Lynhurtigt billedbåret rejsesite

BENNS

Det nye site til rejseudbyderen BENNS - en del af KILROY Group - er bygget som headless CMS, hvilket sikrer super god performance i et billedbåret univers.

Da KILROY Group stod foran at skulle lave nye sites for hele organisationen - det vil sige KILROY, Jysk Rejsebureau, BENNS og ISIC - valgte de Novicell som langsigtet samarbejdspartner. De nye sites skulle alle bygges på samme platform, hvilket bl.a. giver store fordele ift. fælles integrationer.

Processen blev skudt i gang med nye billedbårne rejsesites til BENNS - benns.no og benns.dk. BENNS' eksisterende site var gammelt og ikke mobiloptimeret. Derfor ønskede de et nyt og mere visuelt site med en simplere kommunikationsarkitektur.

Det består løsningen af

Indbydende design

Med billeder fra eksotiske destinationer i hele verden er der skruet helt op for inspirationen til nye rejser.

Simpel menustruktur

Den nye menustruktur er intuitiv og matcher brugerens tilgang til rejsesøgningen.

Headless CMS

Opbygning med adskilt CMS, datalag og frontend betyder, at sitet performer lynhurtigt selv med mange tunge billeder.

Intuitiv menu

Indholdet på benns.dk spænder bredt: Fra sommerferier til børnefamilien; til studieture med skræddersyede dagsprogrammer; til firma- og temarejer. Derfor er det vigtigt med en ultraskarp menuopbygning, så brugeren hurtigt kan navigere til det ønskede univers. Opdelingen i de tre kerneområder (ferierejser, studieture og firma- og temarejser) leder brugeren på vej, og i hvert af de tre universer sikrer en simpel menuopbygning en intuitiv brugeroplevelsen. Menuopbygningen er lavet til at tilsvare brugerens mindset, og man kan enten vælge hvor man gerne vil rejse hen, eller hvilken  rejseform man ønsker. Herfra bliver brugeren ledt videre til specifikke landing pages for enten destinationer eller rejsetyper, som matcher deres ønsker. Her er der fokus på informative og flotte entrance sites, som kan inspirere brugeren på vej mod drømmerejsen.

Sortering direkte på forsiden

Allerede på forsiden har brugeren mulighed for at angribe rejsen fra forskellige sider. Søger man fx en ferierejse kan man i de tre dropdown-menuer sortere rejserne efter rejseform, rejsemåned og destination. Tilsvarende kan dem, der er på udkig efter en studietur sortere i hhv. destination, min. budget og max. budget. Fokus er hele tiden på at give brugeren de bedste forudsætninger for at finde lige præcis den rejser, der passer til deres ønsker.

Overordnet har vi set løft i konverteringer på sitet både på mobil og desktop. Især grupperejserne har fået et godt løft og kommunikeres meget bedre nu.

Igennem hele processen har Novicell været en god strategisk sparringspartner. Sammen har vi haft fokus på organisationens nye fælles platform, og Novicell har hjulpet os med at træffe overordnede valg ift. opbygning og struktur.

Astrid Schønemann, Web Manager, KILROY Group

Billedbåret design

Forud for designet af det nye site afholdt Novicells team workshops med repræsentanter for både ferierejser og studieture hos BENNS. Her sikrede kunderådgivernes inputs, at vi fik skabt et kundefokuseret design.

Med destinationer fra Canada til Cambodia og Cuba er designet til det nye benns.dk naturligvis spækket med lækre billeder fra hele verden. Allerede på forsiden er der lavet små billedkarruseller til hver enkelt rejse, og alle destinationsuniverser rummer gallerier med store billeder af strand, jungle, bjergtoppe og meget mere.

Klar til mobil

Modsat det gamle site er det nye benns.dk responsivt, så det matcher brugernes ageren. I den forbindelse fandt BENNS ud af, at deres gamle logo ikke fungerede på mobil, hvilken tvang forretningen til at tage stilling til logoet. Det endte med en ny og mere simpel udgave uden tagline, som nu bruges alle steder.

I frontenden er der også gjort lidt ekstra for mobilbrugerne. Fx er der lagt et ekstra lag på filtreringen på forsiden, så alle muligheder ikke kommer frem med det samme. Dette er med til at sikre den gode brugeroplevelse, uanset device.

Simple formularer

Alle kontaktformularer på sitet er lavet med grupperet indhold, hvor én del folder sig ud af gangen. Dette giver brugeren få valg og gør det nemt at overskue de forskellige trin. Emnefeltet er desuden autoudfyldt afhængigt af, hvilken indgang man har til formularen. Og skulle man have glemt det, hjælper et lille visuelt cue brugeren med at huske, hvilken rejse man forespørger på.

Lynhurtig loadtid

Det nye benns.dk er bygget som headless CMS, og hele mappingen til sitet er bygget fra bunden. Det betyder, at det består af et adskilt CMS til content (Umbraco), datalag (mongo-db) og frontend (.net-core). Alle tre dele kan udskiftes uafhængigt af hinanden. Opbygningen betyder, at data er lettere tilgængeligt, fordi det allerede ligger klar i datalaget og ikke skal hentes hele vejen fra CMS-serveren - og det giver en meget hurtig loadtid. Siden launch er loadtiden derfor blevet halveret, payload er under 10 kb, og delivery sker på en tredjedel af tiden. På det nye benns.dk bliver de mange flotte billeder altså leveret til brugeren på næsten ingen tid.

En anden fordel ved opbygningen er, at alle rejser hentes til datalaget via en integration til Kilroys egen Navigator. Derudover sker også filtreringen helt uden forsinkelse - igen fordi data ligger klar, lige når det skal bruges.

Den nye hjemmeside har bidraget til en meget bedre brugeroplevelse og vigtigst af alt øget vores konverteringsrate markant. Vores Google-venlige og billedmættede platform har, udover på desktop, øget vores performance på tablet og mobil – så alt i alt er vi meget tilfredse med resultatet, som vi har skabt sammen med Novicell.

Alpers Sahin, Marketing Manager, KILROY Group

Vil du vide mere om løsningen?

Kontakt mig endelig, hvis du er nysgerrig efter at høre mere om BENNS' headless CMS, design eller andet.