120.000
virksomheder bruger Zendesk
Kernen i omnichannel succes
Kundeservice er i stigende grad spredt ud over det samlede arbejde, der leveres af organisationen og jeres digitale løsninger. Kundens oplevelse formes af jeres fysiske og online touch points, men kundeservice har ikke altid adgang til data fra interaktioner mellem kunden og andre afdelinger. Med et integreret kundeservice software setup, kan vi måle og optimere på både kundetilfredsheden og dine forretningsprocesser.
Zendesk er markedsledende på kundeservice software, og har opbygget et produktlinje der dækker hele paletten af kundeservicefunktioner: Support, Chat, Talk, Guide, Explore og Connect, der fungerer sammen i et software suit.
Der er stort vækstpotentiale i at optimere kundeservicefunktionen. Novicell har indgået et partnerskab med Helphouse.io, som er den eneste skandinaviske Zendesk Premier Solution Provider og blandt det vigtigste ressourcer på Zendesk i Skandinavien. Novicell er strategisk sparringspartner og Helphouse.io står for implementering og teknisk sparring.
Med partnerskaber kan Novicell tilbyde forretningsudvikling på tværs af hele kunderejsen i din virksomhed. Fra strategi til marketing til ecommerce til kundeservice.
virksomheder bruger Zendesk
kunder bliver serviceret af virksomheder der bruger Zendesk
af kundeinteraktioner der sker via Zendesk vurderes positivt af kunden
- og dårlige service er mange kunder ud af vinduet
af alle salg sker udenfor almindelig kontortid. Lav selvbetjeningsløsninger, der kan løse kundens sager i disse timer.
af alle kundeservicesager er gentagelser. Gentagne sager kan løses af en chatbot eller en FAQ for at aflaste dine medarbejdere og spare dine kunder ventetid.
af alle ordrer udløser en kundeservicesag. Følg op på kundetilfredsheden og forebyg gentagne sager for at sikre et godt kundeforhold.
Hav et personaliseret højt serviceniveau ved at samle kundens interaktioner, køb og andre sager. Der gør det let for kundeservicemedarbejderen at se den samlede historik på kunden og at servicere kunden hurtigt og effektivt.
Dine kunder - og særligt de unge digital natives - forventer at kunne få fat i din kundeservice uanset tidspunkt og uanset kanal. Hvorfor ikke løse deres servicebehov, når dit kontor er lukket med chatbots, FAQ, selvbetjening og henvisning til relevant content på dit website eller i dine apps.
Definér, hvilke opgaver dine medarbejdere skal løse og hvilke opgaver, der skal løses af kunden selv. Prioritér de svære opgaver i telefonen og flyt kald med lav værdi over på automatiserede kanaler. Sager med lav værdi er eksempelvis kunder, der skal have nulstillet en adgangskode, eller gensendt seneste faktura. Disse sager kan løses med selvbetjeningsfunktioner. Flyt kunderne ved brug af adfærdsdesign, og gør det det så let som muligt for kunden selv at løse sagen.
Udskil de værdifulde kunder og de komplekse kald, og send kunden til den rigtige kø med forskellige niveauer af tekniske og forretningsmæssige spørgsmål. Tekniske spørgsmål kan gå direkte videre til ingeniører og product managers, og service-to-sales kald kan gå videre til en sælger, som kan lukke et salg.
Udfyld formularen og få tilsendt rapporten "Your guide to omnichannel customer support". Guiden er lavet af Zendesk og er på engelsk.
Indholdsoversigt
Zendesk er en softwareløsning, som samler kundeinformation fra dine touch points i ét samlet system. Mails, chat, telefonopkald og transaktioner mellem dig og kunden samles på kundes profil og bruges i din kundeservicefunktion.
Med softwaren skaber du en omnichannel løsning, som favner al kommunikation mellem din virksomhed og den specifikke kunde, og du svarer kunden i deres foretrukne kanal.
Machine learning og chatbots er en del af Zendesk softwaren, og giver svar på kundernes spørgsmål og håndtere sager uden menneskelig indblanding.
Chatbots og machine learning i Zendesk kan håndtere et bredt felt af kundeserviceopgaver ved hjælp af machine learning, som trækker på tidligere spørgsmål og svar fra chat eller FAQ, og de databaser, vi integrerer den med. Måske spørger kunden fx til prisen på et produkt? Måske sin seneste faktura? Det er data, der kan trækkes fra dine forretningssystemer og leveres til kunden af en chatbot.
Størst udbytte får du ved at supplere chatbottens svar med en medarbejder, der manuelt besvarer de spørgsmål, som chatbotten ikke kan svare på. Det kan gøres så friktionsfrit, at kunden aldrig bemærker skiftet.
Billeder og video kan udveksles mellem kunden og servicemedarbejderen i Zendesk. Det giver kundeservice bedre værktøjer til at afdække kundens problem og til at løse det over afstand, så du undgår dyre forsendelser eller at sende folk ud til kunden.
Med en strategi og et Zendesk-setup, der bygger tydeligt op til denne strategi, ser vi, at investeringen er tjent hjem inden for de første 6-12 måneder. Strategien kræver få og klart definerede målsætninger, som målbart forbedrer de mest værdifulde kunderejser. Det er en god business case.
Med cloud løsninger og prioritering af dit kundeservicesetup kan du implementere Zendesk, der er en skalerbar og modulær software, der kan sættes op som et minimalt setup, og derfra udbygges med flere features, hvis dine behov ændrer sig.
Helphouse.io er eneste Zendesk Premier Solution Provider i hele Skandinavien.
Helphouse.io arbejder sammen med:
Vi har løst mange forskellige behov i vores arbejde med Zendesk implementeringer og ecommerce. Dette gør os til den vigtigste strategiske partner inden for kundeservice-løsninger i Danmark.