Display & Medieindkøb

I et medielandskab hvor vi ser større konkurrence, højere CPC-priser og mere begrænsede målretningsmuligheder, er det vigtigere end nogensinde at have styr på sine strategiske marketingbeslutninger og medievalg.   

Hos Novicell hjælper vi vores kunder med den samlede mediestrategi. Vi sikrer, at der er en strategi for, hvordan det nuværende setup kan optimeres, samt hvordan der kan lægges en plan for at udnytte potentiale og vækste forretningen yderligere på tværs af indsatser og kanaler (både online og offline kanaler).  

Vi tror på, at vi skal være til stede over for potentielle kunder tidligt i deres søgen på løsninger. Vi tror også på, at det er vigtigt, at din virksomhed er med i overvejelserne, når det endelig køb fortages. Derfor er det også vigtigt at kunne kigge bredt i medielandskabet og se hvilke kanaler, der giver jeres virksomhed størst mulige fordele.  

Display annoncering - mange muligheder og formater

Hos Novicell kan vi hjælpe med både standard og high impact formater: 

Standardformater

Når fokus er på bred dækning og frekvens. Disse er nok dem du kender bedst, og som du kan finde på de fleste hjemmesider. Nøglen her er højfrekvens og mange eksponeringer således dit brand er top of mind, når næste købsbehov opstår.  

RTG & Custom intent

Som en del af low-funnel sporet, er det vores anbefaling at anvende Google Display netværket til retargeting kampagner samt custom intent. Herigennem kan vi berige vores indkøb, med den data Goole har og de learnings vi har fra vores Google Search annoncer. 

High impact formater

Når dit brand/produkt skal ses. Ved brug af high impact formater har du mulighed for at skabe et større indtryk for forbrugerne, idet størrelsen og placeringen på hjemmesiden gør, at de ikke er til at overse.

 

PERFORMANCE ANALYSE

Gratis analyse af jeres digitale marketing indsatser

Få en 100% gratis og uforpligtende analyse af jeres nuværende marketing indsatser udarbejdet af nogle af landets skarpeste digital marketing specialister.

Analyse af jeres nuværende marketing-setup herunder:

  • Kortlægning af jeres kanalmix og performance
  • Kortlægning af jeres kampagnesetup (udvalgt kanal)
  • Identificering af udfordringer og muligheder – og konkrete forslag til optimering
  •  Anbefalet niveau og allokering af marketingbudget på tværs af kanaler
  •  Gennemgang og sparring med Novicells Performance specialister 

Sites & Muligheder 

Vi skelner oftest mellem to muligheder: Dækning og kontekst: 

Eksempler på dækningssites

Kontekst

Adfærd

Målretningen er baseret på brugerens adfærd som Google indsamler vha. cookies. 

Demografi (Alder, køn, forælder status, indkomst)
 
Målgruppe (interesse, livsbegivenheder, remarketinglister) 

Animerede kreativer giver dig mulighed for at skifte billeder/produkter eller budskaber ud løbende - de kan altså sættes i rotation, og dermed kommunikere flere ting én gang. 

 

 

Addressable TV 

Addressable TV giver dig mulighed for at segmentere tv-målgruppen og vise forskellige annoncer for et fælles program. Segmenteringen kan ske via geografiske, demografiske eller adfærdsmæssige målretninger. 

Annonceformatet bibeholder den høje kvalitet fra den traditionelle TV-reklame koblet sammen med mulighederne for at målrette reklame til dem, den er relevant for. 

Med Addressable TV er det muligt at lave unikke medieindkøb på tværs af TV2, NENT & Discovery’s stærke kvalitetsindhold. Herudover er det et annonceformat, der udover sin høje kvalitet, har en viewability på næsten 100%. 

Med Addressable TV kan I som annoncør målrette jeres reklame ud fra f.eks. specifikke målgrupper men også på baggrund af indholdskategorier som f.eks. bolig, livesport, reality eller kogekunst. 

Native Traffic booster 

Når trafik og engagement er vigtigt!  

Native annoncering leder engagerede og relevante brugere til jeres site, der bruger meget tid på dit content og samtidigt - på den længere bane - gode konverteringsrater. 

Det er derfor vigtigt, at dit budskab passer til det univers, hvori annonceringen vises. Derudover er det vigtigt, at indholdet er redaktionelt velskrevet, vedkommende og med et budskab, der rammer din målgruppe. Det er her vigtigt, at der er fokus på brugerens oplevelse af dit brand fremfor salg. 

Native annoncering afregnes ved CPC. Du betaler altså kun pr. klik - og dermed kun pr. bruger, som ledes ind på din landing page.  

Advertorials 

Advertorials er en i bund og grund en reklame, der er udformet som en artikel. 

Der er mange muligheder for advertorials. Fordelen er, at den tager form af en "rigtig" artikel, og på den måde virker meget troværdig. Når en advertorial skal virke efter hensigten, skal den være velskrevet og med mulighed for at fremhæve produktet/brandet med forskellige redaktionelle vinkler. 

Især den redaktionelle vinkel er vigtig, da det handler om at få forbrugeren til at huske dit brand eller dit produkt langt ud i fremtiden.  

Det handler om at være autentisk, relevant og mest af alt - så skal det give mening for dine brugere. Det er altid en god ide at huske at have nogle tydelige call to actions i din advertorial.   

Outdoor 

Outdoor marketing er alt fra bannerreklamer på husgavle til busreklamer og billboards på de store indfaldsveje til byerne.  

Outdoor markedsføring har kort sagt til hensigt at fange opmærksomheden hos forbrugerne. Det kan være svært at vælge imellem de mange muligheder, der er for outdoorreklamer, men fælles for dem alle er, at du rammer målgruppen på et sted, hvor de ikke kan ignorere dit budskab og/eller ikke vil fange dem digitalt.  

Samtidig er outdoor et godt redskab til at understøtte dine kampagne, som du i forvejen kører på andre kanaler. 

Print 

På print får du læserens fulde opmærksomhed, da de typisk sidder med et medie i hånden og aktivt er i gang med at læse. Samtidigt gør det, at brugeren aktivt rører ved materialet, at de husker dit budskab bedre.  

Det er typisk en mere krævende proces at lave print, og derfor har du også mulighed for at gøre ekstra meget ud af det visuelle. Da det kan have en positiv effekt på dit brand og give en mere eksklusiv følelse af dit budskab og din virksomhed, kan det være en god idé at inkludere tryksager i din marketingstrategi. 

Radio 

Der lyttes til radio hele døgnet rundt – både i og udenfor hjemmet. Det betyder, at du som annoncør kan nå din målgruppe i forskellige situationer: Når der spises morgenmad, under transport, under arbejde, i frokostpausen, på vej til gøremål i weekenden osv. 

I forbindelse med annoncering på radio har du mulighed for at både vælge lokale samt landsdækkende kampagner i et brandsafe miljø.  

Vil du optimere dine brandingaktiviteter?

Ring eller send en mail - så tager vi en uforpligtende snak.