Go to content

Pilgrim

Den danske smykkegigant øger brandværdi og omsætning med stor contentbåret cross channel-strategi.

Baggrunden for projektet

Siden 2015 har Novicell samarbejdet med Pilgrim om deres digitale tilstedeværelse - og i stigende grad deres marketingindsatser. Udover cross channel-kampagner hjælper vi med ongoing optimering af nyhedsbreve, sociale medier, landingsider, SEO, Google Ads/Adwords osv. Vores anbefalinger er altid baseret på konkrete data, hvor vi især holder øje med vigtige metrics som: 

  • Konverteringsrate
  • Ordreværdi
  • Pris pr. transaktion
  • ROI
  • ROAS

I vores arbejde har vi nemlig 100% indblik i Pilgrims salgstal og budgetter gennem Power BI. Det betyder, at vi er dybt nede i selve forretningen og derfor kan basere vores indsatser på fakta.

Vi har i forbindelse med vores samarbejde med Pilgrim arbejdet med det, vi kalder et Digital Performance Team. Med et Digital Performance Team sammensætter vi et team af specialister, så det netop matcher din forretning og de online mål.

Marketingindsatserne omfatter:

  • a magnifying glass diving into three sections icon

    Søgekampagner på Google Adwords og Bing

  • a message search with an arrow icon

    Display-annoncer via Googles Display-netværk

  • camera icon

    YouTube-kampagner, Facebook- og Instagram-annoncering

  • a folder with a bag icon

    Indsats på Google Shopping

SEO-indsatserne omfatter:

  • chart icon

    SEO optimering af vigtigste kategori-sider

  • a head with circles inside icon

    SEO optimering af inspirations-univers og content marketing/PR

  • pen inside the setting image icon

    Sparring omkring teknisk SEO og Shopify

  • a logic map and a pen icon

    God linkbulding for alle lande

"Novicell er en af de stærkeste spillere ift. online forretning. Vi søgte et konsulenthus som kunne varetage alle facetter af den digitale tilstedeværelse – alt fra udvikling til online markedsføring, men specielt også en lidt mere strategisk tilgang til online handel.

Sammen har vi indfriet alle de mål vi har haft – og en del mere til, og vi bliver jævnligt udfordret på diverse emner - men altid på en god måde. Og så er det bare fedt, når man godt kan lide de personer man arbejder sammen med."

Hjalde Markvad, Head of Ecommerce
Pilgrim

Indsatsen for Pilgrim hviler på to ben:

På den ene side er de faste kampagner og annonceringer, som optimeres løbende hele året. Oveni disse kommer de såkaldte "bursts" - sæson- eller lejlighedsspecifikke kampagner med unikt indhold, som fx bruges ifm. lancering af ny kollektion, Valentines Day, januarudsalg, en gennemført Black Friday marketingstrategi osv. 

Annonceringen køres bredt i alle lande i EU med særligt fokus på Pilgrims kernemarkeder Danmark, Sverige, Tyskland, Norge og England. 

Det betyder, at vores marketingkonsulenter skal holde tungen lige i munden, da kampagnerne skal lede hen til mange forskellige sites samt køre på adskillige sprog. Vi sørger desuden for, at alle søgninger uanset land føres til de specifikke landesider, som udgør Pilgrims nye skalerbare platform.

Læs mere om Pilgrims nye commerce-platform

Resultaterne af SEO-indsatsen

39 0 %

Stigning i organisk trafik

519 0

Stigning i synlighed iflg. Search Metrics i 2018

1.067 0 %

Stigning i synlighed iflg. Accuranker

Succesfuld Black Friday kampagne

Op til Black Friday 2017 lancerede Pilgrim en omfattende kampagne på tværs af digitale platforme. Kampagnen var blot den første i en lang række og udgjorde således startskuddet til en ny, udvidet strategi for arbejdet med awareness og konverteringer med et cross channel-fokus.

I strategien er content benzinen i den digitale motor, som tæller både SoMe, Google Ads/AdWords, nyhedsbrev, SEO, linkbuilding og eksterne medier. Pilgrim arbejder med en contentbase på hjemmesiden, som fodrer de øvrige platforme. Med en kampagneplan for alle indsatser og alle platforme sættes Pilgrims produkter ind i et skræddersyet univers, som er bygget op på baggrund af søgeordsanalyse for relevante søgeord for målgruppen, og som sætter relevante items i kontekst.

Kommunikationen med kunderne starter lang tid før selve Black Friday, bl.a. gennem automatiserede flows på mail, distribuering af indhold på SoMe og AdWords- og display/remarketing banner-annoncering.


Kampagnen arbejder med målgruppens behov i alle dele af kunderejsen. I starten øges awareness og nye kunder tiltrækkes med inspirationsindhold fra universet. I løbet af måneden intensiveres kommunikationen og gøres mere salgsorienteret.

Kunden får bl.a. mulighed for lave ønskelister i universet og er på den måde klar til at konvertere på selve Black Friday.

Indsatsen bærer frugt

Den nye strategi afspejler sig tydeligt i tallene for måneden omkring Black Friday:

2.36 0 %

flere sign-ups til nyhedsbrev (sammenlignet med 2016)

218 0 %

stigning i omsætning (sammenlignet med 2016)

4.144 0

eksponeringer gennem AdWords og SoMe

Stor stigning i besøgstal

Også trafikken til hjemmesiden steg markant som følge af kampagnen. I perioden op til Black Friday var der således 40% flere besøgende end året før, og på selve dagen var besøgstallet næsten fordoblet fra 32.000 i 2016 til 62.000 i 2017. Og de mange besøgende ser ikke kun godt ud på papiret. Med de nye produktuniverser oplevede Pilgrim i perioden både højere konverteringsrate, flere sidevisninger, lavere afvisningsprocent og længere besøgstid på sitet for de besøgende, som kom ind gennem universerne. Som en ekstra bonus har indsatsen givet Pilgrim mere end 8.000 nye sign-ups til nyhedsbrevet. Disse vil naturligt indgå i kommende kampagner og på den måde skabe endnu mere værdi for smykkeproducenten.

Vil du vide mere om Pilgrims løsning, eller om digital marketing? Så kontakt mig gerne,