Responsivt design
Det responsive har været et nøgleord for det nye design. Det kommer bl.a. til udtryk i en nytænkt mobilmenu, som altid er synlig og kan swipes til siden.
Nyt mobilvenligt design med fokus på brugervenlighed til Danmarks førende cykel-site.
Cykelpartner.dk kom til os med ønsket om et redesign af deres eksisterende website. Det nye site skulle være responsivt, så det understøttede brugernes adfærd på mobil, og dette element har derfor været i fokus fra start til slut.
I forhold til indhold og funktionalitet skulle sitet som udgangspunkt lægge sig tæt op ad det gamle site, og Cykelpartner.dk ønskede også at bevare noget genkendelighed og holde fast i grundkonceptet: En lavpris cykel-webshop, hvor priserne ligger under dem i butikkerne.
Vi har brugertestet, designet og udviklet en ny visuel identitet til Cykelpartner.dk
Det responsive har været et nøgleord for det nye design. Det kommer bl.a. til udtryk i en nytænkt mobilmenu, som altid er synlig og kan swipes til siden.
Løbende brugertests har sikret 100% fokus på den gode brugeroplevelse fra start til slut. Det er vigtigt at lægge UX-arbejdet ind undervejs i processen.
Vi har bestræbt os på at finde det helt rette design, som både respekterede det eksisterende design og opfyldte kundens ønsker til ændringer.
Brugertests har været gennemgående for hele processen: Først testede vi det eksisterende site, og på baggrund af resultaterne lavede vi en responsiv prototype - som også blev testet. Herefter fulgte den egentlige designproces, og da designet var på plads, blev sitet kodet i udviklingsafdelingen. Efter lanceringen har vi fulgt op med flere tests af sitet, så vi hele tiden optimerer brugeroplevelsen og sitets funktionalitet.
Ét af tiltagene for at sikre den gode brugeroplevelse har været et meget forsimplet checkout-flow. Vi har således skabt et overskueligt, vertikalt flow, så brugeren hele tiden kan se mængden af informationer, der skal udfyldes. Derudover har vi skåret kraftigt i mængden af input-felter, så brugeren ikke skal igennem unødige steps på vej mod sit køb. Tilsammen gør det checkout-flowet mere brugervenligt og hurtigere at gennemføre.
FDIH's e-handelspris uddeles hvert år i maj, og for andet år i træk modtog Cykelpartner.dk i 2016 prisen som "Brugernes favorit". Blandt de mere end 23.000 stemmer foretrak størstedelen altså Cykelpartner.dk som deres yndlings netbutik.
Stort tillykke med det!
Siden det nye site gik i luften i marts, har resultaterne ikke været til at tage fejl af.
øget TOTAL omsætning
øget omsætning på mobil
øget konverteringsrate på mobil
marts-juli 2016 (sammenlignet med samme periode sidste år)
Send mig en mail, hvis du vil vide endnu mere om, hvordan vi har hjulpet Cykelpartner.dk.