Design og UX

Oplevelser, business og brands

Strategi & Business design

UX og design forbindes med fængende og friktionsløse oplevelser samt udvikling af nye produkter og services. Imidlertid er vores arbejde med strategisk ledet transformation og digital innovation ligeledes forankret i design og i design-thinking metodikker. 

Forretningsmodeller er ikke statiske og strategier ikke vilkårlige, men forankret i hypoteser om behov og marked. Disse bør udfordres og trykprøves, hvilket forudsætter eksperimenter og indsigter i kundeadfærd såvel som forståelse for organisationens workflow og kompetencer. Design og strategi går derfor hånd i hånd.

Ved at koble design med forretningsanalyser, kan vi sammen med jer udfordre business casen og gennemføre en succesfuld digital transformation.

Metroselskabet

 

 

 

Vega

 

 

 

Service Design

Service Design er organisering og optimering af den totale serviceoplevelse i et samspil mellem fysiske og digitale touch points. Det afgørende for resultatet er kontekstuelle kundeindsigter og opsamling af adfærdsdata via online tracking, felt- og observationsstudier. Dermed har vi mulighed for at designe services og kundeflow med respekt for situationen og det individuelle menneske, der shopper 10 minutter inden lukketid med et barn på armen.

Vi ved, hvad der skal til for at skabe en helstøbt servicering på tværs af kontaktpunkter. Vi hjælper med at afdække jeres kunders behov gennem brugercentrerede metoder; Data crunching og mapping af brugerrejserne 

Det skal være let for kunderne at finde den information, de har brug for - også selvom metronettet er vokset. (...) 
Det er en flot visuel løsning, der skaber enkelthed og helhed i den samlede brugeroplevelse.

- Lise Hein, kommunikations- og marketingchef i Metroselskabet

Brand Design

Et brand har en sammenhængende visuel identitet. Et fedt brand leverer et klart promise samt stærke value propositions. Og indimellem går vejen til forbrugernes hjerte gennem etablering af helt nye services, der løser kundernes pains. 

Novicell hjælper med at identificere og aktivere brandpotentialer. Vi arbejder med storytelling, visuel identitet, brand alignment og identifikation af unikke propositions. Resultatet er en tydelig forventningsafstemning, troværdighed og styrkede relationer. 

Platformen giver virkelig en realistisk fornemmelse af, hvordan byggeriet kommer til at se ud – ikke bare fra en tilfældig lejlighed på 40. etage, men hele vejen rundt. Og det er afgørende for salget, at vi nu proaktivt kommer de interesserede købere i møde.

- Rune Kilden, byudvikler hos Kilden og Hindbye

Produktdesign

Et eminent produktdesign lever op til både kundens og forretningens behov. Det kræver en indsigt i psykologi, forretningen og teknologier, der enabler oplevelsen.   

Vi sikrer et produktdesign, der er brugervenligt både set fra et emotionelt og rationelt synspunkt. Metodemæssigt trykprøver vi produktets funktionalitet gennem co-creation med kunder, prototyper, brugerinvolvering og markedsvalidering. 

Nordic Hiit

 

 

 

Skagen Food

 

 

 

Læs Jacobs blogindlæg om kundecentricitet og Design Thinking

 

Læs blogindlægget her

Har du lyst til at høre mere?

Jeg sidder klar til en snak om, hvordan digitalt design kan skabe mere forretning for din virksomhed