Sales & Marketing Automation

Marketing Automation Software

Med det rigtige Marketing Automation software bliver du i stand til at effektivisere og optimere jeres marketing- og salgsindsatser; fra opsamling af permissions og leads til nurturing og salg.

Det rigtige marketing automation system samler og systematiserer salgs- og marketingaktiviteter i én platform. Det giver dig overblik over kontaktdata, segmenter, kommunikationsflows, procesflows, mål, salgsaktiviteter m.m.. Og tracker altså aktiviteterne fra top of funnel til buttom of funnel - fra ukendt besøg til loyal kunde

Marketing Automation systemer: De mange muligheder

Der er mange systemer på markedet, og det kan være dyrt at vælge forkert. Dog er det også en kærkommen mulighed for at gøre jeres kundedata endnu mere centrale i kampen om kunderne – og i stedet sætte de første sten til fremtiden ud fra et kundeperspektiv. Alt for ofte oplever vi, at forretningsmål, KPI’er og mangel på konsistent (kunde)data ganske enkelt spænder ben for de selvsamme gode intentioner for den gode kundeoplevelse.
Derfor understøtter vi ikke kun ét system. Vi er uafhængige i forhold til vores sparring omkring forretningsmål, digitale strategier og systemlandskaber. Til gengæld har vi – ud fra devisen omkring at være eksperter og solide sparringspartnere for jer som kunde - udvalgt en række platforme ud, som vi mener, hver især kan bidrage til jeres forretning, mål og strategi.

HubSpot (Sales, Marketing, Service, Operations, CMS)
Microsoft Dynamics 365 (Sales, Marketing, Customer Service og Field Service)
Active Campaign
Klaviyo

Vi er partnere på alle ovenstående platforme og er erfarne sparringspartner for kunder inden B2C, B2B, webshops og commerce.

Sådan vælger I det rigtige Marketing Automation software

Vi kender heldigvis også til mange andre platforme gennem mere end i 50 års erfaring inden CRM og Marketing Automation og er partnere med flere andre udbydere – og det gør fra nuværende system til ny platform langt lettere.
Sådan vælger I det rigtige CRM og/eller Marketing Automation software
Hvilken platform, der passer til jer, beror altid på en individuel vurdering. Vi kigger på mange forskellige faktorer, når vi hjælper med at udvælge jeres kommende CRM og Marketing Automation platforme, herunder:

·       Jeres forretningsmål og ambitioner
·       Jeres salgsprocesser og kundernes beslutningsprocesser
·       Jeres kundegruppe og ideelle kundeprofiler (ICP’er)
·       Jeres Value Proporsition
·       Virksomhedens interne ressourcer og det organisatoriske fit
·       Virksomhedens digitale modenhed
·       Budget
·       Størrelsen på kontaktdatabasen
·       Øvrige systemlandskab og mulighederne for integration og databehov
·       Behovet for strukturerede data – og potentialet i at udnytte disse data bedre
·       Og meget mere

Vi hjælper jer gerne med at tage beslutningen omkring et så centralt valg som et CRM eller Marketing Automation system. Og skal vi koble en Customer Data Platform på setup’et har vi heldigvis også god erfaring på det centrale område.

Kontakt os for en snak om automation systemer

 

Hos Novicell er vi teknologiuafhængige og fokuserer på, om værktøjet kan det, der passer til den enkelte kunde.
Vi leverer bl.a. løsninger fra følgende partnere:

HubSpot

All-in-one platformen, der indeholder både marketing, CRM, salgs- og kundeserviceværktøjer.

 

Læs mere om HubSpot

ActiveCampaign

Brugervenligt CRM, salgs- og marketing automation system i ét. Indeholder avancerede funktionaliteter til en fornuftig pris

 

Læs mere om ActiveCampaign

Klaviyo

Det perfekte match til e-commerce med mange integrationsmuligheder. Intuitivt interface til trods for mange funktionaliteter.

 

Læs mere om Klaviyo

Act-On

Platform, der er velegnet til Account Based Marketing og stærkt til B2B-virksomheder.

 

Læs mere om Act-On her

APSIS

Med nyeste skud på stammen, APSIS One, opgraderes det klassiske e-mail system til et all-in-one system.

 

Læs mere om APSIS her

Et Marketing Automation system gør dig i stand til at...

Indsamle adfærdsdata automatisk

Du sporer kundens aktivitet og adfærd i relation til din forretning og kobler data til kundens profil.

Designe kunderejse og kontaktpunkter

Du sender automatisk indhold i beslutningsprocessen, og støtter dermed kunden på kritiske punkter i kunderejsen.

Strategisk leadscoring

Du opstiller kvalificerende kriterier for leadets aktiviteter, som definerer, hvornår leadet er klar til en salgsdialog.

Så du kan...

Følge op på både leads og kunder med nyttigt og personaliseret indhold.

Få leads til at føle, at du forstår deres bekymringer, udfordringer og spørgsmål.

Opbygge et tættere forhold til dine leads, før salget starter.

Spare tid og ressourcer ved at eliminere manuelle processer.

Administrere flere kundeemner, end sælgerne er i stand til på egen hånd.

Test dit Marketing Automation setup - og kom videre

Tag vores Marketing Automation test, og se hvordan du udvikler, eller kommer i gang, med dit Marketing Automation setup. Testen tager kun 3-4 minutter, og så kvitterer vi med konkrete tips og tricks til hvordan du optimerer dine automationindsatser. 

Yes, lad mig tage testen

Vil du høre mere om Marketing Automation og valg af platforme?