Processen
Analyse af touchpoints: Data og brugertest
For at kunne imødekomme brugerne bedst muligt, måtte vi finde frem til deres ønsker og behov. Her lavede vi et omfattende analyseforarbejde, ved hjælp af bl.a. tal i Google Analytics af det tidligere Midttrafik.dk og usability-analyser koblet med mere kvalitative findings fra en eksisterende kundeservicerapport. Bl.a. indgik Ældresagens medlemmer i undersøgelsen. Med denne information kunne der dannes en forståelse for brugerens behov.
Toptasks og wireframes
Med denne viden kunne vi fokusere på den online rejse og brugeroplevelsen, med udgangspunkt i udfordringer og styrker fra analysearbejdet. Nu handlede det om at kategorisere og prioritere indhold, så navigationsflowet blev styrket og vejen til informationer var kortere. Det mundede ud i en agil proces, på wireframe-niveau.
Billetguide
Sammen med Midttrafik udviklede Novicell desuden en billetguide, der med få spørgsmål kan give passageren anbefalinger til, hvilken billettype de bør benytte på baggrund af alder og rejsemønster. På den måde kan får brugeren en god service, der potentielt sparer dem penge, hver gang de rejser med Midttrafik.