Optimering af UX, design og online brand

Revlon

Med over 80 års erfaring i at levere kvalitetskosmetik, hudpleje, dufte og andre plejeprodukter til sine kunder, er Revlon et af ​​de mest etablerede kosmetiske brands i verden. Revlon har hovedkontor i New York, driver forretning over hele kloden og er verdensledende inden for flere forskellige områder. Virksomheden er kendt for sin opmuntrende og innovative vision, der hylder kvinder og inspirerer dem til at udtrykke sig gennem glamour og skønhed.

Som del af denne vision har Revlon udvidet med et nyt forretningsben, kendt som Revlon Professional. Det har til formål at give iværksættere inden for skønhedsbranchen produkter til at styrke deres forretning og  transformere arbejdet i branchen.

Udfordring

Da Revlon bemærkede, at det nuværende Revlon Professional-website ikke kunne formidle deres vision, henvendte Revlon sig til Novicell med det formål at styrke deres online branding og øge indsatsen i deres marketing- og salgskampagner. I processen havde Revlon et mål om at oprette en online contenthub, der kunne fremvise alle visuelle aktiver og marketingmaterialer i samspil med en fornyet og forbedret kunderejse.

Novicells løsning

 

Det blev hurtigt klart, at kommunikationen af ​​Revlons online brand var det vigtigste element i deres forretning. Da deres daværende løsning ikke var i stand til at leve op til visionen for virksomheden, leverede Novicell et komplet re-design af alle on-brand visuelle aktiver for at lette deres brandkommunikation.

 

 

Revlons daværende web-design var heller ikke skalérbart i forhold til størrelsen på deres kampagner, og derfor var det heller ikke kompatibelt med forretningens sociale interaktioner. Dette fik Novicell til at genskabe Revlon som en dynamisk platform, der leverer både salgs- og marketingresultater gennem et visuelt re-design.

Novicell var i stand til at oprette et online content hub, der kunne rumme alle on-brand kreative aktiver og give Revlon Professional fleksibiliteten til at fremvise og styre omfanget af deres marketingindhold.

 

 

 

 

 

Gennem hele processen opretholdt Novicell en brugerfokuseret tilgang og koncentrerede sig om processer inden for UX og design for at sikre et websted, der var fleksibelt nok til at arbejde på tværs af alle enhedstyper på flere sprog.

Samarbejdets højdepunkter



Brand innovation og kommunikation

 

Re-design af on-brand visuelle aktiver

 

Maksimal brugervenlighed gennem en forbedret kunderejse

Strategi med brugeren i centrum

I skønhedsindustrien, hvor high-fashion billeder og visuel historiefortælling er i højsæde, tager Novicell også del i produktionen af ​​et fuldt konceptdesign til Revlon. Et af Revlons største krav er at skabe en håndgribelig visuel løsning. Ved at tilpasse sig branchens behov var Novicell i stand til at levere en visuelt specifik designløsning, som er skræddersyet til kundens behov. Det resulterede også i, at Novicell levede op til Revlons forventninger og fik en hurtig godkendelsesproces.

Fortsat samarbejde

Det opdaterede Revlon Professional website forventes lanceret i marts 2021. Novicells samarbejde med virksomheden fortsætter dog fremadrettet.

Vil du høre mere om løsningen til Revlon?

Eller er du interesseret i at vide mere om UX eller design? Så er du velkommen til at kontakte mig.