svar på spørgsmål som: Hvorfor er performance god eller dårlig på et website? Hvilke produktkategorier har potentiale for at få flere produktforespørgsler igennem tragten. Og hvad er den forventede værdi af alle onlinekonverteringerne, når regnskabsåret er omme? Helle vil tage dig igennem eksempler fra denne løsning og dykke ned i, hvordan AVK bruger løsningen. Lykke fra AVK vil supplere med de erfaringer, de har gjort sig og hvorfor de netop har udvalgt de KPI'er. Helle vil også vise eksempler fra Hisense, Beierholm og CBP, der også anvender et rapporteringsværktøj til at holde styr på de vigtigste KPI'er.

Datadrevet Commerce B2C

Kristian Bilenberg, Senior Data Value Consultant
v. Kristian Bilenberg, Senior Data Value Consultant
#B2C #Commerce #KPI’er
Det er afgørende at have let adgang til de vigtigste KPI’er for din commerce forretning, så du kan reagere prompte på diverse udsving.
VVS Plus og Erling Christensen anvender Novicell Insights som rapporteringsløsning, og det har hjulpet dem med at få overblik over kanalperformance, salg og ordreværdi. Kristian Bilenberg vil dele eksempler fra deres løsning og fortælle om de fordele, der er ved at arbejde mere målrettet med data.

11.15 - 12.00

SPOR 2: INTELLIGENT BRUG AF DATA

Vælg en af de tre retninger alt efter, hvad du ønsker at blive klogere på.

Hør hvordan Sweetdeal finder værdi i data på tværs af systemer

Carsten Blom-Hanssen, CEO Sweetdeal
v. Carsten Blom-Hanssen, CEO Sweetdeal
#individuelledeals #segmentering
Sweetdeal driver Danmarks største deal-site www.sweetdeal.dk. Med en ekstremt dynamisk forretningsmodel og et stort antal kunder og transaktioner havde Sweetdeal et ønske om at få et samlet overblik over data fra deres ecommerce platform, google analytics samt email marketing platform.
Novicell har udviklet en løsning, som muliggør, at Sweetdeal kan analysere deres forretning på tværs af store mængder data og dermed har fået et grundlag for at optimere omsætning og indtjening ud fra geografi, kategorier samt individuelle deals. Sweetdeals CEO Carsten Blom-Hanssen gennemgår overvejelserne bag løsningen og processen med at få udviklet den, samt hvilke muligheder det har givet.

Skab forretningsmæssig værdi af data, der rækker udover den traditionelle kanalrapport

Jens Hagbard Grønkjær, Business Intelligence Director
v. Jens Hagbard Grønkjær
#businessintegratedsolutions #ERP #CRM
I dette oplæg er fokus på forretningsintegreret løsninger. HINs løsning er integreret med deres ERP- og CRM-system.
Løsningen giver dem et overblik over virksomhedens vigtigste metrics, såsom omsætning, salg og kundestatistikker. Det giver en god indikator for, hvor ledelsen skal se efter problemer og løsninger, så de kan reagere prompte og proaktivt. Hør hvordan HIN arbejder med deres visualiseringsrapporter og hvilken forskel, det har gjort for dem.

Undgå datasilo’er med en visualisering af de digitale touch point i kunderejsen

Kristian Bilenberg, Senior Data Value Consultant
v. Kristian Bilenberg
#digitaletouchpoint #kunderejse
I standard visualiseringsværktøj vises data ofte i siloer og det kan være svært at analysere på tværs af data.
Et samlet overblik over digitale touch points i den digitale kunderejse giver mulighed for at handle på tværgående dataindsigter. Hør hvordan Kamstrup arbejder med data-kunderejser og hvad de bruger det til.

12.00 - 13.00

AFRUNDING OG LÆKKER FROKOST

Bliv hængende og få en snak med de andre spændende deltagere over frokosten.

Tilmelding