Ny Umbraco platform

Sinclair Pharma

Sinclair Pharma er en farmaceutisk virksomhed, der producerer forskønnende hudplejeprodukter. Som farmaceutisk virksomhed i krydsfeltet mellem pleje og medicin er deres ambition at levere et højt niveau af kvalitet og tryghed til kunden gennem effektive og minimalt invasive hudbehandlinger, der giver et naturligt udseende. Sinclair Pharma opererer i både Europa, Mellemøsten, Asien, Nordamerika og Brasilien og ledte efter en partner, der kunne hjælpe med at styre virksomhedens online-tilstedeværelse på tværs af disse markeder. Både på virksomhedens "corporate"-website, på brandede produkt-sites og på forbruger-sites. Løsningen skulle hurtigt og effektivt rulles ud på flere sprog i forskellige lande.

Ønsker og anbefaling

Efter en indledende scoping workshop med det spanske team og det globale marketingteam var det klart for Novicell, at Sinclair Pharma havde behov for en løsning, der kunne øge interessen for deres produkter og samtidig forklare, hvordan deres behandlinger fungerer. For at kunne imødekomme det, anbefalede Novicell Umbraco som Content Management System (CMS) med Novicells best-practice produkt, Umbraco Premium.

Ambition

Det var centralt for Sinclair Pharma at skabe opmærksomhed og tillid til deres behandlinger, hjælpe forbrugeren med at tage valget om den rigtige behandling og samtidig gøre det nemt for forbrugeren at finde den nærmeste klinik.

Flere websites i samme CMS

Det var tydeligt for Sinclair Pharma, at de havde brug for et simpelt CMS, når både deres eget website, en bred vifte af brandede produkt websites og forbrugersider skulle kunne styres samtidigt. For at løse problemet valgte Sinclair Pharma at følge Novicells anbefaling om at bruge Umbraco Premium.

Lovmæssige krav 

Det var vigtigt for Sinclair Pharma at have et CMS, der kunne indeholde forskelligt lokalt indhold som eksempelvis lovgivningsmæssige krav. Som virksomhed indenfor medicinalindustrien har hvert land nemlig forskellige love, regler og forskrifter. Dette kunne understøttes af Novicells Umbraco Premium produkt, som hjælper Sinclair Pharma med at være juridisk kompatibel på tværs af landegrænser.

Løsning

Flere typer websites

Under workshoppen identificerede Novicell et behov for flere typer af websites til de ikke-brandede, brandede og Sinclair Pharmas eget website. Hvert website havde behov for egen visuel identitet, da formål og målgruppe afveg fra hinanden på de forskellige sites.

De ikke-brandede websites er bygget op som et magasin, hvor forbrugeren kan se de forskellige typer af behandlinger. Disse sites sigter mod at skabe bevidsthed, så forbrugeren kan træffe valg om den rigtige behandling.

De brandede websteder har til formål at uddanne og forklare, hvordan et specifikt brand eller en specifik behandling fungerer. Her viser tidligere kunder deres historie og transformation.

Endeligt fortæller Sinclair Pharma på deres corporate website deres historie og introducerer forbrugeren til alle de forskellige produkter og behandlinger de tilbyder.

Hjælp til at øge trafikken til forskellige websites

Sinclair Pharma havde et ønske om at øge trafik og engagement. Novicell har fokuseret på søgemaskineoptimering i den proces og det har skabt stigende trafik og engagement. Sinclair Pharma har nu en portefølje af websites, hvor Novicell hjælper med at løse flere trafikskabende opgaver.

Nogle af de aktiviteter, som Novicell udførte var opdatering og omdirigering af links, tilpasning af tyndt indhold samt justering af metadata. Disse resultater bidrog sammen til forbedrede resultater.

Nøglefunktioner

Nyt website på få dage, ikke måneder

Et krav fra Sinclair Pharma var, at det skulle være let at udrulle nye websites i de forskellige lande. Umbraco Premium gør det nemt og enkelt at gøre det i løbet af nogle dage og ikke måneder. CMS'et fungerer altså som et aktivt værktøj, som det globale marketingteam kan tilbyde de forskellige regionale marketingteams.

Læs mere om Novicell Premium.

'Før og efter' slider

En af nøglefunktionerne på skønhedsklinikkers website er tidligere kunders billeder fra før og efter deres behandling, fordi det er relaterbart og kan hjælpe med at opbygge tillid. Novicell udviklede derfor en slide-funktion, hvor de besøgende kan trække frem og tilbage i billederne og dermed se udviklingen.

Clinic finder

Når forbrugeren har besluttet sig for en behandling, kommer "the clinic finder" i spil. Det er en integreret løsning, der hjælper forbrugeren med at finde den nærmeste kliniks adresse og kontaktoplysninger. Alle klik og interaktioner trackes på de forskellige websites og bliver rapporteret til Sinclair Pharma. Novicell og Sinclair Pharma kan på denne måde optimere og gøre disse indsigter til forretningsdrivere.

Resultater

 

76%

Stigning i nye brugere på 4 måneder

70%

Stigning i nye sessioner

Med det nye websted er vi i stand til at vise, hvordan vores æstetiske behandlinger fungerer og fremhæve vores partnere. Vi har fået et effektivt CMS, der understøtter behovene hos vores regionale teams og en meget mere brugervenlig oplevelse for slutbrugeren. Men vigtigst af alt er vores digitale forretningsmodel blevet en ægte forretningsdriver.

Dave Baldwin, Head of Digital, Sinclair Pharma

Fortsat samarbejde

Siden den første website lancering har Novicell og Sinclair Pharma arbejdet tæt sammen for at øge trafikken og udbygge løsningen. I 2020, har vi udrullet adskillige nye hjemmesider og forbedrer løbende de allerede eksisterende websites.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at optimere din digitale forretning?  

Du er velkommen til at række ud til mig.