Optimering af applikationer
Alle applikationer, der indhenter eksterne data om priser, produkter, recepter, lagerstatus mv. er blevet forbedret.
Webapoteket.dk gør det nemt for danskerne at handle apoteksvarer i en travl hverdag
Webapoteket.dk har gennem årene udviklet sig til at være et fuldt ud digitalt apotek, hvor du kan hente recepter samt handle medicin og apotekervarer. Dem kan du enten få sendt hjem til døren eller afhente i en forretning - smart ikke?
Et samarbejde mellem Webapoteket.dk og Dansk Supermarked Group gør det nu muligt at afhente receptpligtig medicin og håndkøbsmedicin i den nærmeste Føtex eller Bilka via SwippBox.
Med samarbejdets tilblivelse opstod der et behov for at effektivisere det eksisterende check-out-flow og pakkeflow samt forbedre den centrale indkøbskurv og ordrebehandling, der nu skulle på tværs af flere betalingssteder. Derfor gik Novicell i gang med en omfattende optimering af Webapoteket.dk.
Novicells optimeringsarbejde har betydet, at Webapoteket.dk nu kan håndtere 100 gange så mange samtidige brugere på tværs af betalingsstederne - med de samme servere. Shoppen leverer også søgeresultater samt indhenter og bearbejder data hurtigere end nogensinde før.
Resultatet er, at Webapoteket.dk nu kan fremvise real time produktdata - så som priser, lagerstatus og produktkategorier - på samtlige webshops samtidigt.
Novicell har et vedvarende samarbejdet med Webapoteket.dk om at optimere webshoppen, understøtte forretningens skalerbarhed og øge brugervenligheden.
Alle applikationer, der indhenter eksterne data om priser, produkter, recepter, lagerstatus mv. er blevet forbedret.
Whitelabel-sites til Dansk Super Marked Group bygget i Umbraco med centrale, skalalerbare mikcoservices.
Løbende bliver SEO og SEM optimeret samtidig med, at der arbejdes med personificering af nyhedsbreve.
Brugervenlighed og kundeoplevelse er fokus for den IT-strategi, der skal sikre forretningens vækst. Det kommer bl.a. til udtryk i det kurveflow, der er opbygget på webshoppen:
Når en kunde går ind på sitet for at handle, kan vedkommende logge ind med sit Nem-id eller med et kundeklublogin, der er tilknyttet Nem-id. På grund af integration til den offentlige receptserver og tilskudsserver kan kunden se sine recepter og få fratrukket et eventuelt tilskud fra sin bestilling med det samme. Derfor er prisen på varerne i kurven konstant opdateret - takket være den effektive datahåndtering.
På Trustpilot får Webapoteket.dk i gennemsnit 9,5 stjerner ud af 10. Udover god kundeservice er det den lynhurtige levering, der bliver nævnt i kundernes reviews. Det er der en ganske god grund til, for der er gjort en stor indsats for at få et stærkt pakkeflow.
Når kunden først har afgivet sin ordre ved kassen, havner den i et apotekersystem (ERP), hvor den vurderes af en farmakonom, som kunder i øvrigt kan få personlig vejledning af under købsprocessen. Herefter ryger ordren tilbage til Webapoteket.dk, som printer en pluk-følgeseddel. Her er pakkesedlen allerede er genereret, og bliver derfor sat direkte på pakken. Stregkoden scannes, pengene trækkes ved den enkelte betalingssted og EDI (elektronisk samhandeldata) overføres til den pågældende leveringsservice - og vupti; pakken er klar til at blive bragt ud til kunden eller den nærmeste Føtex eller Bilka.
Den vedvarende optimering af Webapoteket.dk betyder en mere effektiv webshop og en bedre brugeroplevelse, hvilket afspejler sig i resultaterne.
Gns. stigning i konverteringsraten
Større omsætning
Flere konverteringer fra tablet
Aug-sep 2016 sammenlignet med aug-sep 2015
Webapoteket.dk valgte i samarbejde med Novicell at udvikle en dedikeret kampagnestrategi, der skulle løfte salget og skabe nye leads i forbindelse med Black Friday 2017.
Målet var en multichannel strategi med distribuering af ensartede budskaber på flere kanaler for at skabe liv i hele kampagneperioden.
Strategien blev bygget op i 4 faser - 3 faser før Black Friday og én på selve dagen. Ved at give hver fase et unikt og differentieret budskab, der langsomt afslørede de udvalgte tilbud og procenter sparet, skabte vi et spændende og dynamisk univers, der løbende ledte besøgende til en kampagne-specifik landing page. På den måde forsøgte vi at varme Webapotekets kunder op og fastholde deres interesse i kampagnen.
Kanalerne var en email-kampagne samt online annoncering på Facebook og Google, der matchede de unikke budskaber fra hver fase. Ved at bruge selektiv udvælgelse af segmenter gennem remarketing og annoncering målrettet interesser, lykkedes det at generere nye leads samt skabe øget trafik til websitet gennem hele kampagnens løbetid.
Resultatet af kampagnen er ikke til at tage fejl af - en eksplosiv vækst i både antal sessioner på landingssiden, omsætning i webshoppen og erhvervelse af nye medlemmer til Webapotekets kundeklub.
(tal for Black Friday 2017 sammenlignet med 2016)
flere sessioner
større omsætning
stigning i konverteringsrate
flere nye klubmedlemmer
Satsningen var selvfølgelig væsentlig større end året før økonomisk. Men for at sætte det i perspektiv, så er det dobbelt så mange besøgende, som Webapoteket nogensinde har haft på én dag. Og 10 gange så høj omsætning.
Har du spørgsmål til vores samarbejde, kan du blot sende mig en mail.