10%
af BBC's trafik bliver tabt pr sekunds ventetid
Performance kan måles på mange måder, men en af de parametre, der ofte undervurderes og ikke bliver målt er hastighed, eller som kunden oplever det: ventetid. Det vil sige alle de øjeblikke i en digital kunderejse, hvor kunden venter foran en skærm på din platform.
af BBC's trafik bliver tabt pr sekunds ventetid
mere overskud generer Zalando pr sekund, de kan skære af ventetiden
omsætning taber Amazon for hver 100 milisekunders ventetid over 2 sekunder
Googles forsøger altid at vise de mest relevante søgeresultater, og hvis din side smider en masse trafik mens brugerne skal vente, så bliver din side vurderet mindre relevant for søgninger. Det vil sige at langsomme sites bliver straffet 3-dobbelt. De brugere der finder den hopper måske af mens de venter, og google sørger derefter for at nedprioritere den i fremtidige søgninger, så organisk trafik til sitet falder. Dertil kommer at din annoncering vil blive dyrere, da de samme mekanismer gælder for Googles annonceringsforretning.
forlader sitet efter 3 sekunders ventetid på mobilen
Men det kan løses. Dårlig performance kan skyldes mange ting, og det betyder ikke nødvendigvis, at du skal have en ny platform, men at noget af arkitekturen skal tænkes om, opsættes anderledes eller en arbejdsgang skal lægges om. Vi har løst denne udfordring for mange virksomheder, og har specialister, med mange års erfaring i at tune lige præcis hastigheden af webløsninger. Vi har sågar et søsterselskab, EnterSpeed, som kun beskæftiger sig med performance optimering af webløsninger.
Men hastighed alene kan selvfølgelig ikke skabe en ehandelsforretning, det er en bredspektret disciplin.