SEGES

Nyt navn kræver benhård søgemaskineoptimering

SEGES er det nye navn for Videncentret for Landbrug og Videncenter for Svineproduktion, der fra årsskiftet har udgjort en ny, samlet virksomhed. Navneskiftet har også krævet et nyt fokus på SEO.

SEGES skaber løsninger til fremtidens landbrugs- og fødevareerhverv og fokuserer på at identificere de forretningsmæssige potentialer i landbruget, så de danske landmænd og gartnere får de bedste redskaber til at drive deres virksomhed økonomisk rentabelt og på en måde, der samtidig tilgodeser miljø og dyrevelfærd. I arbejdet med at øge eksponeringen af SEGES i søgemaskinerne har SEGES indgået et samarbejde med Novicell.

Vi kendte lidt til Novicell i forvejen, og da vi vidste, at de havde stærke SEO-kompetencer, var det naturligt, at valget faldt på dem som samarbejdspartner

Nicolai Fog Hansen, leder i Koncern Digital hos SEGES

Indholdet tilpasses ny identitet

Optimeringsarbejdet tog udgangspunkt i den tekniske del af den eksisterende opsætning, som skulle få SEGES til at ranke bedre i forbindelse med virksomhedens online tilstedeværelse.

Novicells SEO-konsulenter har derfor arbejdet fokuseret på titler og metabeskrivelser på websitet, som er tilpasset virksomhedens nye navn og identitet. Det har desuden ledt til en naturlig prioritering af søgeord, som virksomheden skal ranke højt på. 

Duplicate content er en barriere for resultaterne

Desuden satte Novicell fokus på den store mængde af duplicate content på tværs af virksomhedens forskellige domæner, bl.a. LandbrugsInfo og Videncenter for Svineproduktion, så flere af disse sites fremover vil blive indekseret højt. 

Det har også stillet krav til SEGES' arbejde med linkbuilding, både internt, eksternt og mellem websites for at sikre placeringer. 

Optimeringsprocessen er bundet op af en fuld opsætning af Google Analytics, hvor resultaterne er i fokus. Det sikrer gennemsigtighed, så SEGES selv kan følge med i udvikling og effektmåling.

Vil du høre mere om løsningen?

Kontakt mig og hør mere om SEGES' løsning