Commerce, kampagner og integration

Pilgrim

Ny skalerbar commerce-platform til dansk smykkegigant rækker ud efter hele Europa med stor online markedsføringsindsats.

Da Pilgrim fik behov for at skalere forretningen og optimere den eksisterende webshop, valgte det danske smykkebrand at bygge et helt nyt website.

Til opgaven valgte Pilgrim Novicell som partner til både design, frontend, backend, drift og online marketing. Udgangspunktet for samarbejdet var Pilgrims forretning, og en skalerbar løsning var et af nøgleordene fra start. Med 6 sprog, nationale kampagner, forskellige valuta, forbrugervilkår og meget andet landede løsningen på en Shopify-platform med integrationer, som egner sig godt til et commerce-site som Pilgrims.

Webshop

En velfungerende webshop er omdrejningspunktet i den nye løsning, som giver mulighed for både kampagner og rabatkoder.

Online annoncering

En stor online marketingindsats tæller blandt andet kampagner på sociale medier, i Google AdWords og via Google Shopping.

Shopify

Shopify var den oplagte platform til Pilgrims commerce-løsning med international tilstedeværelse, integration til AX og store mængder data.

Skalerbar platform på flere sprog

Tidligere har Pilgrim kun haft en dansk webshop, men med stadig flere udenlandske kunder gav det mening at klæde sitet på til hele det europæiske marked.

I stedet for kun at have domænet pilgrim.dk med engelsk content har hvert land således fået sit eget site under pilgrim.net: de.pilgrim.net, gb-, se- osv. Derudover findes domænet pilgrim.dk stadig med dansk content. 

Øget trafik

De seks sprogsider har desuden den fordel, at de har en positiv SEO-effekt og dermed forbedrer websitets performance i Googles søgeresultater. Det skyldes tagget "hreflang", som sørger for værdioverførsel mellem de forskellige sider. Samtidig fortæller tagget Google, at indholdet ligger på flere sider, og man undgår dermed SEO-problemer med duplicate content. Dette har resulteret i, at den organiske trafik til pilgrim.dk i november/december 2017 steg med 33% sammenlignet med samme periode sidste år. 

Lækkert design

Den nye løsning krævede også nyt design. Her lyttede vores designafdeling til Pilgrims ønsker og skabte et overskueligt, enkelt og visuelt tiltalende univers, der matcher smykkebrandets identitet.

Integration til nyeste version af AX

Dynamic AX er et ERP-system, der taler sammen med kassesystemerne i de fysiske butikker. Derfor betyder integrationen til AX, at Pilgrim løbende kan ændre sortimentet og hele tiden holde webshoppen opdateret. Systemet kører hver nat og sørger for, at produkter og rabatter er opdateret.

Den nyeste version af AX kører med en channel database, og det er gennem denne, at ERP-systemet og sitet er integreret med hinanden. Databasen omfatter produkter, priser og rabatter.

Besøg Pilgrims nye site

Samarbejdet med Novicell har lige fra start været effektivt og resultatskabende. Novicell har med deres forretningsforståelse og agile tilgang til projektet løftet vores digitale tilstedeværelse markant. Omsætningen er mere end fordoblet, og integrationen til vores ERP har løftet hele vores forretning. Vi glæder os meget til det fremtidige samarbejde.

Hjalde Markvad, IT Project Manager, Pilgrim

Kollektioner, kampagner og rabatter

Ligesom resten af modebranchen skifter Pilgrim løbende ud i kollektionerne på shoppen. Det betyder en kontinuerlig udskiftning i produktsortimentet, hvilket stiller krav til webshoppens opbygning.

Derudover kører Pilgrim med skiftende kampagner i løbet af året. Det kan fx være skiftende mængderabatter eller særlige kampagner i forbindelse med Mors Dag eller andet. Derfor er shoppen bygget til at udregne rabatter på baggrund af produkterne i kundens kurv.

Online marketing

Foruden den nye platform ligger en stor del af opgaven hos Pilgrim i de online marketingindsatser. Her hjælper Novicell med skræddersyede contentkampagner og helt nye universer for at tiltrække flere kunder til Pilgrims sites.

Indsatsen strækker sig vidt og indeholder bl.a. SoMe-kampagner og AdWords-annoncering. Derudover agerer Novicell også strategisk sparringspartner.

Læs mere om Pilgrims online marketingindsats

Forbedret performance

Efter Pilgrim er gået i luften med den nye platform, er performance røget i vejret. Her sammenlignes perioden november-december 2017 (inkl. Black Friday og julehandlen) med samme periode året før.

37%

fald i pageload

1925

sessions i peak hour (+144%)

107%

stigning i omsætning

Vil du vide mere om Pilgrims løsning?

Kontakt mig endelig, hvis du er nysgerrig efter at høre mere om Pilgrims løsning, Shopify som e-commerce platform eller international online marketing