Ehandels-løsninger til forhandlere og forbrugere
- uden kanalkonflikter
I dag kan både slutkunder og MENUs forhandlere købe MENUs produkter online - globalt. Det foregår på to forskellige ehandelsløsninger, for mens det direkte salg til slutkunder foregår i en Shopify-løsning, så foregår salget til forhandlere i en ehandelsløsning baseret på Dynamicweb.
MENUs beslutning om at åbne en webshop med direkte salg til forbrugere var stærkt inspireret af, at MENU i USA netop havde stor succes med salg til forbrugere – og foranledigede altså MENU til at brede salget ud til forbrugere internationalt. MENU oplever, at det gør en positiv forskel for forbrugere, at de på sitet kan finde en ”køb”-knap. Forbrugere oplever, at det er let at købe, selvom de i sidste ende foretrækker at gå ind til en forhandler og se varen og købe den der. MENU opfatter derfor, at ehandelsløsningen til forbrugere understøtter salget til forhandlere – snarere end at skabe en kanalkonflikt.
MENUs primære afsætningskanal er dermed fortsat igennem forhandlere og de bestiller varer ved MENU igennem B2B-ehandelsløsningen, som er baseret på en Dynamicweb Rapido-platform.