Møblér

Nyt brand kræver responsivt website  

De to møbelkæder Smag & Behag og Danbo - begge under kædeselskabet In2House - blev i 2014 slået sammen til Møblér. Møblér fungerer i dag som forbrugernes lokale møbelhandler, da alle butikker i kæden er selvstændigt ejet.

Novicell har været online samarbejdspartner på de to tidligere websites, og In2House valgte også Novicell efter sammenlægningen til at designe og implementere et responsivt website i Dynamicweb - samme CMS som de tidligere websites var bygget i.

1 site - 38 individuelle webshops

I forbindelse med det nye website har Novicell haft fokus på de enkelte butikker. Da omsætningen er individuel for hver butik, skal det være muligt for de mange redaktører bag sitet både at oprette det fælles standardsortiment, samt et individuelt sortiment specifikt for den enkelte butik.

Websitet er opbygget af 38 enkelte webshops, hvor forskellen på dem ligger i sortimentet samt i ordren, som går til de specifikke butikker. Samtidig er hver enkelt webshop personaliseret med egne åbningstider og et billede af butiksejeren i bunden af sitet. Sortimentet på sitet er integreret med økonomisystemet Navision, så al produktinformation vedligeholdes og trækkes herfra. 

Vi er meget tilfredse med den positive effekt, som vores virksomhedsløsning har genereret, specielt hvad angår vores synlighed online

Thomas Hagerup, Direktør hos Møblér

Online markedsføring booster trafik og giver øget salg

Med et helt nyt og ukendt brand har en solid online marketing indsats været essentiel for Møblér. Derfor har Novicells online markedsføringsafdeling stået for opsætning af generiske søgeord og shoppingkampagner i Google AdWords, så der er blevet skabt synlighed omkring brandet og genereret mere trafik til sitet.

Virksomhedens Adwords kampagner har leveret et efterhånden stabilt antal ordrer hver måned siden april 2014. Desuden viser udviklingen, at annoncerne generelt er gode til at skaffe nye brugere.

 

Mediekampagner skal bane vejen frem 

Novicell har desuden haft ansvaret for flere af Møblérs mediekampagner, hvor formålet har været at pushe den online udsalgsavis via bannerannoncer og arbejde på en billigere kontaktpris. 

Novicell har også stået for booking af RTB kampagner via Adform, så Møblér har fået annoncepladser på store medier som Berlingske og Politiken. Her har redskaberne været bannerkampagner og remarketing  kombineret med Facebookannoncering, som understøtter de lokale butikkers sider.

Siden da har der vist sig en nogenlunde stigning via "vis butik" featuren, som har ledt til langt flere sessioner på de lokale sider. Formålet har derfor været at skabe lokalt orienteret trafik, der i sidste ende også skal lede kunderne til at besøge den fysiske butik. 

 

Til tops i søgemaskinerne

Novicells SEO-eksperter har desuden arbejdet med linkbuilding, samt det mere teknisk SEO-mæssige setup af websitet med undersider.

De tidligere brands havde fine SEO-resultater, hvorfor kunsten bestod i at videreføre dette til det nye brand. Det har resulteret i en pæn stigning for 53 udvalgte produktsøgeord.

Vil du høre mere om løsningen?

Kontakt mig og hør mere om Møblérs løsning