Shared

Ny grafisk identitet - udviklet på 14 dage

Shared er et for nyligt etableret fælles serviceselskab, som består af Aarhus Vand, Odder Spildevand, Favrskov Forsyning og Syddjurs Spildevand. Formålet med det fælles serviceselskab er at skabe en samdrift af en række standardiserede opgaver og ydelser. 

Da Shared havde behov for en grafisk identitet bestående af logo og webdesign, kontaktede de Novicells designafdeling. Løsningen skulle leveres inden for kort tid, og vi påtog os opgaven om at have en grafisk identitet og et site klar inden for bare 2 uger. 

4 virksomheder - et datterselskab med én fælles identitet 

Udfordringen ved opgaven var at skabe en fælles identitet, som alle 4 virksomheder, der indgik et samarbejde, kunne identificere sig med. Da alle virksomhederne havde deres eget brand i forvejen, var opgaven at skabe en balance, hvor Shared A/S identiteten skulle binde de 4 virksomheder sammen uden at minde for meget om de øvrige.

Fokus for Novicell har derfor været at skabe en identitet ud fra stikordene fællesskab, udvikling og samarbejde.

 

En minimalistisk tilgang

Identiteten måtte ikke associeres med, eller læne sig op af, nogen af de eksisterende brands. Vand – som ellers er den egentlige fællesnævner – måtte heller ikke træde for tydeligt frem. Derfor var det vigtigt at holde stilen enkel.

Bomærket, som sådan et symbol kaldes, giver associationer til både en dråbe, en flamme og en blomst i udspring. Eksempler der alle er en form for udvikling.

Tankerne bag Shareds identitet har været at skabe et rent og minimalistisk udtryk, hvor billedbrug, tekst og symbol går op i en højere enhed. På grund af den minimalistiske tilgang er symbolet outlined i stedet for med fyldfarve, og den blå/grønlige farve på sitet sammen med det rene og hvide vil skabe et roligt og minimalistisk udtryk.

Vil du høre mere om løsningen?

Kontakt mig og hør mere om vores løsning for Shared