Digital platform, design og marketing

Small Danish Hotels

Danmarks største hotelkæde vil være mere end bare et bookingsite.
Med en ny digital platform er ambitionen at være landets bedste værter – også online.

Small Danish Hotels er en frivillig landsdækkende kæde af udvalgte hoteller, kroer, slotte og herregårde. Kæden er tidligere kendt under navnet Danske Kroer og Hoteller og tilbyder samlet 4.500 værelser til danske og udenlandske turister.

I begyndelsen af 2017 gik Small Danish Hotels i luften med en ny digital platform med fokus på brugeroplevelsen og et nyt loyalitetskoncept.

Nyt loyalitetskoncept belønner direkte booking

Med den nye platform tager Small Danish Hotels kampen op med de internationale bookingsites og vil motivere gæsterne online til at booke direkte hos hotellerne. På den måde kan de og gæsterne dele besparelserne, hvilket er til fordel for begge parter.

Metoden er en videreudvikling af hotelkædens eksisterende loyalitetskoncept, Benefits, med et nyt pointsystem, der præmierer alle direkte bookinger på den fælles Small Danish Hotels digitale platform. De optjente point kan gæsterne bruge i pointshoppen eller til betaling af nye ophold, gaver eller restaurantregninger – på tværs af hotellerne.

De bedste byggesten

Disse forskellige teknologier bidrager alle til en bedre brugeroplevelse.

Hurtig data via Redis

Produkterne vises allerede i selve bookingformularen, dvs. brugeren skal ikke videre til en underside for at vælge opholds- og værelsestype.

Angular forbedrer performance

Framework forbedrer loadtiden og binder front-end komponenter sammen via JavaScript.

Brugervenligt Umbraco 7

Open-source CMS’et er valgt pga. generel god performance, muligheder for integration og den brugervenlige og fleksible backend.

Det gode værtskab

Kerneværdierne hos Danmarks største hotelkæde er centreret om det gode værtskab. Men hvordan udleves visionen online? Gæsterne skal føle sig velkomne og i trygge hænder - ikke bare under selve opholdet, men allerede på den digitale platform. Det kræver fokus på brugeroplevelsen af websitet.

Designet er på én gang moderne og hyggeligt og rummer masser af farver og fotos, hvilket giver Small Danish Hotels mulighed for at variere efter årstiden. Den stemningfyldte inspirations-del kommer også brugeren i møde med tværgående emner som badehotel, vinterferie, slotsophold osv.

Lad dig inspirere

Verden er digital, og derfor giver det også mening at ophøje vores digitale tilstedeværelse til omdrejningspunkt for alle vores øvrige marketingsaktiviteter - også de offline. 

Platformen kommer de danske hoteller i møde, hvor mange af dem betaler store summer for at være til stede på internationale bookingportaler, mens de i virkeligheden hellere vil bruge pengene på at give gæsterne gode oplevelser.

Jørgen Christensen, Direktør i Small Danish Hotels

Tivoli ligger 7,8 km fra hotellet

Platformen er integreret til bookingsystemet i relation til de enkelte hotellers tilbud af ophold, værelsestyper og ekstra tilkøb.

Derudover præsenterer brugeren for nærmeste attraktioner, der ligesom de enkelte hoteller har unikke sider med masser af data integreret fra ekstern partner. Bl.a. afstanden til det valgte hotel.

Prøv selv at booke hotel

360 graders digitalt samarbejde

Efter adskillige år som online marketingleverandør til Small Danish Hotels, havde Novicell solid forretningsindsigt samt det optimale datagrundlag at bygge den nye platform på.

Samarbejdet er nu udvidet til også at omhandle webudvikling, arkitektur og integration, samt konceptudvikling og design. Faktisk også offline marketing, hvilket i 2017 oftest tager udgangspunkt i det digitale design - ikke omvendt, som var tilfældet tidligere.

Vil du vide mere om løsningen eller samarbejdet?

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere om design & koncept, markedsføring eller platformen til Small Danish Hotels.