Moderne og brugervenligt intranet

TDC MyStore

Ansatte i TDC-butikker landet over bruger intranettet MyStore hver dag.

Praktisk anvendelig app

TDC MyStore er et moderne intranet, der sikrer vidensdeling, synergi og overblik på tværs af alle landets TDC-butikker.

TDC MyStore er bygget som en fuldskærms-app til tablet, da det er butikkernes foretrukne device. Men selvfølgelig fungerer det også på PC. Designet af intranettet er holdt enkelt med funktionspanaler og swipe-funktioner. Det gør MyStore nem at anvende for de butiksansatte, hvilket har været altafgørende for dets udbredelse i de mange TDC-butikker.

Platformen er bygget i Umbraco 7.2 med anvendelse af Ajax, der sikrer en hurtig sidevisning. 

Tværgående samarbejde

MyStore opfordrer i høj grad til interaktion på tværs af landets butikker, men også mellem butikkerne og hovedkontoret. Styringen af intranettet sker nemlig både centralt fra TDC-kontoret og fra de enkelte butikker.

Hovedkontoret kan gøre informationer tilgængelige for samtlige TDC-butikker såsom nyheder, links, driftsstatus samt informationer om medarbejdere og åbningstider. Fra hovedkontoret er det også muligt at oprette tjeklister og opgaver til enkeltbutikker - f.eks. når nye butikker skal gøres salgsklare.

På den anden side kan butikslederne administrere opgaver inden for den enkelte butik. De kan også melde systemfejl til hovedkontoret eller bidrage med erfaring og inspiration fra egen butik til andre. Det kan f.eks. være ideer til dekorationen af butiksvinduer. På den måde bliver intranettet en platform for vidensudveksling butikkerne imellem.

De butiksansatte har ikke samme muligheder for at redigere i indholdet, hvilket skal sikre intranettets overskuelighed og dermed dets værdi som arbejdsredskab.

Vi er rigtig glade for resultatet. Butikkerne har taget godt imod MyStore og har allerede en del gode ideer til fremtidige tilføjelser – og det er jo et godt tegn, at de lader sig inspirere til nye optimerede processer og værktøjer.

Benjamin Graham, TDC

Det bestod samarbejdet af

Samarbejdet med Novicell indebærer en webapplikation bygget i Umbraco optimeret til tablet og PC.

Umbraco-platform

Intranettet er bygget i Umbraco med anvendelse af Ajax.

Webapplikation til tablet og PC

Tablets er butikkernes foretrukne device og derforer intranettet først og fremmest optimeret hertil.

App-inspireret design

Intranettet er designet som en app med funktionspanaler og swipe-funktion.

MyStore forenkler arbejdet

Den fleksibilitet, som TDC MyStore giver de ansatte, gør arbejdsgangen i butikkerne mindre kompleks. Når opgaver og informationer samles ét sted, og alle medarbejderne kan tilgå dem her, sker en stor del af arbejdet med at koordinere og vidensdele helt automatisk.

For butikslederen betyder det, at han kan udføre administrativt arbejde uanset lokation og nemt kan danne sig et overblik. Samtidig kan de øvrige medarbejdere i større grad arbejde fokuseret med enkeltopgaver og altid tilgå informationer, som er nødvendige i det daglige arbejde.

Resultaterne

TDC MyStore bliver anvendt af 400 ansatte hver dag til at oprette, administrere og tilgå opgaver, nyheder, huskelister og andre informationer.

400

butiksansatte bruger dagligt TDC-intranettet

50+

butikker landet over samarbejder via intranettet

90

indlæg oprettes hver måned på opslagstavlen i MyStore

2016

Er du interesseret i at høre mere om projektet?

Send mig en mail, hvis du gerne vil videre mere om TDC's intranet og udviklingsprocessen.