Måltidskasser

Skagenfood

Ny frontend og fokus på måltidskasser giver øget trafik og omsætning

Opgaven

Skagenfood har længe været kendt som Danmarks førende leverandør af friskfanget fisk leveret til din hoveddør. Men nu er kampen også gået ind i jagten på det stigende marked for måltidskasser. De bliver leveret i samme høje kvalitet, som man kender fra fisken, og med nemme og lækre opskrifter lavet af Skagenfoods egne dygtige kokke.

Med den målsætning ønskede Skagenfood mere trafik og øget konvertering specielt på måltidskasser, og til det skulle der i første omgang bygges en ny frontend med forbedringer i UX. Til opgaven valgte Skagenfood at arbejde sammen med Novicell.

Det bestod samarbejdet af

Design

Billedbåret, moderne og dynamisk design til målgruppen.

Frontend

Ny frontend med fokus på performance og brugeroplevelse.

UX

Brugeren i fokus med ny menustruktur og sticky filter.

Nyt design

Til Skagenfood skabte Novicell et billedebåret og moderne design med masser af plads til storytelling og implementering af video. Udtrykket er dynamisk og levende og henvender sig til målgruppen, som sætter pris på kvalitet i udtrykket.

Med store, appetitlige billeder skrues der helt op for food appeal i det nye design. Samtidig sikrer den helt nye menustruktur og et smart sticky filter en forbedret brugeroplevelser over hele sitet.

Succes i samspillet mellem elementer

Det nye site til Skagenfood er bygget headless oven på en eksisterende Umbraco-platform, og frontenden er lavet som en SPA (Single Page Application) i de to frameworks Vue.js og Nuxt.js. Det betyder maksimalt fokus på performance og brugeroplevelsen på siden.

På content-delen er Skagenfoods stærke ønske om tydelige USP´er nu blevet indfriet. Herudover er CTA´erne nu blevet tydelige og optimerede, og der er skabt et helt nyt checkout flow. UX-optimeret design og frontend blev efterfulgt af en massiv SEO-indsats, og tilsammen har dette haft stor effekt på både trafik og konverteringer.

80%

flere sessioner

125%

flere nye brugere

24%

øget omsætning

Måltidskasser

Et af ønskerne fra start var at styrke Skagenfoods position på markedet for måltidskasser. Derfor har denne del fået ekstra fokus, og universet er blevet udvidet med nye filtreringsmuligheder, lækre billeder og overskueligt galleri, hvor alle kasser præsenteres med de vigtigste USP'er.

I måltidskasse-universet finder man både den klassiske med fisk, en ny vegetarkasse og en heat & cook til de magelige.

Se det nye måltidskasse-univers

”Novicell har været meget imødekommende og smidige igennem hele processen, der har krævet en del af alle parter, da moderniseringen af vores hidtidige platform nødvendiggjorde en del udredninger og nyudvikling. Den forbedrede frontend, der nu er sat i søen, er vores første skridt sammen. Vi glæder os til rækken af kommende forbedringer, der er lige om hjørnet, som vil løfte kundeoplevelsen yderligere.”

Peter Bagge, Medejer, Skagenfood

Vil du vide mere om løsningen og hvordan et nyt design kan forbedre din bundlinje?

Så kontakt mig for en snak om, hvad vi mener, vil være relevant for din løsning.