Go to content

Excedo - By Nikkei and The Financial Times

Kompetenceplatform til fremtidens arbejdsstyrke

Digital strategi, international SEO, Drupal website og online marketing

Excedo er en BtB læringsplatform udviklet af The Financial Times og Nikkei Inc., som er et af de største mediehuse i Asien. Den nye digitale platform blev lanceret i februar 2019 med formålet at opkvalificere og udvikle sprog- og samarbejdskompetencer for medarbejdere i internationale virksomheder. Novicell har været Excedos digitale partner før, under og efter launch af platformen.

Online Brand Etablering

  • big fish eating a small fish icon

    Brand fra bunden

    Selvom Excedo har stærke partnere i ryggen, har de alligevel skulle agere som en startup og bygge et nyt brand og en kundebase op fra bunden.

  • Growing arrow icon

    Skalerbar

    Excedo ønskede en relativt basal webløsning, men med det klare krav at løsningen skal kunne vokse med virksomhedens ambition om at være en global spiller med en digital løsning, der indeholder avancerede features med formål at generere leads og agere informationskanal til potentielle kunder.

  • a folder with a bag icon

    Online Marketing

    Online marketing har spillet en central rolle for at skabe trafik til websitet, bearbejde leads og få tilmeldinger til events ved hjælp af formularer. Annoncering og synlighed har fået høj prioritet og er blevet optimeret løbende for at drive trafik og salg.

  • paper airplane icon

    Japan som pilotprojekt

    Excedo ønskede at teste deres produkt af som et pilotprojekt målrettet japanske virksomheder og det japanske marked som en slags fase ét for forretningen. Novicell og Excedo har samarbejdet for at etablere en væsentlig online tilstedeværelse og vækste en kundebase.

Helheden i løsningen

Novicell har leveret og implementeret en digital kanalstrategi og et marketing mix, der understøtter Excedos overordnede forretningsmål og KPI'er. Metodeapparatet har givet Excedo det bedst mulige udgangspunkt for at gå i luften med deres forretning og har skabt fundamentet for at udvikle forretningen digitalt med nye markeder, målgrupper og produkter.

Løsningen er lavet i tæt samarbejde mellem Novicells afdelinger i Danmark og i England. Et tæt samarbejde mellem designere, udviklere og marketing konsulenter har sikret at Excedo har fået rådgivning omkring udbygning af landingssider til betalt trafik, samt om opdatering af formularfelter, så de matcher databehovet i Excedos CRM, men dog leverer høje konverteringsrater. Samarbejdet mellem designere og marketing konsulenter har desuden betydet at Excedo brandet står stærkt og ensartet på tværs af annoncering, website og andre kanaler.

Samarbejdet indeholder:

  • megaphone icon

    Online Marketing

    Annoncering på tværs af Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, YouTube Annoncering, Yahoo Japan Promotional Ads and Twitter Ads for at øge brandkendskab og for at promovere e-bøger, events og webinarer.

    Sådan arbejder Novicell med Digital Annoncering
  • target icon

    Remarketing

    Opsætning af remarketing flows på de respektive kanaler for at ramme besøgende fra websitet på tværs af deres online færden med formål at skubbe dem videre i kunderejsen med en konvertering.

  • globe icon

    International SEO

    International SEO strategi, content oversættelse og implementering af keywords både på det internationale site og på det japanske site.

    Sådan arbejder Novicell med International SEO
  • stop watch icon

    Performance Management

    Implementering af Google Analytics og Google Tag Manager for at kunne måle på KPI'er og PI'er. De nødvendige tredjeparts tracking pixels er også implementeret ved hjælp af Google Tag Manager.

    Læs mere om tracking
  • En robust Drupal Platform

    Novicell har skabt et digitalt design ud fra Excedos brand guideliness og implementeret designet i Drupal. Drupal er et licensfrit, opensource CMS, som er let at udbygge og som performer godt i et globalt setup med sprogversioneringer.

    Læs mere om Drupal

Online Synlighed

I oktober, knap fire måneder forud for launch af platformen, afholdte Novicell sammen med Excedo en design og UX workshop. Workshoppen skulle danne grundlag for en stærk online globaliseringsstrategi. Baseret på learnings fra workshoppen, leverede Novicell anbefalinger til informationsarkitekturen på platformen. 

I December gik det internationale Drupal site i luften både på japansk og engelsk. Sideløbende begyndte Novicell at eksekvere online kampagner målrettet udlands-japanere for at promovere Excedos launch event i februar. I løbet af foråret 2019, har Novicell kørt flere kampagner for at drive deltagere til events og skabe leads til forretningen.

24 0 %

øget organisk trafik til det nye site

96 0 %

forbedret ranking på keywords i Japan

1909 0 %

øget synlighed

International SEO

Når marketing kampagner skal internationaliseres, er oversættelse og lokal tilpasning essentielt. Men hvis kampagnen skal være succesfuld skal den også tilpasses den kulturelle kontekst. Derfor er al annoncering på Youtube, Twitter, LinkedIn, Google, Yahoo Japan og Facebook blevet konverteret ned i detaljen for at afspejle kendskab til Japansk sprog og formsprog for at styrke budskabet mod Excedos målgruppe. Novicells Internationale SEO arbejde for Excedo omfatter: • Keyword analyse • Markedsresearch • Oversættelse • Implementering

Klart fokus på betalt annoncering giver resultater

226 0 %

stigning i Click-through-rate

73 0 %

besparelse i gennemsnitligt cost-per-click

50 0 %

stigning i Youtube kampagne view rates

89 0 %

besparelse i omkostning pr konvertering

Novicell har udviklet og implementeret effektive internationale SEO strategier der øger vores webtrafik og optimerer vores ROI. De har også leveret strategiske SEM kampagner på flere kanaler og analyseret og vejledt os til at drive flere konverteringer end nogensinde før.

Jeg er meget tilfreds med den kvalitet vi har fået fra Novicell holdet. Jeg er taknemmelig for den ekspertise og dedikation de har udvist overfor vores projekt.

Sayaka Soma
Digital Marketing Manager, Excedo

Næste fase

Excedo går live med Mexico som næste marked. Novicell er i gang med forberedelserne til et mexicansk kampagne setup og mere international SEO, så den mexicanske version af sitet er klar til launch.  

Vil du vide mere om Excedo casen, eller hvordan vi kan hjælpe din forretning med digital strategi? Så kontakt mig gerne.