Succesfulde contentuniverser

Pilgrim

Den danske smykkegigant øger brandværdi og omsætning med stor contentbåret cross channel-strategi.

Siden 2015 har Novicell samarbejdet med Pilgrim om deres digitale tilstedeværelse - og i stigende grad deres marketingindsatser. Udover cross channel-kampagner hjælper vi med ongoing optimering af nyhedsbreve, sociale medier, landingsider, SEO, Google Ads/Adwords osv. Vores anbefalinger er altid baseret på konkrete data, hvor vi især holder øje med vigtige metrics som: 

  • Konverteringsrate
  • Ordreværdi
  • Pris pr. transaktion
  • ROI
  • ROAS

I vores arbejde har vi nemlig 100% indblik i Pilgrims salgstal og budgetter gennem Power BI. Det betyder, at vi er dybt nede i selve forretningen og derfor kan basere vores indsatser på fakta.

Marketingindsatserne omfatter:

Søgekampagner på Google Adwords og Bing

Display-annoncer via Googles Display-netværk

Facebook- og Instagram-annoncering

YouTube-kampagner

Indsats på Google Shopping

SEO-indsatserne omfatter:

SEO optimering af vigtigste kategori-sider

SEO optimering af inspirations-univers og content marketing/PR

Sparring omkring teknisk SEO og Shopify

God linkbulding for alle lande

Indsatsen for Pilgrim hviler på to ben: På den ene side er de faste kampagner og annonceringer, som optimeres løbende hele året. Oveni disse kommer de såkaldte "bursts" - sæson- eller lejlighedsspecifikke kampagner med unikt indhold, som fx bruges ifm. lancering af ny kollektion, Valentines Day, januarudsalg, en gennemført Black Friday marketingstrategi osv. 

Annonceringen køres bredt i alle lande i EU med særligt fokus på Pilgrims kernemarkeder Danmark, Sverige, Tyskland, Norge og England. 

Det betyder, at vores marketingkonsulenter skal holde tungen lige i munden, da kampagnerne skal lede hen til mange forskellige sites samt køre på adskillige sprog. Vi sørger desuden for, at alle søgninger uanset land føres til de specifikke landesider, som udgør Pilgrims nye skalerbare platform.

Læs mere om Pilgrims nye commerce-platform

Resultaterne af SEO-indsatsen

39%

Stigning i organisk trafik

519

Stigning i synlighed iflg. Search Metrics i 2018

1067%

Stigning i synlighed iflg. Accuranker

Succesfuld Black Friday kampagne

Op til Black Friday 2017 lancerede Pilgrim en omfattende kampagne på tværs af digitale platforme. Kampagnen var blot den første i en lang række og udgjorde således startskuddet til en ny, udvidet strategi for arbejdet med awareness og konverteringer med et cross channel-fokus. 

I strategien er content benzinen i den digitale motor, som tæller både SoMe, Google Ads/AdWords, nyhedsbrev, SEO, linkbuilding og eksterne medier. Pilgrim arbejder med en contentbase på hjemmesiden, som fodrer de øvrige platforme.

Med en kampagneplan for alle indsatser og alle platforme sættes Pilgrims produkter ind i et skræddersyet univers, som er bygget op på baggrund af søgeordsanalyse for relevante søgeord for målgruppen, og som sætter relevante items i kontekst.

Kommunikationen med kunderne starter lang tid før selve Black Friday, bl.a. gennem automatiserede flows på mail, distribuering af indhold på SoMe og AdWords- og display/remarketing banner-annoncering.

Kampagnen arbejder med målgruppens behov i alle dele af kunderejsen. I starten øges awareness og nye kunder tiltrækkes med inspirationsindhold fra universet.

I løbet af måneden intensiveres kommunikationen og gøres mere salgsorienteret. Kunden får bl.a. mulighed for lave ønskelister i universet og er på den måde klar til at konvertere på selve Black Friday.

Indsatsen bærer frugt

Den nye strategi afspejler sig tydeligt i tallene for måneden omkring Black Friday:

2360%

flere sign-ups til nyhedsbrev
(sammenlignet med 2016)

218%

stigning i omsætning
(sammenlignet med 2016)

4.144.142

eksponeringer gennem AdWords og SoMe

Stor stigning i besøgstal

Også trafikken til hjemmesiden steg markant som følge af kampagnen. I perioden op til Black Friday var der således 40% flere besøgende end året før, og på selve dagen var besøgstallet næsten fordoblet fra 32.000 i 2016 til 62.000 i 2017.

Og de mange besøgende ser ikke kun godt ud på papiret. Med de nye produktuniverser oplevede Pilgrim i perioden både højere konverteringsrate, flere sidevisninger, lavere afvisningsprocent og længere besøgstid på sitet for de besøgende, som kom ind gennem universerne.

Som en ekstra bonus har indsatsen givet Pilgrim mere end 8.000 nye sign-ups til nyhedsbrevet. Disse vil naturligt indgå i kommende kampagner og på den måde skabe endnu mere værdi for smykkeproducenten.

Vil du vide mere om Pilgrims løsning?

Kontakt mig endelig, hvis du vil høre mere om online marketing-indsatsen for Pilgrim.