Strategisk foranalyse

Frie Funktionærer

Frie Funktionærer, der sælger medlemskaber til a-kasse, fagforening og lønsikring, syntes ikke længere, at deres nuværende website var up-to-date. Det konverterede ikke tilfredsstillende og var meget ufleksibelt at arbejde i. Ønsket var derfor at lave et nyt website.

Hvordan skaber vores nye website størst værdi for vores forretning?

Inden de gik i gang ville Frie Funktionærer gerne sikre sig, at det nye site både ville skabe værdi for deres medlemmer og understøtte Frie Funktionærers egen forretning bedst muligt. De besluttede derfor at hyre Novicell til at gennemføre en strategisk foranalyse for at blive helt skarpe på deres behov.

Foranalysen omfattede bl.a. workshops, interviews, surveys og kortlægning af medlemmernes rejse.

Output fra foranalysen

Foranalysen mundede ud i en opsamling på de afgørende findings fra både medlemsrejsen samt input fra de interne key stakeholders. Dertil kom en oversigt over de vigtigste user stories med beskrivelse af de behov, websitet skal kunne tilfredsstille.

Foranalysen hjalp Frie Funktionærer til afklaring omkring deres behov. Men outputtet var samtidig et optimalt opdrag til designerne, der skulle lave wireframes og et design, som skal tiltale og inspirere brugerne af det kommende website.

Novicell har leveret en struktureret proces med stort engagement. Og det er foregået med stor troværdighed og respekt omring det arbejde, vi laver. Vi er sikre på, at det nye website kommer til at skabe større værdi

Lone Hansen, afdelingschef i kommunikation, Frie Funktionærer

Samarbejde siden 2012

Frie Funktionærer har samarbejdet med Novicell siden 2012. Tillid, god kemi og stærke kompetencer er afgørende for deres valg af digital samarbejdspartner.

Læs mere om samarbejdet

Vil du vide mere?

Er du nysgerrig efter at høre mere om vores samarbejde med Frie Funktionærer, er du velkommen til at kontakt mig!