Kunder fra hele verden skal finde relevant indhold
Besøgende på Kamstrup.com er kunder fra mange forskellige dele af verden. De søger varmemålere, vandmålere, elmålere og en lang række andre produkter fra Kamstrup. Der er derfor stor risiko for, at en manglende struktur på websitet kunne medvirke til, at brugeren mister overblikket. Det er løst ved at dele sitet op i forskellige universer, således at vandforsyningsselskaber hurtigt finder relevante produkter og informationer lige netop for dem, og så fremdeles for andre typer forsyningsselskaber. Novicell gik til opgaven som en totalentreprise, hvor alt content på websitet blev gennemgået og skåret til. Lange tekster blev gjort kortere, skarpere og mere mundrette.
Der er også arbejdet med designet og UX på sitet, så det nu er så intuitivt at navigere i, at det giver brugeren lyst til at læse mere om produkter, der har stor interesse for den enkelte. Først når brugeren læser de længere beskrivelser, vil en pop-up menu tilbyde nyhedsbreve. Det har skabt flere tilmeldinger til nyhedsbrevene end tidligere, hvor pop-up menuerne optrådte i begyndelsen af læsningen, og ofte på et tidspunkt, hvor brugeren stadig søgte den ønskede tekst og derfor ikke fik tilbudt det rette nyhedsbrev.
På Kamstrup.com kan der søges i 15 forskellige sprog. Alt for mange søgninger gav tidligere ikke noget resultat. Disse barrierer fik tidligere mange brugere til at give op. Den digitale løsning, der gerne skulle være en hjælp, og en fordel for såvel kunden, som Kamstrup, fik for mange brugere til at miste overblikket. Med den nye løsning er antallet af søgninger, hvor kunden får et "nul match", mere end halveret.