Ny webplatform

KILROY

Én løsning - mange aspekter og rigtig mange sider

På rundrejse med KILROY

Der er 23.000 aktive sider, 28 websites, 20 indholdsredaktører og 7 sprog - og det hele kører i én Umbraco-løsning!

Udover backpacker-rejser tilbyder KILROY vejledning i forhold til studier i udlandet samt en omfattende blog service. Det hele er målrettet til unge og studerende, som har høje forventninger til en web-løsning.

KILROY har valgt at fremtidssikre deres online løsning på tværs af deres forretningsområder ved at flytte fra en proprietær platform til open source. Konvertering til Umbraco CMS omfattede en enorm mængde sider og sprogversioner, hvilket har krævet et skarpt fokus på central opdatering og samspil af funktionaliteter for at gøre løsningen så let at opdatere som mulig. 

Samarbejdet startede ud som et vellykket konverteringsprojekt. Men fordi skiftet til Umbraco gjorde det lettere at arbejde med tingene, valgte vi i samme ombæring at forbedre arbejdsgangene via ny funktionalitet

Anders Iversen, marketingdirektør i KILROY

Nem navigation

På grund af løsningens størrelse har Novicell importeret indholdet fra mere end 10.000 sider fra KILROYs tidligere webplatform til Umbraco. Men på trods af omfanget er det stadig nemt at finde rundt på websitet, og der er masser af videoer, blog-indlæg og destinationskort at lade sig inspirere af. 

Den samlede Umbraco-løsning muliggør central styring af destinationer, således at KILROYs ca. 300 destinationer bliver administreret ét centralt sted i CMS'et.

Hver gang der oprettes en ny destination, bliver der således automatisk oprettet en ny destinationsside (med tilhørende undersider) på de 7 travels-sites. Datoer og priser på oplevelsesture hentes fra KILROYS egen produktdatabase, således at tilbud kun redigeres ét sted.For at undgå at skulle opdatere stort set den samme tekst på adskillige sider, er der desuden lavet et template-system, så teksterne vedligeholdes samme sted og genbruges på undersiderne. Blog posts på www.kilroy.dk vises også på øvrige relevante forsider, ligesom indholdet på forside-karrusellen på ét site kan genbruges på de andre.

Flere kommentarer giver liv til sitet

Novicell har udviklet et nyhedsmodul i blog-format, der indbyder til feedback og deling via sociale medier. Men interaktion er et gennemgående element på sitet, og der er faktisk mulighed for at skrive kommentarer på de fleste af siderne. I den forbindelse er der taget særlig hensyn til søgemaskineoptimering, da integrationen til den eksterne service Disqus placerer kommentarerne direkte på selve sitet.

Kontakt og rådgivning er i fokus

Websitet rummer tydelige kontaktmuligheder til alle sider. Der er også 'smarte' formularer, der bliver præ-udfyldt, alt efter hvilken side man kommer fra, og i henvendelsen til KILROY medsendes automatisk link til sidst besøgte side. På den måde har supporten samme udgangspunkt som kunden i den opfølgende samtale. Der findes også et helt support-univers, der svarer på de mest almindelige spørgsmål.

Selve medarbejderne er desuden 'tagget' med destinationer, således at de kan kontaktes som rejseeksperter på relevante sider. Dette oprettes i en særlig medarbejderdatabase, så man på den enkelte rejse- eller studievejleders side finder en personlig video, 'besøgte lande' og en kort beskrivelse - der alt sammen er med til at understøtte KILROYs primære force - nemlig den personlige og udførlige rejsevejledning.

Vil du høre mere om løsningen?

Kontakt mig og hør mere om vores samarbejde med KILROY