Solid performance med liveopdaterede produkter og priser

Europcar

Europcar er Danmarks største biludlejning med en 34% markedsandel og 40 kontorer fordelt over hele landet. Virksomheden er kendt af alle europæere, og Europcar dækker i Danmark også subbrands som PS Biludlejning, driveon.net, TaxFreeCars og BookCar.

Europcars brugere skal kunne booke den bil, der netop svarer til netop deres behov - og det skal ske hurtigt og smidigt på trods af de mange valg, det kræver undervejs.

Bookingsystemet på europcar.dk skal håndtere mere end 7.000 personbilers, varevognes og lastbilers særlige specifikationer, alderskrav og ledighed i forhold til lokale kontorer. Priserne skal naturligvis altid være opdaterede, og Europcars BtB-kunder skal desuden have egne, differentierede aftaleforhold.

116%

Ligger online omsætningen på index-mæssigt, når man sammenligner de seneste 3 måneder (april-juni 2017) med samme periode sidste år.

2400000

i omsætning de første 12 måneder - alene fra websitets første microsites. Europcar forventer kraftig index-stigning, når flere af deres B2B kunder får egne microsites.

17%

stigning i organisk trafik med markant flere nye brugere (18%). Sammen med de positive SEO-resultater ses stort fald i afvisningsprocent (20%).

Årets Corporate Marketing-løsning

Novicells Dynamicweb-team og Europcar modtog september 2017 prisen som 'Årets Corporate Marketing'-løsning.

Prisen blev uddelt af Dynamicweb på deres Summit 2017.

Først og fremmest var det vigtigt for os at tilbyde både vores B2C og B2B kunder en professionel online service, der var helt i top! Dette skulle ske via høj user-experience samt en vellykket integration til vores bookingmotor og CRM-system. Det har vi fået med den nye løsning! Det var ligeledes vigtigt, at sites visuelle identitet lagde sig nøje op ad vores corporate moderselskab - uden at vi gik på kompromis med vores danske forretningsmodel. Også internt er det daglige arbejde med sitet blevet mere intuitivt og fleksibelt. Fx kan vi nu let oprette mikrosites til vores største kunder, hvilket har givet en markant stigning i omsætningen, hos de enkelte kunder.

Stine Dahl, Online Marketing Manager hos Europcar.dk

Én løsning - mange websites

De to subbrands taxfreecars.dk og bookcar.dk kører på samme Dynamicweb-platform som Europcar.dk – med samme templates og integrationer, hvor kun designet er forskelligt. Templateændringer og tekniske opdateringer slår dermed igennem på tværs af alle sites og gør vedligeholdelsen af sites langt nemmere. Europcar har derfor valgt også at flytte driveon.net-websitet til samme platform snarest muligt.

Europcar kan desuden selv let oprette mikrosites til deres storkunder med unikke priser, produkter og bookingmiljø. Her oplever virksomheden en markant stigning i omsætningen.

Brugervenligt booking-flow

Det har været vigtigt at få en brugervenlighed, der er helt i top, med et tydeligt forbedret booking-flow. Brugeren vælger selv, om han/hun vil booke via login, manuelt med alle data eller via quick booking. Europcar kan desuden nu også tilbyde ekstra tilbud, som en del af booking-flowet.

Den nye platform sikrer korrekt opdateret webshopdata via tæt integration til CARLA, der er Europcar.dk’s erp-system til booking og økonomi. Løsningen er desuden integreret til virksomhedens CRM-system.

Se filtrering af biltyper

Integration til ERP og CRM

Den nye platform sikrer korrekt opdateret webshopdata via tæt integration til CARLA, der er Europcar.dk’s erp-system. Løsningen er desuden integreret til virksomhedens CRM-system.

Dynamicweb Platform

Virksomheden ønskede i 2016 en ny, brugervenlig og selvfølgelig fuldt responsiv platform med samme identitet som det internationale Europcar.com.

Angular

Bookingen er lavet med Angular for optimal performance og avanceret søgning. Sitet viser dermed produktdata allerede i søgeresultat, uden at brugeren behøver at klikke sig videre.

Har du spørgsmål til løsningen?

Send mig en mail, og jeg vil svare på alle spørgsmål omkring Europcars digitale platform.