Nyt content-univers supplerer velfungerende webshop

VILA

VILA MOMENTS inspirerer brugeren og gør brandet levende ved at placere designet i en større sammenhæng

VILA er et dansk modebrand med over 110 europæiske retail kædebutikker. Som en del af Bestseller Koncernen er VILAs webshop en velfungerende e-commerce løsning, centralt styret fra Bestsellers afdeling i Holland. 

VILA ønskede dog større fleksibilitet og ville gerne kommunikere med deres brugere på en anden måde end via webshoppen. I samarbejde med Novicell opbyggede VILA derfor et separat content univers - VILA MOMENTS - der supplerer e-commerce løsningen med inspirerende og mere redaktionelt indhold. Variationen på content sitet er også med til at differentiere brandet fra de øvrige BESTSELLER brands, der har samme webshop-design.

Indhold, der inspirerer brugerne

På VILA MOMENTS smelter mode, livsstil, rejser og personlige historier sammen - som man kender det fra modemagasiner. Konceptet har VILA og Novicell skabt i fællesskab. 

Visionen var et enkelt, lyst og elegant design som rammen for de mange fotos, videoer, instagramfeeds og gæsteindlæg fra europæiske modebloggere.

Som VILA ønskede, kan brugeren nu gå på opdagelse og lade sig inspirere af at se produkterne i en større kontekst.

Novicell ramte plet i forhold til både koncept og platformens funktionaliteter. VILA MOMENTS har løftet brandet og skabt et univers rundt om produkterne, som knytter forbrugeren tættere på os.

Annette Hyttel Vestergaard, International PR ansvarlig hos VILA

Digitalt design

VILA ønskede at fange deres særlige stemning på det nye content site. Selvom designet er enkelt og lyst, er der stadig mange detaljer at udforske. Målet var et elegant udtryk på både små og store skærme.

Umbraco Platform

Sitet er opbygget i fleksibel grid-struktur, og bannere og andre indholdsdele kan genbruges på tværs af sitet. Den intuitive brugerflade gør det nemt for VILA at sammensætte de forskellige typer indhold.

Samspillet med andre kanaler

VILA MOMENTS har integreret produktbanner med sæsonaktuelle varer og linker naturligvis også direkte til webshoppen og kundeklub. Brugeren kan også hente inspiration fra VILAs internationale Instagramfeeds

Har du spørgsmål til løsningen?

Send mig en mail, og jeg vil svare på alle dine til vores løsning til Vila.