Danish Agro

Ny, fælles platform samler Danish Agro

Koncernen Danish Agro består af 80 agroindustrielle selskaber fra ind- og udland, som bl.a. beskæftiger sig med handel af afgrøder, foder, gødning og såsæd. Danish Agro er et andelsselskab, der er ejet af ikke mindre end 12.000 danske landmænd. I dag beskæftiger Danish Agro omkring 4.000 medarbejdere.

Danish Agro kom til Novicell med et behov for en ny, fælles platform, som favnede alle selskaber i koncernen og tydeliggjorde sammenhængen imellem dem. Samtidig var der et ønske om at få en løsning, som kunne byde ind med mere end blot content management, men også e-commerce, online marketing og sprogversionering.  

Dynamicweb - ikke et tilfældigt valg

Novicell anbefalede Dynamicweb som platform, da der skulle vælges et system at basere løsningen på. Dynamicweb er et skalerbart og fleksibelt CMS med mulighed for at tilkoble ekstra moduler som shop-løsning og e-mail marketing.

Vi valgte Dynamicweb, fordi det kan det hele. I stedet for at gå til ét system, når der sendes nyhedsbrev ud og et andet, når der arbejdes med SEO, har vi brug for et centralstyret system, der kan løse alle vores behov for at udvikle og optimere vores digitale tilstedeværelse. Vi har i længere tid arbejdet på en overordnet webstrategi for Danish Agro koncernen, som skal støtte op omkring vores forretning og være med til at tydeliggøre sammenhængen mellem selskaberne. Her har Beneath, Novicells designafdeling, udfordret os, så vi har fået et sammenhængende design på tværs af sites, som rammer de mange forskellige målgrupper

Lise Vølund, Marketingchef for Danish Agro

Samtidig er det nemt at bygge flere sproglag i systemet, så løsningen kan benyttes internationalt af koncernens mange udenlandske selskaber. Hvis der kommer nye datterselskaber til i fremtiden, kan disse desuden nemt inkluderes i virksomhedens web-setup. Da alle websites ligger i den samme løsning, kan vi centralt hjælpe datterselskaberne i deres arbejde og dele billeder og dokumenter på tværs af koncernen.

Helstøbt grafisk identitet

Den visuelle identitet har været i fokus under hele forløbet. Platformen skal understøtte en ny grafisk linje, som skaber en ensartet branding på tværs af de mange selskaber i koncernen. Designet skal derfor kunne tilpasses i forhold til farver og logo, så det repræsenterer alle koncernens websites på allerbedste vis. Et responsivt design sikrer, at brugerne kan tilgå alle websites fra enhver enhed. Og netop usability og intelligent informationsarkitektur har været i centrum i gennem hele processen - For det skal være nemt at finde information og danne sig overblik over hele koncernen.

Ny webshop skal styrke salget

Ud over handel med landmænd har Danish Agro koncernen et yderligere forretningsområde - nemlig Danish Agro Shoppen, som består af 21 fysiske fritidsbutikker. De henvender sig til landbo- og byfamilier.

Som en del af det overordnede webprojekt består processen også af en ny, forbedret webshop til Danish Agro Shoppen, som skal understøtte salget i de fysiske fritidsbutikker. Webshoppen har ikke bare fået et nyt design som afspejler koncernens samlede identitet. Samtidig gør en mere brugervenlig shop det lettere at handle hos Danish Agro Shoppen.

Derfor kan kunderne nu se lagerstatus på produkter, vælge afhentning i butik, se om varen har mængderabat og meget mere. Alt sammen er det med til at styrke salget i et sammenspil mellem online handel og de lokale Danish Agro Shops.  

Besøg af 25 webredaktører fra hele Europa

En del af processen var uddannelse af 25 webredaktører fra hele koncernen, som til daglig håndterer websites i de forskellige datterselskaber. I efteråret 2014 blev de fløjet ind fra hele Europa til to dages intensiv undervisning i systemet.

Alle kom de hjem med et nyt subsite, og det er til dags dato den største undervisningssession i Novicells historie.

Udrulningen af websites sker kontinuerligt henover foråret. Næste gang er det med datterselskabet Vilomix som lancerer sit nye website.

Og samarbejdet mellem Novicell og Danish Agro fortsætter - ikke kun i form af design og videreudvikling. Danish Agro har indgået en aftale om online markedsføring, så Novicell fortsat fungerer som sparringspartner samt udfordrer den videre markedsføring og forretning online.

Vil du høre mere om løsningen?

Kontakt mig og hør mere om løsningen for Danish Agro