Om opgaven
VisitAarhus er Østjyllands officielle turistorganisation, der har til formål at medvirke til at udvikle turismen i Aarhus og Djursland og at markedsføre Aarhus og Djursland som ferie- og rejsemål.
I takt med en øget digital bevidsthed ved VisitAarhus og mange nye digitale muligheder, fulgte dog også en klassisk udfordring, som mange virksomheder oplever: De digitale indsatser skal prioriteres og der skal findes og allokeres ressourcer til at realisere dem. Og i erkendelsen af, at der var behov for at tage et stort skridt på det digitale område, valgte VisitAarhus Novicell som strategisk samarbejdspartner til at udarbejde en ny digital strategi.
Ønsket med strategien var at understøtte hele forretningen – fra hvervning af flere gæster til destinationen over servicering af gæsterne under opholdet til et løft af det digitale på konferenceområdet. Derudover var der også et ønske om, at strategien skulle understøtte, hvad det vil kræve af nye systemer internt såvel som eksternt og hvordan VisitAarhus fremadrettet skal arbejde med det nye digitale fokus.
Et struktureret metodeapparat som afsæt for den nye digitale strategi