Succes med Facebook annoncering

Det Glade Vanvid

Effektive Facebook- og Lead Ads kampagner har medført markant vækst i online-bookinger og +189% nye nyhedsbrevsmodtagere

Restaurant Det Glade Vanvid er skabt som en all-inklusive restaurantoplevelse, der foregår i smagfuldt indrettede og uformelle rammer på Aarhus havn. Og i november måned 2019 åbnede Det Glade Vanvid også i Randers. Den gode smag, en smuk præsentation og sæsonens kvalitetsråvarer, kombineret med samlet set 25 års erfaring på den absolutte øverste kokkescene, skaber den gode restaurantoplevelse. 

Det bestod samarbejdet af

Facebook

Facebook annoncering med tydelige mål for antallet af nyhedsbrevsmodtagere og online-bookinger 

Website i WordPress

Novicell har bygget websitet på en WordPress-løsning. Det passer perfekt til Det Glade Vanvid, da Wordpress er let at lave hurtige tekst- og billed-rettelser til

Design

Websitet er med et billedbåret design, som indbyder til en hyggelig og afslappet stemning i restauranten 

Markante resultater med Facebookannoncering

At fylde en populær restaurant op med gæster fredag og lørdag er ikke svært. Det var det heller ikke for Det Glade Vanvid. Udfordringen bestod mere i at få flere til at besøge restauranten i hverdagene. Sammen med Novicell lavede Det Glade Vanvid en Facebook Lead Ad kampagne for at øge kendskabet til restauranten, få flere nyhedsbrevsmodtagere og vækste antallet af online-bookninger. 

Og kampagnen har indtil videre været yderst succesfuld. Antallet af modtagere af nyhedsbrevet er steget med 189%. Og den gennemsnitlige omkostning til Facebook-annoncering, som har konverteret til nyhedsbrevsmodtagere, er rekordlav, nemlig 1,37 kroner per tilmelding. Nyhedsbrevet er i dag også en af de kanaler, der skaffer flest bookinger til restauranten.

Kampagnen har også haft fokus på at vækste antallet af online-bookinger direkte. Væksten i online-bookinger er steget med 67%, og det har især haft en gavnlig effekt på belægningsprocenten på restauranten i hverdagene. Kapacitetsmålene for restauranten har siden været nået, og travlheden i køkkenet er nu ikke kun et weekendfænomen.

189%

nye sign-ups på nyhedsbrevet

1,37

kroner for en konvertering til nyhedsbrevet

67%

flere online-bookinger

En entré i selve restauranten

Novicell har lavet hjemmesiden i WordPress. Det giver en langt større agilitet, i modsætning til den gamle hjemmeside, hvor hver komma-ændring skulle omkring et bureau. Det har også gjort det mere skalérbart og nemmere hurtigt, at lægge nye informationer på sitet eksempelvis ved åbning af nye restauranter.

Der er arbejdet meget målrettet, med at gøre oplevelsen på hjemmesiden til en entré i selve restauranten. Det Glade Vanvid er en restaurant beliggende på Aarhus havn, i ældre træbarakker med mørke paneler og en meget hyggelig og afslappet stemning. Designet på hjemmesiden skulle derfor meget gerne afspejle dette, og være gæstens første indføring på restauranten, inden man træder ind i de gamle smagfulde træbarakker på havnen i Aarhus.

Der er lavet mange små mikroanimationer, hvilket har gjort sitet meget mere levende og indbydende at besøge

 

 

 

Jeg er god til at lave mad. Derfor lægger jeg al min tid i køkkenet i at sikre, at mine kunder får den bedst mulige oplevelse på Det Glade Vanvid.

Hvis det var nok, ville alle gode restauranter sikkert være fyldte med glade gæster.  Men sådan er verden desværre ikke. Derfor er samarbejdet med Novicell det bedste for en god kok, der ikke interesserer sig særlig meget for IT og markedsføring.

Novicell sørger nemlig for at endnu flere borde i restauranten bliver booket, at gæsterne kommer, også i hverdagene, og dermed, at restauranten er en sund forretning for mig.

Lasse Koch, én af Koch Brødrene, Stifter og Medejer, Det Glade Vanvid

Vil du vide mere om løsningen til Det Glade Vanvid?

Kontakt mig endelig, hvis du gerne vil vide mere om løsningen til Det Glade Vanvid, om WordPress eller om Facebook-kampagner.